Opel Insignia potřetí v novém: fotky kombíku jsou venku

aktualizováno 
Už je jasné, jak bude vypadat třetí karosářská verze nového Opelu Insignia. Naživo bude k vidění společně se sedanem a liftbackem na říjnovém autosalonu v Paříži. Kromě prvních fotek kombík přiváží také dva nové motory pro připravovaný největší opel.

Opel Insignia | foto: Opel

Kombíku chtějí u Opelu říkat Insignia Sports Tourer. Na evropské silnice vyjede na jaře roku 2009.

"V žádném případě ale nejde o prosté "naroubování" kombi zádi ke stávajícímu sedanu," vysvětluje Mark Adams, viceprezident GM Europe, který má na starosti design. "Jde o zcela svébytný model – už od B-sloupku je karoserie verze Sports Tourer naprosto osobitá."

Za zadními dveřmi kombíku, které zasahují až do boků vozu, je 540 litrů místa pro náklad. Při délce 4,91 m je Insignia Sports Tourer o 8 cm delší než limuzína, rozvor je shodný: 2,74 m. 

Oproti stávající vectře odveze deset litrů nákupu víc, rozvor je naopak kratší. Vectra Caravan, která je jedním z nejprostornějších kombíků na trhu, měla oproti sedanu mezi nápravami třináct centimetrů navíc.

Dva nové motory
Do nabídky motorů rüsselheimská automobilka zařadila dva nové motory. Přeplňovaný zážehový motor menšího - blíže nespecifikovaného - objemu a nový turbodiesel. Celkem bude na výběr z devíti motorů pro insignii. Automobilka ještě chystá verzi ecoFLEX s výrazně nižší spotřebou a velmi malými emisemi CO2.

I ve stěhovavé insignii bude za příplatek v nabídce podvozek FlexRide se systémem průběžné elektronické regulace tlumičů. Řidič dostane možnost vybírat ze třech jízdních režimů – kromě standardního adaptivního modu si může navolit komfortní režim "Tour", nebo dynamicky orientovaný "Sport".

FlexRide mění také nastavení řízení, ovládání plynu, a dokonce i osvětlení palubní desky. I pro kombík bude možno připlatit za pohon všech kol, kameru "Opel Eye", která dokáže číst dopravní značky nebo varovat řidiče při nečekaném vybočení z jízdního pruhu.

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz