Nový VW Golf: výrazný design, technika beze změn

  16:19aktualizováno  16:19
Stávající golf moc krásy nepobral. Volkswagen vytušil, že jen z legendy žít nemůže. Jízdní vlastnosti jsou vynikající, technika také, na spadnutí je tedy radikální redesign. Golf nové (šesté) generace se představí už příští rok.

VW Golf VI | foto: Infomotori

Nový šéf koncernu VW Martin Winterkorn prý vrací designérům jeden návrh za druhým. To co bylo po chuti jeho předchůdci Berndu Pischetsriederovi se mu prostě nelíbí. Změn se tak dočká podoba nového scirocca, ušetřen nezůstane ani nový golf.

Server Infomotori zveřejnil obrázky ukazující jak by mohl vypadat golf šesté generace, který se má představit příští rok na autosalonu v Paříži.

V kategorii, které golf 30 let vládne, je stále větší tlačenice. Stávající pátá generace jezdící patří k její absolutní špičce, designem ale na ostatní výrazně ztrácí.

Výrobní náklady na pětkového golfa nejsou malé, do investic do vývoje úplně nového auta se tedy Volkswagenu moc nechce. Šestá generace tedy půjde stejnou cestou jako před nedávnem představená nová fabia.

Nový kabát, v kterém nudného a unylého golfa páté generace nikdo nenajde, a úplně nový interiér budou lákat oči. Po mechanické stránce by měl být nový golfr stejný jako ten stávající - samozřejmě s několika málo nutnými úpravami.

Podvozková platforma, motory, převodovky, elektronika... nic se výrazněji měnit nebude. Všechno ale bude zabalené do atraktivních tvarů ve stylu agresivního scirocca.

Přímovstřikové benzinové motory s obsahy 1,4, 1,6 a dva litry nabídnou od 88 do 147 kW, některé zůstanou atmosférické, jiné dostanou turbodmychadlo a další i kompresor. Chybět nebudou ani zážehové motory starší konstrukce s objemy 1,4 a 1,6. Turbodiesely by už měly plně využívat technologii common-rail. Dožít pod "šestkovou" kapotou by měla technologie čerpadlo-tryska v podobě motoru 1,9 (77 kW)

Nabídka převodovek se také nezmění. Manuální budou mít 5 nebo 6 stupňů. Chybět nebude dvouspojkový automat DSG.

Benzinové motory
1,4 58 kW/78 k
1,6 77 kW/105 k
1,4 TFSI 88 kW/120 k
2,0 FSI 110 kW/150 k
1,4 TSI 103 kW/140 k
1,4 TSI 125 kW/170 k
2,0 TFSI 147 kW/200 k

Naftové motory
1,6 TDI 66 kW/90 k
2,0 TDI 103 kW/140 k
2,0 TDI 125 kW/170 k
1,9 TDI 77 kW/105 k


Autoři: ,
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Pokrok po švédsku: mizející pisoáry a genderově neutrální sport

Severská země přichází s revolučními nápady, kterým aplaudují pokrokoví liberálové z celého světa. Mizí pánské pisoáry,...

Premium

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson přijede s nehudební show. Získejte vstupenky zdarma

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson se předvede v poněkud netradiční roli. V rámci večera mluveného slova představí svou...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Premium

Auto jako investice, díl třetí: Chcete si hrát, nebo vydělávat?

Častou chybou začínajících „investorů“ bývají auta, která jste vždycky chtěli, a teď na ně konečně máte peníze. Skvělá...

Česko je světová velmoc v produkci senzorů pro auta. Vyrábí je v Rakovníku

Pokud máte na svém novém voze čelní kameru, dešťové čidlo nebo parkovací senzory, s velkou pravděpodobností pochází z...

Najdete na iDNES.cz