První murano se objevilo v roce 2002. Nejprve se prodávalo jen v USA, ale jeho na tu dobu velmi progresivní tvary učarovaly i zákazníkům v Evropě, a tak se auto stalo oblíbeným artiklem nezávislých dovozců. Později Nissan nabídl model i v Evropě, kde je v prodeji jeho aktuální druhá generace z roku 2007. Je i v nabídce českého Nissanu, a to včetně na Evropu neobvyklého 3,5litrového šestiválce.
Původní murano bylo na svou dobu jiné. Dynamické, sportovní, okázalé a docela futuristické. Části publika se jeho tvary velmi líbily, jiným připadalo příliš výstřední a možná i příliš americké. V každém případě to bylo auto výrazné a i prodejně úspěšné. Rozhodně to nebyla "tuctovka". Druhá generace sice přinesla novou platformu, ale tvar karoserie se výrazněji nezměnil. V podstatě výrobce upravil přední a zadní partie auta.
Dnes už jsou na tehdejší dobu výrazné tvary původního murana notně obroušené, přesto stále vypadá k světu. Na dvanáct let staré auto rozhodně nevypadá.
Jestliže druhá generace murana znamenala jen menší designovou změnu, nyní představená třetí generace je úplně někde jinde. Tedy skoro, jakési základní linie původních dvou generací najdeme i zde. Ale vše ostatní je jinak. Celou karoserií se nesou výrazné křivky, vybouleniny, prolisy a další linky. Novinka vychází z konceptu Resonance.
Přední část je stylizovaná do jakési zploštělé špičky. Maska chladiče je v kontextu auta ještě poměrně konvenční, přední světla jsou výrazně protažená směrem vzhůru. Kapota motorového prostoru je poměrně úzká, naopak blatníky jsou opticky velmi široké, nahoře zasahují hluboko ke středu auta. Podobně zvýrazněné jsou i zadní blatníky.
Z původního murana si novinka zachovala linii oken, které za C sloupkem výrazně ubíhá vzhůru k pátým dveřím. Jenže linie je opticky zlomená zpět dolů ke koncovým svítilnám. Okno v pátých dveřích pak z boku jakoby vytváří klín v bocích karoserie, čímž výrobce umně zamaskoval zadní sloupek. Do toho všeho ještě designéři zakomponovali výrazný spoiler nad zadním oknem.
Ani zadní partie auta nepřináší klid. Zadní světla se lámou podle spodní linky bočních oken a vytváří jakýsi bumerang. Na obrázcích vypadá vše divoce, uvidíme, jak výrazné křivky zapůsobí na vlastní oči.
S ohledem na zahájení prodeje v USA nepřekvapí, že zatím je známý jen jeden motor. Je to známý 3,5litrový šestiválec s výkonem 194 kW, který pohání i současné provedení. V základu budou poháněna jen přední kola, za pohon všech kol se bude připlácet. Převodovka zůstává bezstupňová CVT. Výrobce slibuje, že novinka zhubla 68 kilogramů, takže se snížila i spotřeba.
Interiér je luxusní a rozhodně oproti karoserii docela konvenční. Dominuje mu velký multimediální displej na středovém tunelu, střídmý počet ovládacích prvků a na prvních fotografiích krémové čalounění. Ve výbavě bude několik zajímavých bezpečnostních prvků. Auto dokáže upozornit na překážku na silnici, má systém hlídání slepých úhlů a automatické brzdění.