Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Poslanci navrhují vrátit do zákona pokutu za chybějící povinné ručení

Do zákona o povinném pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem motorového vozidla, tedy o povinném ručení, by se mohl vrátit povinný poplatek motoristů, kteří nemají toto pojištění sjednáno. Dostávala by ho Česká kancelář pojistitelů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Ukládat vozidla do depozita je výplod chorých nebo nenasytných mozků. Vozidlo je soukromá věc a nikde není nařízeno jak ho musím používat. Každý si ale musí uvědomit co hrozí, když někomu způsobím újmu. Když někdo vozidlem nejezdí z různých důvodů, proč má platit? Nařizuje (zatím ne) někdo jak používat dům, zahradu a pod? Nesmí se obtěžovat, ohrožovat a pod. Za své věci a chování majitel ručí. Ten se také musí rozhodnout, jak se chránit. Myslím, že nyní to je rozumné.

5 0
možnosti
JV

Ano, je to soukromá věc, ale ne v zemi, kde je základním povahovým rysem snažit se vše o*ebat. Takže by to dopadlo tak, že kdo jezdí pravidelně, by platil, vesničtí povaleči s výletem do hospody a zpět ne (protože je to kousek a kdo by je tam kontroloval), přičemž pravděpodobnost nehody tam není zcela nízká...

Nicméně - pokud by se zavedly elektronické dálniční známky (jako třeba na Slovensku), pak není problém načtenou RZ prohnat i registrem povinného ručení.

0 2
možnosti
AJ

Platí to i v naší zemi a kontrolu má na starosti policie, nikoli soukromá ČKP. Návrh je neobhajitelný.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...