PSA chce podle interních dokumentů prodat vývojové oddělení Opelu

  12:06aktualizováno  12:06
Francouzská automobilka PSA chce prodat část vývojového a výzkumného centra německého Opelu. Hodnota čtyř sekcí, které podle úterního vydání deníku Le Monde firma v posledních měsících nabízí inženýrským firmám, se odhaduje na pět set milionů eur, tedy asi třináct miliard korun.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Opel

PSA koupila ztrátovou německou automobilku loni od General Motors a prodej této klíčové jednotky jí má pomoci postavit Opel znovu na nohy.

PSA podle deníku s nabídkou na odkup oslovila francouzské firmy Altran, Akka a Segula a německý podnik Bertrandt. S odvoláním na interní dokument z poloviny května list uvádí, že prodej by se měl týkat sekcí vozidlového inženýrství, pohonné techniky, nástrojů a zařízení a zkušebního centra. Uskutečnit by se mohl koncem roku. Celkem tyto sekce zaměstnávají zhruba
3 980 techniků a inženýrů, mimo jiné i v historické centrále Opelu v hesenském Rüsselsheimu.

PSA + OPEL

Díky převzetí Opelu a jím vlastněné britské značky Vauxhall se PSA stala druhým největším automobilovým koncernem v Evropě za německým konkurentem Volkswagen. Podnik má výrobní aktivity i v České republice, kde společně s japonskou Toyotou provozuje kolínskou automobilku TPCA.

„Žádné rozhodnutí zatím nepadlo,“ uvedl francouzský výrobce na dotaz deníku. Ten připomíná, že vývojové centrum Opelu je v rámci firmy považováno za perlu a záruku kvality. Zaměstnává zhruba 8 000 lidí. Podle jiného zdroje deníku blízkého vedení automobilky se o odštěpení části centra skutečně uvažuje, ale dotknout by se mělo pouze čtvrtiny zaměstnanců.

Zástupci zaměstnanců v reakci na zprávu o možném prodeji výzkumného centra uvedli, že proti takovému plánu budou bojovat. „Prodej vývoje by Opel připravil o budoucnost. Technologické srdce Opelu je v inženýrství,“ napsala ve svém sdělení závodní rada. Podle agentury Reuters také dodala, že management před nedávnem existenci konkrétních plánů na prodej všech firemních vývojových aktivit nebo jejich části popřel.

Opel dostal na starost vývoj motorů pro celé PSA

Opel v polovině června oficiálně oznámil, že pracuje na nových motorech pro celé PSA. Připravované zážehové čtyřválce mají být připraveny také na použití v hybridních modelech všech značek koncernu.

Technické centrum Opelu mělo dostat na starosti vývoj nové generace benzinových čtyřválců pro celé PSA, které se na trhu objeví za čtyři roky. Tyto motory se dostanou do modelů koncernu po celém světě, tedy kromě Evropy také do Číny, jižní Ameriky a na severoamerický trh, kam se PSA chystá vrátit se značkou Peugeot.

Motoráři Opelu mají vyjít z hliníkového čtyřválce 1,6 litru, který vyvinulo PSA ještě před nákupem německé značky. Přeplňované, přímovstřikové motory vybavené proměnným časováním ventilů budou vývojáři Opelu postupně upravovat tak, aby plnil nově přicházející emisní normy. Motoráři Opelu vyvíjeli agregáty pro celý svět už v dobách, kdy automobilka patřila americkému koncernu GM.

Kromě vývoje motorů má Opel v rámci PSA na starost také vývoj sedadel (to je nečekaně velká položka vývojových a výrobních nákladů - více čtěte zde), manuálních převodovek, vodíkové technologie a zodpovídá také za vývoj lehkých užitkových vozidel. PSA chce také využít vědomosti, které Opel nasbíral o severoamerickém trhu v dobách, kdy patřil GM.

Opel má rovněž výborně zvládnuté testování nově vyvíjených technologií a komponent. Laboratorní a virtuální testy pro celý koncern tak mají probíhat v Německu. To se bude hodit hlavně pro vývoj technologií asistenčních systémů a autonomního řízení.

Celkem má podle červnového prohlášení Opelu v Rüsselsheimu zůstat patnáct vývojových středisek.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Audi proti otázce „Už tam budem?“. Vyřeší ji virtuální realitou

Audi Holoride

Zná to snad každý řidič-rodič. A nejen ten. Otázka „Už tam budem?“ dovede pocuchat nervy nejedné osoby za volantem. U...

Řidiči v Německu prostáli loni v kolonách 52 let

Sníh ochromil Německo. Na snímku doprvní zácpa na dálnici A4 u Drážďan (29. listopadu 2010)

Loňský rok byl pro německé řidiče zatím dosud nejhorší z hlediska počtu a délky trvání zácp, kterým na zdejších...

Najdete na iDNES.cz