Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

  9:00aktualizováno  9:00
Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled, který mu dal španělský tým designéra Alejandra Mesonera-Romanose. A pod kapotou vždycky aspoň 150 koní.

Seat Tarraco | foto: Seat

Seat raketově roste, od roku 2013 navýšil prodeje o 46 procent. A co je nejdůležitější, má velmi mladou klientelu, o deset let mladší než je průměr konkurence. Italský prezident automobilky Luca De Meose právem naparuje, že přitahuje lidi ke koncernu Volkswagen - 70 procent zákazníků je nově příchozích, to je výjimečný výsledek.

Od ledna do srpna letošního roku dodal Seat zákazníkům na celém světě
383 900 vozidel, což je o 21,9 % více než ve stejném období roku 2017.

Seat Tarraco
Seat Tarraco

A co je Tarraco zač? 4,75 metru velké SUV s rozvorem 2,8 metru, které může mít v kufru dvě sedadla navíc, nebo naloží 760 litrů nákladu.  K mání bude v pěti i sedmimístném provedení. Stojí na protažené verzi platformy MQB koncernu Volkswagen. Že se vyrábí ve Wolfsburgu není náhoda, jeho dvojčetem je Volkswagen Tiguan Allspace.

To nejvíc poznáte na bocích a boční siluetě. Šéfdesignér značky Alejandro Mesonero-Romanos ovšem pro iDNES.cz říká, že i kdyby Tarraco maloval bez jakýchkoliv omezení celé znovu, vypadalo by takto. Omezený technickou spřízněností s Tiguanem se necítí. A vyzdvihuje výrazný čumák, který dává autu mohutný výraz a oči světel se světelným podpisem rozmáchlého trojúhelníku a stejným motivem lamp na zádi. Designové prvky, hlavně výraznou masku chladiče, dostanou i seaty, které se chystají.

Tarraco zaujme dvacetipalcovými koly nebo fullLED čelními lampami, řidiči ocení podvozek s nastavitelnou tuhostí. Přístrojovka prošla při přerodu volkswagenu na seat jen několika změnami. Líbit se bude digitální přístrojový štít nahrazující klasické budíky, ten bude za příplatek. Dominantou je velký tablet multimediálního centra uprostřed. 

Alejandro Mesonero-Romanos vysvětluje dnešní módu subtilních obrazovek jen tak volně trčících z přístrojovek - kdyby do nich měly být velké displeje zapuštěné jako dosud, byly by přístrojové desky obrovské, mohutné. Takto může mít Tarraco přístrojovku, která přeci jen dává interiéru každého auta tvář, hezky subtilní, vyrýsovanou horizontálními linkami.

Seat Tarraco

Seatu jde převlékání modelů značek spřízněných v rámci koncernu velmi dobře. V Kvasinách vyráběná Ateca, dvojče Škody Karoq, je vyprodaná na dlouhé měsíce dopředu a Seat Alhambra, rodinný přepravník a klon Volkswagenu Sharan, má za sebou nejúspěšnější rok v historii modelu.

Tarraco, které nabídne techniku Volkswagenu ve pohlednějším balení a hlavně - podle zvyklostí v rámci německého koncernu - s nižší cenou, tak má velmi dobrou startovací pozici. Luca De Meo říká, že se s Tarracem chce napevno usadit v kategorii aut s cenou mezi 30 a 40 tisíci eur, to je nějakých 750 tisíc základní ceny. Tiguan Allspace v Česku momentálně nemá ceník, před nedávnem startoval pod 700 tisíci.

Fotogalerie

Základní provedení tarraca má pod kapotou čtyřválec 1,5 TSI spřažený s šestistupňovou převodovkou roztáčející přední kola. Stopadesátikoňové TSI doplní ještě 190koňové s automatem a pohonem všech kol systému Haldex. Potíží je, že koncern VW nestíhá tento motor vyrábět a homologovat podle nové ekonormy. V první vlně tak bude k objednání 150koňové základní dvoulitrové TDI (předokolka, manuál nebo automat), kdo bude chtít výkonnější se 190 koňmi (vždy 4x4 a automat), musí si počkat.

V plánu je i představení plug-in (nabíjecí) hybridní verze s 210 koňmi výkonu a 400 kroutícími newtonmetry, kterou budou milovat ekologové kvůli emisím CO2 pod 50 gramů na kilometr.

Předprodej odstartuje letos, ostrý start je naplánovaný na počátku příštího roku.

Jméno podle španělského města

Jak je u Seatu zvykem, dostal nový model jméno po jednom z měst Pyrenejského poloostrova. Tarragona je historické kulturní město jižně od Barcelony s ohromující architekturou. Tarraco bylo vybráno ve veřejném hlasování více než 140 000 fanoušky.

  • Nejčtenější

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prodej ojetin měl být na vrcholu, koronavirus vše změnil. Bazary krachují

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu klesla oproti předchozímu měsíci o 12 procent na 99 241 vozů. Proti lednu...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky
Premium

Dotyková obrazovka je nebezpečnější než konopí či alkohol za volantem

Automobilky se často zaklínají slovem digitalizace a interiéry svých vozů vybavují stále většími dotykovými...

Nová a sebevědomější Kia Sorento dostala platformu pro elektrifikaci

Nová Kia Sorento, středně velké korejské SUV, dostala novou platformu, která umožňuje elektrifikaci a slibuje tak nižší...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Premium

Čistička vzduchu do auta filtruje dráždivý prach. Test potvrdil, že funguje

Palubní čističky vzduchu mohou zlepšit kvalitu ovzduší uvnitř auta. Koupit se dají od tisíce korun. Magazín Motor...

Česko patrně srazilo míru nakažlivosti viru na méně než polovinu

Model českých odborníků tvrdí, že v Česku se výrazně zpomalilo šíření viru SARS-CoV-2. Podle jejich údajů klesla...

Schillerová: Podpora OSVČ bude plošná, podmínka poklesu příjmů zmizí

Ministryně financí Alena Schillerová chystá po tlaku ze strany živnostníků výrazné zmírnění podmínek pro přiznání...

Služba kontroluje práci z domova. Jejímu výrobci lidé spílají

Koronavirus ji firmám vnutil, jenže mnohé firmy mají pocit, že kvůli práci z domova ztrácejí nad pracovní silou dohled....

Před pár dny měli skvěle fungující gastropodnik, dnes bojují o přežití

Před čtyřmi lety Petra Pavičová opustila pozici manažerky v korporátu a s manželem založila FoodIN catering. Z nuly...

Ornella Koktová je podruhé maminkou. Dítě dostalo severské jméno

Ornella Koktová (27) je dvojnásobnou maminkou. Po synovi Quentinovi (7) přivítali šťastní rodiče 1. dubna na svět...