Diskuze
Omezení rychlosti: v Německu neprojde, v Paříži ano
Děkujeme za pochopení.
__XXXX___
Je třeba začít v autoškolách
...a to dost tvrdě. Každá základní škola, střední škola i učiliště, vyučují dle nějakých osnov. Takové osnovy bych udělal i v autoškolách. Několik hodin by připadlo na zvládnutí křižovatek ve městech + tramvaje, několik na parkování, několik na jízdu vyšší rychlostí (mimo město) a taky nějaké na jízdu po dálnici a rychlostní silnici. Pak by se nestávalo, že čerství absolventi autoškol nikdy nejeli rychleji naž 70 km/h, neviděli křižovatku s tramvajema a nikdy nejeli po dálnici...
Pete
vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze
1) v Německu na dálnici je neomezená rychlost a nehodovost je zde srovnatelná nebo nižší jako ve zbytku Evropy
2) na mnoha úsecích dálnic, I.tříd i jiných silnic lze jezdit rychleji, značení to však nepřipouští (v Rakousku jsou na I.třídách např. značky 120kmh)
3) rychlost je otázka zyvku a schopností, prostě jezdit by se mělo podle toho, na kolik řidič a auto má, kam je vidět a co se dá ubrzdit.
4) omezení 50kmh je fajn, ale ve velké části městského provozu úplně zbytečné - tam, kde nehrozí kolize s chodcem, v noci (klidně si umím představit v noci skoro všude 70kmh)
5) za umístění značek není nikdo odpovědný, nikdo to nekontroluje a chybí celorepublikový registr značek, takže je přeznačkováno a nikdo je v důsledku toho nerespektuje
Pete
Re: vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze
Takže bezpečná maximálka na český D1 může být 220kmh (sucho, prázdná dálnice) nebo taky 75 kmh (sníh, námraza, kolony). A to nevyřeší žádné proměnné značení, to musí mít lidi v hlavě. Proto je německý model nejlepší, nutí lidi přemýšlet a být ohleduplný.
standik007
Nemecky dalnice
Musim rict, ze je to zazitek jet pres 200 po Nemeckych Dalnicich.. Ale za rozumnou rychlost tam povazuju (o vikendu) tech 160-170..
Jenze tam ty ridici jsou k sobe alespon trosku ohleduplny.. a nesnazi se na vlastni triko prosazovat spravedlnost tak jako u nas, ze jedou v levym pruhu tachometrovych 130.
Mr. SkyFish
130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h
A nějaký bodový systém mám u řiti. A to jezdím takhle 10 let a bez nehody. Co cesty potřebují, aby z nich vypadli mladí machýrci a staří páprdové v kloboucích. Teď je jejich čas, kdy oprášili své škodule a naložili bábu a vezli na hřbitov svíčky a umělé kytky. Nejvíce rizikových situací dnes bylo v blízkosti hřbitovů, kdy dědci blokovali provoz pomalou jízdou, nedávali přednost nebo dokonce couvali do protisměru, aby se trefili na parkoviště! Řešením by bylo zákaz řízení pro osoby starší 65 let.
T.
Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h
Anebo by pomohlo trochu vice ohleduplnosti. Z obou stran.
titlis
Francouzští dementi
Vůbec mne to nepřekvapuje, ať si třeba před každým autem ve Francii musí běžet poskok s praporkem, jsou to zakomplexovaní dementi a nemají nic, co bych tak nutně potřeboval k životu a nic mne tam netáhne. Na eiffelovku se pojedu raději podívat do Las Vegas.
Jintaj
Paní Merkelová má moje největší sympatie
Ukázala totiž mnohem větší schopnost zdravého uvažování a prozíravosti než horda rádoby ekologů z řad mužské "odborné" populace. Volám Bravo, Frau Merkel
Coldstone
Omezenost
kdyz jedu v prumeru 180km za hodinu po dalnici dlouhe 180km, zdrzim se tam 1 hodinu. Pokud pojedu 120km za hodinu, zdrzim se tam 1,5 hodiny. Tj. 30 minut dele blokuji provoz.
free78
nižší rychlost = plynulost ???
jedině i.d.i.o.t., nebo volič zelených může předpokládat, že po snížení max.povolené rychlost se doprava na daném úseku stane plynulejší. Ostatní vědí, že vznikne leda zácpa (stejné množství aut přijíždí, menší stačí odjíždět...), tedy více emisí atd. Proto je toto opatření vysoce ekologické áááno? :)
pinguone
Re: nižší rychlost = plynulost ???
..na Tvem miste ,bych nedaval sve neznalosti tak verejne najevo...
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....