Diskuze

Robotická auta se musí ještě hodně učit. Ve městech jsou zatím marná

Jak se robotická auta vypořádají s cyklisty a chodci? Vědci v Nizozemí našli ideální místo pro zátěžový test: křivolaké úzké uličky starého Delftu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Umělá inteligence nemůže zvítězit nad přirozenou blbostí.

0 0
možnosti
JS

snad spíše naopak ne? Vítězství ji nedá moc práce.

0 0
možnosti
MH

Stacilo by, aby roboticka auta bezchybne zvladala jizdu po dalnicich. Tech par kilometru po meste uz dojede clovek.

0 0
možnosti
OS

Každý den zabijí lidští řidiči 3.500 lidí (včetně sebe) a nikoho to moc nevzrušuje. Stačí, když se robotická auta dostanou na 2.000 denně a budou o mnoho lepší, než lidé. To nebude problém.

1 2
možnosti
RH

Řidič který se zabije (popř. zabije někoho jiného) je příčina nehody (/viník), a vzhledem k trestu absolutnímu ho již trestat nelze. Počítač který někoho zabije sice potrestat nelze, ale jeho tvůrce ano.

Nelze to tedy stavět na stejnou úroveň. Pro robotické auto bude fatální i situace, kdy zabije 10krát méně lidí než lidští řidiči. Nestačí se dostat na stejnou úroveň, musí být prostě výrazně vyšší. Mimojiné i proto, že nehody kde počítač nebyl viník ale účastník nehody jsou medializované (přičemž po identických nehodách kde je účastníkem/viníkem řidič v médiích neštěkne pes)

0 0
možnosti

Otáčí hlavu za blížícím se vozem? Pak to znamená, že ho viděl a počká, až přejede.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/roboticka-auto-autonomni-vyzkum-ridic-znameni-fl4-/automoto.aspx?c=A180201_112859_automoto_fdv

Tak to hodne stesti mili soudruzi... Uz se mi kolikrat stalo, ze ridic, ktery mi mel dat prednost se rozhledl, podival se primo na me na hlavni a rozjel se...

2 0
možnosti

A do třetice bych dodal, že mě bude úplně stačit, když na dálnici předám řízení autopilotovi a budu si moct dát dvacet nebo mrknout na film. Počítač mě následně upozorní, že sjíždíme a já řízení zase převezmu.

2 0
možnosti
JD

J26a46n 60D34l47o70u83h12ý

6. 2. 2018 8:42

Tak to fungovat NIKDY nebude ;-) Nikdy si nebudete moct jako obsluha stroje dat dvacet nebo koukat na film ;-)

0 2
možnosti

A dodal bych, že ve městě má řešit provoz MHD a ne autonomní flotila aut.

0 1
možnosti
JD

J92a25n 63D37l86o85u25h62ý

6. 2. 2018 8:44

Budoucnost je v individualni doprave, staci sledovat lidi, jak pouzivaji auto v mistech, kde nejsou umele zhorsovany podminky pro provoz aut.

2 1
možnosti

Ten argument závodním cyklistou mi přijde humorný. Na běžných silnicích je zakázáno závodit, takže závodní cyklisté tam nemají co dělat.

0 0
možnosti
PB

P37e66t19r 97B60á25č62a

5. 2. 2018 20:06

Trapna utopie a sen svatecnich ridicu.

3 0
možnosti
MG

Urcite je to sen majitelu taxisluzeb a akcionaru Uberu. A ti maji dohromady tolik penez, ze ten sen uskutecni.

0 0
možnosti
MG

To, ze roboticke auto zvladne jizdu po mnohych americkych mestech, silnicich a dalnicich, ale nezvladne jizdu v holandskem nebo italskem meste, to neni problem toho robotickeho auta, ale tech evropskych mest. I kdyby totiz vyvojari vyresili jizdu po Praze, tak muzete dal argumentovat proti tim, ze stejne nezvladnou jizdu po Atenach nebo Bombaji.

0 2
možnosti
RM

Ne to není problém evropských měst, ale auta, protože když místo autonomního auta přivezu Američana tak to zvládne

2 0
možnosti
DD

Mám obavy z toho, že zejména někteří chodci a cyklisté si po nástupu autonomních aut budou myslet, že najednou mohou přecházet kdykoliv a kdekoliv, protože auto přece zastaví, že z jejich strany nastane jakási dopravní anarchie. Jenomže fyzikální limity platit nepřestanou...

Co se týká chování závodního cyklisty popsaného v článku, tak takhle dává znamení o změně směru jízdy (jestli se to tak dá nazvat) jen sebevrah, protože zdvižení prstů na řidítkách nemůže rozpoznat ani většina řidičů.

1 0
možnosti