Nejhezčí auta letoška: superúsporný volkswagen a nevídané ferrari

  11:31aktualizováno  11:31
Letošní ročník ankety AutoDesign Awards ukazuje nejlepší automobilový design současnosti. Parádní disciplínou automobilových designérů bývaly sporťáky, dnes se ale snaží fešně obléknout i malý hybridní vozík. Ferrari s pohonem všech kol a kombíkovým zadkem je hlavně šokující ukázkou toho, co si hrdá automobilka dovolí.

Ferrari FF | foto: Ferrari

Porota specializovaného magazínu AutoDesign & Styling, který se zabývá designem automobilů, zvolila ta nej auta letoška. "Hlavním úkolem ankety je ukázat, jaké automobily oceňují samotní designéři, a představit automobilový design jako komplexní disciplínu, jejíž důležitost a vliv neustále roste," vysvětluje Radek Laube, šéfredaktor časopisu a spolupracovník redakce iDNES.cz a MF DNES.

Vítězem kategorie sériových aut je Ferrari FF, jehož design vznikal ve studiu Pininfarina. První místo mezi koncepty získal ekologický Volkswagen XL1.

Volkswagen XL1

Volkswagen XL1

Na druhém místě mezi koncepty se umístil předprodukční koncept Alfa Romeo 4C a třetí příčku obsadil Land Rover DC100. Druhou příčku mezi sériovými vozy získalo Lamborghini Aventador LP700-4 a třetím nejlépe hodnoceným designem se stal Volkswagen Beetle.

"Ferrari FF bodovalo nejen díky silnému výrazu přední masky a atraktivním tvarům skvěle přizpůsobeným povaze prestižní značky, ale také renesancí originální architektury karoserie ve stylu shooting brake," vysvětluje Radek Laube. Více o Ferrari FF čtěte zde.

Ferrari FF

Ferrari FF

"Vítězný hybridní koncept Volkswagen XL1 tak zaujal především perfektním spojením čistého moderního a efektivního automobilového designu s tématem ekologie a šetrného provozu," dodává. Miniaturní futuristický volkswagen se ale možná bude vyrábět.

Fotogalerie

S informací přišel koncem ledna nizozemský Autoweek. Koncept XL1 se spotřebou pod litr na sto kilometrů se představil před rokem na autosalonu v Kataru. V sériové podobě má dostat hybridní soustrojí tvořené dvouválcovým naftovým motorem 0,8 litru s výkonem 48 koní a 27koňovým elektromotorem, spojené se sedmistupňovým automatem DSG.

Lithium-iontové baterie mají vystačit až na 38 kilometrů jízdy v plně elektrickém módu, zrychlení z nuly na stovku zvládne za dvanáct sekund. Více o Volkswagenu XL1 čtěte zde.

Radek Laube předá ceny designérům na autosalonu v Ženevě na začátku března. Studio Pininfarina zvítězilo v ojedinělé anketě už podruhé za sebou. Loni předával Fabiovi Filippinimu (rozhovor s designérskou hvězdou čtěte zde), šéfdesignérovi studia, Radek Laube cenu za koncept Alfa Romeo 2uettottanta. Mezi sériovými auty loňska z pohledu designu vládl Range Rover Evoque. Jeho test čtěte zde.

Kompletní výsledky
Kategorie sériová autaKategorie koncepty
1. Ferrari FF 1. Volkswagen XL1
2. Lamborghini Aventador LP700-42. Alfa Romeo 4C
3. Volkswagen Beetle3. Land Rover DC100
4. Porsche 911 Carrera4. Škoda Vision D
5. Citroën DS55. Renault Captur
6. Mini Coupe6. BMW ConnectedDrive
7. BMW 6-Series Gran Coupe7. Volkswagen NILS Concept
8. Opel Astra GTC8. Volkswagen Bulli Concept
9.-10. Volkswagen Up!9. BMW i8 Concept
9.-10. Kia Rio10. Jaguar C-X16 Concept
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a...

Autofotka týdne: Francouzský poklad hvězdou pražského Designbloku

Praha žije až do pondělí 21. října designem. Na tradičním mezinárodním festivalu se už tradičně prezentují také auta....

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Najdete na iDNES.cz