Bugatti Veyron Super Sport | foto: Bugatti

Sběratelské propadáky: Která auta nepotvrdila svůj investiční potenciál?

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Automobilky často přicházejí s různými limitovanými edicemi, omezenými sériemi či speciálními modely s výrazně vyšší cenou než u standardních modelů. Některé se stanou sběratelskou klasikou s rostoucí nebo aspoň trvalou hodnotou, ale u některých takových aut zbyly majitelům jen oči pro pláč. Bublina splaskla a ceny padají.

1 Porsche 911 R

Jeden takový investiční propadák je Porsche 911 R. Tahle 911 dostala motor z GT3, manuál a mluvilo se o ní jako o poslední „řidičské“ 911 s atmosférickým motorem a manuálem. Ceníková cena byla stanovena na 190 000 eur, ale zaprášilo se po ní ještě před oficiálním uvedením na trh a brzy se na trhu objevily spekulativní kusy s cenou až 500 000 eur. Lidi blbnuli a kupovali, co šlo. Jenže pak Porsche vylezlo s paketem Touring pro 911 GT3, stále nabízelo možnost přímo řazené převodovky a trh se trochu uklidnil, že s klasickou konfigurací ikonické 911 to nebude tak hrozné. Ceny 911 R zase spadly, i pod 300 000 eur. Někteří spekulanti tak na ní prodělali kalhoty. Tím samozřejmě neříkáme, že 911 R není fantastické auto. Je.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se