OBRAZEM: Světová premiéra nové škodovky aneb yeti se představuje

  10:40aktualizováno  12:02
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) Ženevský autosalon navštívil ve světové premiéře Yeti. Nový, už pátý, model v nabídce škodovky se dostane do prodeje letos v létě.

Škodováckou novinku představil před devátou hodinou sám šéf automobilky Reinhard Jung. Bílou plachtu mu z novinky pomáhal stahovat Eckhard Scholz, který má ve vedení automobilky na starosti vývoj. Kromě Yetiho přiběhly také sněžné divoženky.

Scholz zdůraznil, že yeti dostává moderní motory. Všechny jsou přeplňované a vybavené přímým vstřikem paliva. Využitelnost v terénu zvyšuje pohon všech kol, který dodal Haldex. Je to stejný systém, který najdeme v superbech a octaviích 4x4. V případě prokluzu předních kol se pomocí mezinápravové elektronicky řízené spojky přenese potřebný díl síly motoru na zadní kola (na autosalonovém exepmláři mají průměr sedmnáct palců).

Škoda Yeti se představuje

Terénní novinka z Mladé Boleslavi je dlouhá 4,2 metru. Kromě nejslabšího motoru 1,2 TSI (105 koní) budou všechny verze k mání s pohonem všech kol. Čtyřválcový turbomotor 1,2 litru koncernu VW má v terénní škodovce premiéru. Druhý benzinový motor v nabídce má objem 1,8 litru a 160 koní výkonu. Dvoulitrové turbodiesely s výkony 110, 140 a 170 koní patří do nové generace motorů VW vybavených systémem common-rail.

Škoda Yeti se představuje

Posádka i řidič za volantem ze superbu sedí trochu vzpřímeněji než v konvenčněji stavěných škodovkách. V interiéru je pocitově hodně místa. Cestující na zadních sedadlech mají dost místa na hlavu, vepředu je rozhodně víc místa do všech směrů než ve skoro stejně dlouhém roomsteru.

Yeti má v zadní řadě sedadla, která lze vyjmout, mají měnitelný sklon opěradla a jsou posuvná. Základní objem kufru automobilka prozatím nezveřejnila, ve dvoumístném obsazení odveze až 1760 litrů zavazadel.

Yeti stojí na základech octavie, což prozrazuje třeba stejným rozvorem 2578 milimetrů.

Škoda Yeti se představuje

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Najdete na iDNES.cz