O nové octavie je větší zájem než o rapid, hlásí tuzemští dealeři

  14:40aktualizováno  14:40
Tuzemské autosalony hlásí vesměs větší zájem o novou Škodu Octavia, než tomu bylo před zahájením prodeje rapidu. Zhruba dva týdny před dodáním vozů do autosalonů mají někteří dealeři už konkrétní objednávky. Odbyt loňské kompaktní limuzíny Rapid zatím jejich očekávání nenaplnil, zjistila v anketě ČTK.

Seznam asi 20 lidí na předváděcí jízdy třetí generace octavie má Tomáš Vrtilka z pražského autosalonu Přerost a Švorc Auto. "Mám zájemce, kteří si auto chtějí objednat, ale chtějí ho nejdřív vidět a svézt se," uvedl. Zájem je podle něj určitě větší, než byl před zahájením prodeje o rapid. Toho salon prodal zatím desítky kusů. "Stará octavia nyní vychází líp. V momentě, kdy zmizí, bude rapid  konkurenceschopnější," míní.

Autodružstvo ve Frýdku-Místku hlásí velký zájem o novinku. "Denně někdo přijde a zeptá se, jestli už ji (novou octavii) máme a kdy přijde," řekl prodejce Josef Hrtus. První vozy by měl dostat 21. ledna. Doby, kdy se čekalo na nové favority nebo felicie, jsou podle něj dávno pryč. Lidé jsou rozvážnější, chtějí auto nejprve vidět. Má zatím jednoho vážného zákazníka. Ve srovnání s rapidem se o octavii lidé zajímají víc. Čtyři pobočky moravskoslezské firmy prodaly zatím devět rapidů.

Konkrétní objednávky ještě nemají v příbramském Auto-Poly. Lidé si zatím berou prospekty a ceníky, popsal prodejce Karel Kuba. Větší zájem o octavii oproti rapidu potvrdil také. Jeho odbyt označil Kuba v anketě ČTK za propadák roku, autosalon prodal pouhé dva vozy. "Je to jednoduše cenou, když si porovnáte konkurenci a výbavu třeba Citroënu C-Elisée, je tu rozdíl 100 000 korun," upřesnil.

Dealer Autonova Brno registruje jen sporadický zájem o nejžádanější škodovku. "Je to zatím brzy, až tu bude auto, tak to lidi nadchne. Spíš je odkazujeme na konfigurátor na stránkách Škody Auto," uvedl obchodník k prodejům octavie. V případě rapidu čekali větší odbyt. "Auto je to dobré, ale novinek je teď hodně, tak lidé čekají. Rapid je spíš pro soukromníky, kteří se rozhodují déle," podotkl.

Jako "zatím nic moc" popsal zájem lidí o novou octavii Jiří Žáček z Auto Sael Chodov na Karlovarsku. "Objednávky na předváděcí jízdy zatím nemám, ale kolega má v Chebu objednávku přímo na auto," řekl. Na rapida se prý ptalo daleko víc lidí. Prodeje loňské novinky čekal vyšší. Z 200 lidí, kteří se na rapid do salonu přišli podívat, si jej objednalo pět. "Buď je to cenou, nebo lidé čekají na novou oktávku," dodal.

Články věnované nové generaci Škody Octavia

Články věnované nové generaci Škody Octavia

Cena třetí generace Škody Octavia startuje na 334 900 Kč, což je zhruba stejná úroveň, na které startoval v závěru kariéry předchozí model. Kombi u octavií bývá zhruba o 30 000 Kč dražší.

Základní cena platí pro model s přeplňovaným motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě Active. Ta mimo jiné zahrnuje sedm airbagů, stabilizační systém a autorádio s USB vstupem. Nejdražší dieselový dvoulitr 2,0 TDI/110 kW AP v provedení Elegance vyjde na 639 900 korun.

Fotogalerie

Octavia je pro Škodu stěžejní model, který loni tvořil kolem 44 procent celkového odbytu automobilky. Od nové generace si Škoda slibuje, že pronikne do první desítky nejprodávanějších aut světa. To odpovídá nejméně půl milionu prodaných vozů ročně.

V loňském roce se jich celosvětově prodalo 409 600, skoro 44 procent všech prodaných škodovek. Nové kompaktní limuzíny Rapid automobilka vloni prodala 24 700 kusů, podle informací iDNES.cz bylo pro český trh určeno přibližně 1 200 aut, Škoda tvrdí, že je všechny prodala. Cena rapidu začíná nyní na 292 900 (verze s tříválcovým motorem 1,2 litru) korunách.

Starý kombík octavie je ještě k objednání, liftback se doprodává

Výroba starší generace Škody Octavia v provedení kombi bude pokračovat ještě do března a do února na ni budou obchodníci přijímat objednávky.

Nové kombi třetí generace, které by u modelů Octavia mělo také tvořit obvyklých 60 až 65 procent prodejů, se poprvé představí na ženevském autosalonu na začátku března. Produkce sedanu druhé generace již skončila a automobilka od konce prosince vyrábí jen sedan třetí generace.

Druhá generace modelu Octavia Combi je v současnosti k dostání za dosud nejnižší cenu, která začíná na 368 900 Kč. Podle neoficiálních informací by navíc automobilka mohla přijít ještě s akční nabídkou, která by vůz zlevnila o 20 000 až 30 000 korun.

Liftback druhé končící generace je v podstatě vyprodaný, u obchodníků zbývá jen několik posledních desítek vozů.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

Najdete na iDNES.cz