Z digitální podoby se stane reálná, Renault pak přímo z obdržených návrhů vytvoří show-car.
Reklama na Twingo je po 27 letech zase kreslená. A hyperkorektní |
„Umělá inteligence už není dostupná pouze pro elity v oblasti technologií, je nyní otevřená všem na tři kliknutí. Tato nově dostupná technologie umožňuje každému odemknout svou sílu představivosti,“ komentuje automobilka. „Chtěli jsme vzdát hold ikonickému Twingu tím, že dáme každému možnost zapojit se do tvůrčího procesu. Představíme první koncept vozu vytvořený pomocí umělé a lidské inteligence, přímo generované z návrhů, které obdržíme,“ vysvětluje Arnaud Belloni, globální ředitel marketingu Renaultu.
Co modelovací nástroje a umělá inteligence umí, ukazuje automobilka na vlastních návrzích. Twingo v nich létá, potápí se, putuje vesmírem, je vyrobeno z čokolády...
„Od 1. února do 31. března 2023 bude moci široká veřejnost vytvořit, představit si a znovu objevit Twingo s pomocí moderních technologií, o kterých se tvůrcům původního twinga ani nesnilo. Tehdy tým hvězdného šéfdesignéra Patricka Le Quémenta, v němž působila také první dáma autodesignu devadesátých let Anne Asensiová, používal skicáky, rýsovací prkna, ovšem znali i počítače.
Narozeniny utajeného génia. Renault chtěl twingo vyrábět v Boleslavi |
Výpočetní techniku, která designérům pomáhá při modelování, ovšem používal Renault už od sedmdesátých let. V roce 1968 vyvinul francouzský inženýr Pierre Bézier pro Renault a konkurenční francouzský Peugeot systém pro modelování povrchů UNISURF na základě programů CAD/CAM. Plného nasazení se UNISURF u Renaultu dočkal v roce 1975. Dodnes pak používají grafici a designéři ve specializovaných programech takzvané Bézierovy křivky a plochy (to všechno souvisí s Le Quémentovým předchůdcem Gastonem Juchetem - čtěte zde).
Legendární twingo dá radost za pár korun a má postel s nebesy |
„Jednoduše zadáním několika klíčových slov mohou uživatelé využít vysoce efektivní a snadno dostupné generátory k vytvoření neuvěřitelných obrazů,“ popisuje automobilka. Ty pak fanoušci twinga odešlou na sociální sítě a další platformy pod hashtagem: #ReinventTwingo.
„Digitální technologie jsou pro automobilový průmysl skutečným přínosem a Renault je v tomto průkopníkem v mnoha ohledech; například začleněním umělé inteligence do kontroly ve výrobě, stejně jako prediktivní údržbu a optimalizaci a kontrolu spotřeby energie,“ dodává značka.
Chybí moderní ikony GLOSA „Twingo je agilní, kompaktní a přístupné a dokonale zhmotňuje koncept vozů Renault „à vivre“, tedy „auta pro život“. Je zábavné, barevné, praktické a všestranné, každý má ty své vlastní vize Twinga,“ komentuje značka nový projekt. Možná je trochu smutné, že podobně fenomenální model automobilka už od té doby nevytvořila. V dnešním světě aut na to nějak není místo ani nálada, a to není potíž jen Renaultu. Automobilky se dnes trochu zdráhají ohlížet do minulosti, možná by publikum přišlo na to, že moderní auta jsou bez náboje, bez vyhlídky na to, že by se stala fenoménem. Třicáté narozeniny Twinga jsou tak možná i trochu smutnou vzpomínkou. |
Nové Twingo má skvělé nápady, ale geniality předchůdce nedosahuje |