Diskuze
Šéf Fiatu: Prosím vás, nekupujte si už naše elektrofiátky
Děkujeme za pochopení.
P21a84v49e83l 79O65d48r36a15z87i59l
Pěkná reklama. Pro méně bystré: kdyby nechtěl dotovat výrobu, tak to prostě nedělá, nemusel by prosit zákazníky, aby to nekupovali
A31l91e97x57a52n65d40r 76K29o27s65t47k69a
Nebylo by rozumnější používat prostě co nejúspornější spalovací motor, ale lít do toho ethanol? Zrovna USA má obrovské, ale opravdu obrovské úrodné oblasti, kde by se dala pěstovat kukuřice či obilí a pálit z toho ethanol. Což krom toho, že (při zpracování blízko sklizně) je opravdu eko, by přineslo XY pracovních míst a značně snížilo dovoz ropy. Tam to není jako u nás, kde je 2 km silnice a vesnice.. A místní zemědělec má 10 hektarů a obdělává je večer, protože přes den musí někam do zaměstnání. V USA je běžné, že z městečka do městečka je to 50+ kilometrů a mezi tím jsou 2-3 farmy, každá o rozloze stovek hektarů.. Z čeho ale ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.. Nemluvě už o tom, že by podobné hospodaření znamenalo okamžitý odbyt pro doslova statisíce oněch traktorů, které také musí někdo vyrobit, dodávat jim náhradní díly atd.
P20e27t66r 94M92o51t28y47č70k46a
Pěstovat monokultury v podobném rozsahu je "eko"? Cpát do půdy v neskutečných kvantech hnojiva, protože podobná produkce ji za pár let vyčerpá? Tohle všechno zavlažovat, protože ty rozsáhlé prázdné oblasti jsou většinou prázdné proto, že se tam nic pěstovat nevyplatí, třeba kvůli suchu? Co všechna ta technika, která k tomu bude potřeba? Ty statisíce traktorů budou také jezdi na špiritus? Továrny, kde se budou vyrábět budou poháněny zelenou pravdoláskou?
Tento text mi něco připomněl: "ten farmář obdělává 20 ha, na 100 ha má stádo krav a další stovky hektarů leží ladem, protože pro ně prostě nemá využití. Když se mu to vyplatí, velmi rád koupí 5 dalších traktorů a zaměstná dalších 30 lidí.." Mohu vám něco doporučit? Přečtěte si Hlavu XXII, tam si přečtete třeba tohle: "Jeho specialitou byla vojtěška, na jejímž nepěstování velmi vydělával. Vláda mu velice dobře platila za každý metrák vojtěšky, který nevypěstoval. Čím víc vojtěšky nesklidil, tím víc peněz od vlády dostal, a každý halíř, který si takto vydělal, vynakládal na nákup dalších pozemků, aby mohl množství nesklizené vojtěšky stále zvyšovat" A tohle, mezi námi, zcela přesně a nadčasově popisuje, co přesně se vyplatí zemědělci, když dojde na podobné perverze, jako je například povinnost podporovat biopaliva, nebo nesmyslné elektromobily, za každou cenu.
Když budou mít Američané pocit, že chtějí být více "eko", mají k dispozici spousty plynu. A mezi námi - poslední, co chce Američan řídit, je nějaké homoautíčko s minimální spotřebou, co jezdí na jakési legrační palivo. Američan chce pořádně velké, silné auto, na které se dá spolehnout.
J79i73ř82í 60K33o89c61u91r39e76k
Proč je elektromobil tak drahý? Protože potřebuje speciální výrobní linku. Náklad ny výrobní linku se pak rozpočítávají do 1000 kusů, ne do 100.000. Díky tomu bude náklad na vyrobení elektromotoru 10x vyšší ikdyby byla výrobní linka 10x levnější.
A že vláda USA :rví trh, to je věc smutná. Mantra etatisty: Funguje to? Zdaň to! Ještě to funguje? zregeuluj to! Ještě to funguje? Nařiď vyrábět neprodejné zboží! Krachuje to? Dotuj to!
R27e74g22i93n20e 40M15a60r81t70i10n
Nejdražší je provoz akumulace elektřiny. Takže i když si koupím předražený EM, tak náklady na provoz jsou mnohonásobně horší než u fosilních motorů. A nejhorším způsobem uložení el. energie jsou akumulátory.
Zde pár článků:
J54o46s79e73f 61B97r52o42ž63k69a
Jste-li potrefeni elektroautomobilem, hybridem či jinou alternativou pohonu tak si počtěte na:http://www.hybrid.cz/tagy/elektromobily, nebo na: http://kcc-hho.webnode.cz/.
Je tam toho daleko víc.
M22a59r55e27k 83H69r15u17b86y
Hmm, pokud to spravne chapu, tak vyroba techto predrazenych ekonesmyslu je odpustek za vyrobu jeste porad normalnich aut?
T67o35m36á70š 51V44a15l72d84e62r
Pomatenci. Nejprve zlikvidují EV1 i když jej chtějí majitelé odkoupit. Nyní nutí druhý dotovat to co sami vyžadují. Je jasné, že malý EV bude technologicky podobný velkému EV a tak ani cenový rozdíl nebude tak velký. Rozdíl v železe není tak propastný. Pokud se bude u EV jednat pouze o baterie a nebudou se hledat jiné možnosti, pořád se bude jednat o hračky pro movité.
J45a66n 64K10r45p35e37c
no a takhle to dopada, kdyz politik kvuli lacinemu populismu chce porazit fyzikalni zakony.
V13í86ť70a 91K18r58u75t17i15š
"A podle kritiku i delce dojezdu"
Samozrejme, to neni o kritice, ale potrebe velke casti ridicu obcas ujet i delsi vzdalenost nez je 150km v kuse, bez ohledu na to, jestli je venku -20 (topoim) nebo +30 (chladim), jestli jedu pianko po okresce ne 140 po dalnici, bez potreby vytrestenych oci na meric dojezdove vzdalenosti. Uz beznych 300 km je dnes pro bezny EM vcelku problem.
J25a65n 75F35r70o10l52í94k
Nebo stojím večer v zácpě na dálnici a potřebuji bohužel alespoń obrysová světla, by´t LED
M73a28r74t37i38n 56V35o67t79a27v12a
Tenhle ekoterorismus s elektromobily je šílený. Všichni tvrdí, že elektromobil nevydává žádné emise, což je pravda pouze částečně. Pokud nebudu brát v potaz fakt, že ta elektřina pro jeho provoz se někde musí vzít, pak největším problémem elektrovozů jsou baterie. Jejich výroba a doprava a zničení po skončení jejich životnosti zatěžuje planetu mnohonásobně více než jak dokáže obyčejný automobil se spalovacím motorem. Toto ale už nikdo z ekoteroristů neřeší. Prostě se tomu nekouří při jízdě z výfuku, tak je to super.
Prosím Vás, ekoteroristé, vzpamatujte se ...
P57a58v19e91l 56O66d28r46a94z58i75l
To jsou tak neskutečné lži, že se vůbec divím, že to je nejenom někdo ochoten poslouchat, ale také papouškovat, jako vy. Baterie není nic super eko, ale na rozdíl od ropy ji stačí vyrobit a převézt jednou. Navíc jsou často velmi dobře recklovatelné. Ten, kdo vám nakukal to, co píšete, byl pěknej kecal.
P59e63t46r 29V48o95d59i90č44k23a
Je samozřejmě blbost, aby takové prdítko stálo vyrobit 3/4 milionu, když benzínová verze stojí třetinu. Ovšem pan ředitel by rád stále prodával spalovací motory, protože to je ta součást auta, ve které je skryto největší know how. Díky tomu mu nemůže sebrat kšeft kdejaká čínská fabrika. Kdyby se ale začaly prodávat 500e, utíkala by mu nemalá část zisku k externím dodavatelům baterií a to se samozřejmě musí zarazit všemi prostředky.
P68e96t71r 17M61a74r57e23č65e50k
Řekl bych , že nemáte tak docela pravdu. Elektromobil s dostačujícím dojezdem , ca. 500km , prostě vyjde moc draho právě kvůli bateriím. Takže postavit cenově dostupný vůz je prozatím utopie. Nehledě na ekologickou zátěž z výroby a následné likvidace elektrických článků.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
Jednoduchá a spolehlivá malá mazda je tajný tip z bazaru. Levná však není
Premium Popularita malých městských aut neklesá, ale ceny nových vozů kvůli přísným emisním a bezpečnostním...
Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y
Exkluzivně Tesla Y se v roce 2023 stala nejkupovanějším autem nejen v Evropě, ale i na celém světě. Jedná se...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě
Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...