- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jo, já taky poprvý nasazoval až v akci. Jel jsem s letňákama na hory a když jsem dostal smyk a jen tak tak nezajel do příkopu, donutili mě spolujezdci řetězy na nejbližší benzínce koupit. Měl jsem pěkně zmrzlý ruce.
V zásadě dobrý příspěvek,ale Váš domonstrátor v ukázce si nepočínal úplně správně. Jeho došponování řetězů není OK .Řetízek s gumovým nástavcem nemůžu přeci jistit tak jak na ukázce, ale tak aby nehrozilo sesmeknutí šponovaného řetízku a následnému uvolnění.
Řetězy nerozložíme před HNACÍM kolem, nýbrž před HNANÝM kolem. Ještě lépe před POHÁNĚNÝM kolem
To jsou tady radilové. Ten chlápek ve vestě má zcela evidentně řetězy na větší kola. Má t třikrát ohnutý a pořád to není naplý. Od toho bych si nenechal ani podat krabici :-)))
Většina dostupných řetězů na osobní automobily má stopu do Y, kvůli
lepší směrové stabilitě, naopak na těžkou mechanizaci se používá stopa
do H, kvůli lepším trakčním vlastnostem. Tedy opačně, než je uvedeno.
Aha, tak se omlouvám, ono je to trochu jinak, stopa do H má tvar písmene X, což jsem se mylně domníval že je Y a chybně jsem si ji zaměnil s žebříkovou stopou, ktwrá má tvar písmene H. Sypu si popel na hlavu a zase dlouho nic nenapíšu.
Řetězy na hory v zimě vozím, ale naštěstí jsem je ještě nemusel použít. Natrénovat si nandání na suchu. Určitě je to lepší než pak rozbalit řetězy někde u silnice a začít hledat návod.