- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen tak na okraj. Z diskuze by se mohlo zdát, že je to zcela jednoznačné a pomalu nikdo s manuálem nejezdí - nepreferuje ho. Dokonce jsou argumenty pro manuální převodovku označeny za směšné a podobně.
Pod článkem je ale anketa a ta i po několika dnech stále říká, že odpověď na otázku "Jakou převodovku preferujete?" je téměř vyrovnaná a ten automat rozhodně není tak jasnou preferencí řidičů. Tedy minimálně pro vzorek více než tisícovky čtenářů článku.
Já preferuji automat. Mám ale manuál (víc aut na výběr, lacinější, menší riziko výdajů).
Vždycky jsem tvrdil, jak je automat pro obézní Američany a že chlap má jezdit s manuálem. Pak jsem postupem času začal jezdit s automatem v práci nebo jen řídil auta známých... od té doby lituji, že jsem kupoval auto s manuálem. Když nekašlete na údržbu, tak neexistuje jediný důvod, proč zvolit manuál.
Základní důvody pro volbu manuálu. Samozřejmě je to pořizovací cena, údržba, hmotnost a navíc to opravdu zcela nepochopitelně může někoho bavit.
aj po 15kkm s Tucsonom NX4 HEV musim povedat, ze automat (v tomto pripade elektromenicovy) proste pri zlozitejsich situaciach na okreskach nema oproti priemernemu vodicovi s manualom(ja) sancu. Proste casto fakt trpim a uz radsej prehadzujem do manualneho rezimu (padla) ked ide do tuheho (predbehanie do kopcov a podobne). Take eCVT v hybridnych toyotach je este vacsia tragedia. Ano, mesto, dialnica a take to poskakovanie okolo mesta dobre. kolony parada. Mame doma aj auto s manualom (Stonic) a jazdit okresky s nim je vyrazne vacsia radost.
Firma bohužel stále kupuje manuály, ale na domácí automat, zvláště ve spojení s adaptivním tempomatem a jízdou v pruzích nedám dopustit. Jsem ale nucen většinu kilometrů najezdit manuálním řazením a neustálým hlídáním .
Po 20 letech s manuálem jsem přesedlal na automat a po 3 měsících vím, že už se v životě k manuálu vracet nebudu. Chápu, že někdo chce od auta zábavu a vše si ovládat sám, ale já už preferuji pohodlí, komfort a v tom se nemůže manuál s automatem vůbec měřit.
Elektrika i automaty jsou stále dražší a dražší a ty ekonomické "nůžky" se stále více rozevírají = z toho mi vážně nevyplývá, že by takových aut mělo i nadále na silnicích přibývat. - Právě naopak. Můžete si psát články dlouhé jak chcete...
U automatu bych ocenil možnost mít obě ruce na volantu při předjíždění a projíždění zatáček, u manuálu zase plynulejší a předvídavější jízdu a daleko preciznější přenos síly na hnaná kola. Dovedná práce se spojkou má něco do sebe, to žádný automat neumí.
Vidím, že jste v autě s kvalitní automatickou převodovkou nikdy nejel. Plynulejší a předvídavější jízdu vám zajistí právě ona, nejlépe pak ve spojení s hybridním pohonem. Dvojspojková převodovka opravdu není to nejlepší technické řešení.
Vlastním auta jak s manuálem, tak s automatem a nedělá mi žádný problém přesednout z jednoho do druhého. Nicméně u delších vzdáleností volím jednoznačně automat, protože je to mnohem pohodlnější. Na kratší vzdálenosti je mě to úplně jedno. Na druhou stranu, pokud bych měl za sebou tahat nějaký těžký přívěs, např. karavan, volil bych jednoznačně manuál, protože ten automat je přece jenom více choulostivější, pokud má člověk to auto rád.
Jako řidič automatem nepolíbený bych se chtěl zeptat na jednu věc. Jak je to s automatem, pokud za autem taháte naložený přívěs? Děkuji za reakce.
Nemáte sa čoho báť. Je to úplne normálne. Niektoré autá majú dokonca mód na ťahanie.
Preferuji elektrické vozy. Světe div se, taky mají jen dva dedály.