Škodováckou novinku představil před devátou hodinou sám šéf automobilky Reinhard Jung. Bílou plachtu mu z novinky pomáhal stahovat Eckhard Scholz, který má ve vedení automobilky na starosti vývoj. Kromě Yetiho přiběhly také sněžné divoženky.
Scholz zdůraznil, že yeti dostává moderní motory. Všechny jsou přeplňované a vybavené přímým vstřikem paliva. Využitelnost v terénu zvyšuje pohon všech kol, který dodal Haldex. Je to stejný systém, který najdeme v superbech a octaviích 4x4. V případě prokluzu předních kol se pomocí mezinápravové elektronicky řízené spojky přenese potřebný díl síly motoru na zadní kola (na autosalonovém exepmláři mají průměr sedmnáct palců).
Terénní novinka z Mladé Boleslavi je dlouhá 4,2 metru. Kromě nejslabšího motoru 1,2 TSI (105 koní) budou všechny verze k mání s pohonem všech kol. Čtyřválcový turbomotor 1,2 litru koncernu VW má v terénní škodovce premiéru. Druhý benzinový motor v nabídce má objem 1,8 litru a 160 koní výkonu. Dvoulitrové turbodiesely s výkony 110, 140 a 170 koní patří do nové generace motorů VW vybavených systémem common-rail.
Posádka i řidič za volantem ze superbu sedí trochu vzpřímeněji než v konvenčněji stavěných škodovkách. V interiéru je pocitově hodně místa. Cestující na zadních sedadlech mají dost místa na hlavu, vepředu je rozhodně víc místa do všech směrů než ve skoro stejně dlouhém roomsteru.
Yeti má v zadní řadě sedadla, která lze vyjmout, mají měnitelný sklon opěradla a jsou posuvná. Základní objem kufru automobilka prozatím nezveřejnila, ve dvoumístném obsazení odveze až 1760 litrů zavazadel.
Yeti stojí na základech octavie, což prozrazuje třeba stejným rozvorem 2578 milimetrů.