- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K tréninku lze používat běžné auto vybavené ochrannou ližinou. Z důvodu bezpečnosti může mít bezpečnostní rám a závodní sedačky. Úpravy výkonu však nejsou nutné, rychle se stejně jezdit nesmí. | foto: MAFRA
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Předně by mělo zaznít, že u nás vžité slovo spolujezdec nebo navigátor ne zcela vystihuje samotnou podstatu tohoto postu, ve startovní listině je totiž veden řidič 1 a řidič 2, což znamená, že v situaci, kdy z nějakého důvodu nemůže řidič 1 závodní auto řídit, usedá za volant řidič 2, čili spolujezdec. Tahle situace může nastat například ve chvíli, kdy řidič ještě nemá dostatečný věk na to, aby měl řidičský průkaz a mohl auto řídit v běžném provozu na přejezdech mezi rychlostními zkouškami. Takový Kalle Rovanperä tak už sice sbíral vítězství v rychlostních zkouškách, ale na přejezdech řídil jeho spolujezdec Jonne Halttunen.
Připojte se ještě dnes a získejte:
Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.