Reklama na Twingo je po 27 letech zase kreslená. A hyperkorektní

  • 33
Renault si v reklamě na nové elektrické Twingo vzpomněl na úspěšnou kreslenou reklamu na ještě úspěšnější první generaci legendárního miniauta. Nová reklama říká, že město i Francouzi milované autíčko se změnily, zážitky s ním ale zůstávají.

Pro Francouze je sedmadvacet let stará reklama popkulturní ikonou. Klip s nezaměnitelným rukopisem ilustrátora Philippa Petit-Rouleta Francouze v roce 1993 kromě poetické a nápadité kresby okouzlil i svižným dějem. A také tím, že se nebál naznačovat věci, které by v dnešní hyperkorektní době už nejspíš neprošly – třeba že se v Twingu dá ve dvou trávit čas i jinak než cestováním. A že i když tato alternativní činnost bude mít následky, stále se do miniautíčka všichni vejdou.

Twingo chtěl Renault vyrábět v Mladé Boleslavi

Jedinečné miniauto s velkoprostorovou karoserií

Experiment, který ve výrobě vydržel neuvěřitelných dvacet let. Čtěte zde

Nová reklama je o pořádný kus korektnější a hraje na notu, že život ve městě se změnil. Elektrotwingo je tak šetrnější k okolí, „kamarádí se“ s uživateli alternativních forem dopravy, a protože je stále online, pomůže vám najít nabíjecí stojan.

Na původní reklamu odkazuje i slogan celého třicetivteřinového klipu. Před sedmadvaceti roky Renault své budoucí zákazníky vyzýval ve volném překladu takto: Je na vás, abyste si vymysleli život, který s ním prožijete. 

Dnešní twingo

Má skvělé nápady, ale geniality předchůdce nedosahuje

Tenhle renaultík je okouzlující městský floutek. Ženy se za ním otáčejí jak za Delonem a k tomu řeže zatáčky jak o život. Originální konstrukce se vyplatila, některé prvky jsou však nedomyšlené. Čtěte dále

Do dnešní verze přidal drobnou slovní hříčku, díky které je nový vzkaz dvojsmyslný – pochopit se dá tak, že po 27 letech si můžete onen život vymyslet znovu, stejně tak se dá ale slogan pochopit jako výzva ke změně životního stylu.

Většina střední generace ve Francii si tuto televizní reklamu pamatuje, stejně jako v sobě v Česku máme zažité třeba reklamy na favority a felicie. Ať už je to třeba ta, která představuje 587 vylepšení Favoritu po převzetí automobilky koncernem Volkswagen a kterou nezaměnitelně zparodoval Milan Šteindler v pořadu Česká soda, nebo první reklama na Felicii, kde se červený sen tehdejší střední třídy vznášel na jeřábu zavěšený za otevřené dveře.