Peugeot v Ženevě představuje sportovní dvojčata

  8:44aktualizováno  8:44
Automobilka se lvíčkem ve znaku v Ženevě předstauje dvojici sportovních konceptů RC Spades a RC Diamonds. Obě verze koncipované jako kupé 2+2 jsou téměř shodné, liší se jen motory a barevným provedením. Zda se zájemci o vzhledově neotřelý vůz dočkají i sériových exemplářů není ale vůbec jisté. Za aktivitou Francouzů lze totiž spíše vysledovat pokusy o zatraktivnění značky.

Přesto jde o snahu více než povedenou. Obě varianty se designem přibližují spíše supersportům ze závodních okruhů, než například civilnějšímu kupé 406. Mělo by tomu tak být i jízdními výkony, slibuje tiskové oddělení francouzské automobilky. Jak benzínový agregát, tak i vyladěný turbodiesel umožňují zrychlení z nuly na 100 km/h za šest sekund a maximální rychlost okolo 230 kilometrů v hodině.

Výkonné motory by měly být i úsporné. Benzínový dvoulitr se 180-ti koňskými silami pod kapotou černého RC Spades si neřekne o více než 7,7 litru benzínu na 100 kilometrů. K ujetí stejné vzdálenosti potřebuje RC Diamonds s dieselem 2,2 HDi (175 k) jen 4,9 litru nafty. Konstruktéři použili v obou studiích šestistupňovou sekvenční převodovku, která prý umožňuje dokonalé sportovní vyžití. Rychlostní stupně lze měnit jak řadicí pákou na středovém panelu, tak i páčkami pod volantem.

Při vývoji konceptů RC využili inženýři Peugeotu i zkušeností ze závodů formule 1. Jde například o díly z uhlíkových vláken či konstrukční prvky na podvozku. Oba vozy jsou také vybaveny brzdami z keramických materiálů a osmnáctipalcovými ráfky, v nichž hlavní složku tvoří magnésium. Automobily jsou obuty do pneumatik Michelin 245/45 R18.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz