Moskvič má znovu ožít, pracuje na tom Renault

  10:33aktualizováno  10:33
Renault zmlsaný obrovským úspěchem Dacie chce oživit další značku známou v bývalém východním bloku. Agentura AFP zjistila, že francouzská automobilka pracuje na oživení značky Moskvič.

Koncern Renault-Nissan chce posílit pozici v Rusku. Francouzsko-japonský mamut už na velkém a velmi důležitém trhu působí s Ladou a nově také Datsunem. „Renault podal u ruských úřadů dokumenty potřebné k získání ochranné známky,“ řekl agentuře AFP mluvčí Renaultu, odmítl však přidat podrobnosti.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn v roce 2012 prohlásil, že do roku 2016 bude mít automobilka 40 procent ruského trhu. Aktuální situace je ovšem kvůli hospodářské krizi a pádu rublu horší, Moskvič by měl tedy pomoci posílit prodeje. Za prvních devět měsíců spadly prodeje značek Renaultu na ruském trhu o třetinu.

Moskvič 2140 Kombi

Moskvič 2140 Kombi

V minulosti se už Renault a Moskvič potkali, v továrně v belgickém Volvoorde v šedesátých letech Renault vyráběl moskviče pro západoevropské trhy. V devadesátých letech se měl Renault podílet na modernizaci Moskviče, ale z projektu nakonec sešlo. A v bývalé moskevské továrně značky se dnes vyrábějí renaulty a dacie, projekt původně pojmenovaný Avtoframos se dnes nazývá Renault Russia.

Slavný Moskvič

Značka, která definitivně zanikla před pěti lety, byla založena v třicátých letech minulého století. Moskvič je jedna z nejslavnějších značek aut bývalého Sovětského svazu.

Fotogalerie

Leninovy saně, ruská „amerika“, moskal, vozy z Automobilových závodů Leninského Komsomolu dostávaly různá jména. Auto s nezaměnitelnou a velmi stylovou karoserií se stalo terčem mnoha vtipů a legend. Jezdil v něm vážený doktor Sova do nemocnice na kraj města, a toto auto se objevilo i v rallye.

Zdánlivě konzervativní automobilka má ve své historii několik velice pozoruhodných prototypů. Některé patřily k dobové technologické špičce a použitá technika často konkurovala tomu nejlepšímu ze západní automobilové produkce.

V 60. letech dvacátého století měl Moskvič dokonce namířeno do Formule 1.

Čtěte speciální přílohu o moskvičích

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Autofotka týdne: Nachytali jsme nový rolls. Už nebude mít podvozek BMW

Maskovaný Rolls-Royce Ghost nové generace

Rolls-Royce nepatří k těm, kdo by chrlil na trh jeden nový model za druhým. Ale její příznivci teď mají žně, novinek je...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz