Autofotka týdne: Nový Opel Insignia trénuje před startem v maskování

aktualizováno 
Opelu Insignia už je osm let, nová generace finišuje ve vývoji, premiéra je naplánovaná na autosalon do Ženevy na březen 2017. Německá značka láká prvními obrázky maskovaných prototypů při testech.

Nová Insignia má nést označení Grand Sport, což naznačuje sportovního ducha. „Insignia Grand Sport má být šikézní alternativou výrazně dražším vozům,“ hýří sebevědomím automobilka.

První oficiální fotky prozatím maskovaného prototypu ukazují pětidveřové provedení s karoserií se splývavou zádí typu liftback. Autoři se odvolávají na koncept Monza, který Opel představil v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu.

Fotogalerie

Druhá generace insignie má dostat zcela novou architekturu. Rozvor se natáhne o víc než devět centimetrů, ovšem zkrátí se převisy. Oproti aktuální generaci (délka 483 centimetrů) má být jen o 5,5 cm delší. Auto má být o něco nižší, což má dát vozu atletičtější vzhled. Kabina má být ovšem prostornější. Automobilka slibuje špičkové technologie na palubě a máme se těšit na matrix-LED přední lampy.

Aktuální insignia trpí lehkou zavalitostí, vnitřní rozměry nejsou nijak velkorysé, i zpoza volantu je to ale vcelku těžké mohutné auto. Nová generace to má změnit, díky použití lehkých materiálů má zhubnout až o 175 kilogramů.

Pod kapotou bude základním motorem čtyřválec 1,5 litru turbo s výkonem 165 koní, který je evolucí o decilitr menšího motoru. Dvoultrový turbobenzin má nabídnout 250 koní. Už se spekuluje i o ostré verzi OPC se čtyřsetkoňovým šestiválcem a pohonem všech kol.

Od roku 2008 Opel prodal přes 900 insignií.

Křišťálová Lupa 2016

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Najdete na iDNES.cz