- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
GPS dovede být velmi přesné. I s běžným přijímačem a obyčejnou anténou lze dosáhnout přesnosti zhruba 10 cm a to pomocí D-GPS, tedy zpřesňování polohy pomocí pozemních stanic. Pokud do toho zamontujete ještě glonass a galileo, doberete se limitní přesnosti nekalibrované antény (pod 10 cm). Problém pak nastává v podstatě jenom v případě chybějícího signálu GPS nebo GSM.
vyborne. Zrovna dneska mi navigace (s poslednim mapovym upgradem) navrhla jet jednosmernou silnici v protismeru. Takze autonomni rizeni zahne do jednosmerky. Kamera objevi dopravni znaceni zakaz vjezdu do jednosmerne ulice. Nastane konflikt zajmu a auto se zastavi a bud bude muset nekdo pokracovat v manualnim rizeni BEZ navigace, nebo pockat, az to autor map opravi. Hezke bude, pokud v posadce autonomnho auta nebude nkdo s opravnenim auto ridit....budou si muset zavolat odtah ze servisu
Anebo nastane konflik, auto označí mapu za nepřesnou a najde objíždnou trasu.
bylo by fajn naučit navigace dobře rozlišovat mezi popisným a evidenčním číslem. Dřív stačilo po telefonu říct kde má šofér odbočit a dorazil každý v pohodě. Čumiči navigační bohužel nesledují okolí a pak se jim těžko vysvětluje u jakého orientačního bodu se řídit, prostě totální degenerace vnímání
soucasti me profese je krome jineho i navstevovat ruzne klienty, hlavne na venkove a to i v noci. Mam k dispozici 4 ruzne navigace (TomTom, Skoda,Navigon, iPhone) , z toho 2 jsou ty nejaktualnejsi, , permanentni pripojeni k internetu a mobil. A kolikrat se mi stalo, ze podle zadne navigace adresa bud 1. neexistuje 2. udana ulice se podle navigace nachazi v jinem meste 3. cislo nemovitosti neni zaneseno v mapovych podkladech 4. cislo nemovitosti neni kompatibilni se zadavacim SW ( blizko mne existuje vesnice, jejiz popisna cisla jsou ve zlomcich, treba 38 1/4) Datove pripojeni na venkove je pouze misty a misty neni zadny gsm signal. A pustte tam ted autonomni auto. Naposled mne navigace nahnala s osobnim autem na lavku pro cyklisty
jé, já se tak těším až budu mít v autě postel. budu se kochat ubíhající krajinou, pak se na benzíně vyčurám, pomodlím a zalehnu a proberu se v trajektovém přístavu ve splitu
Povím vám, s tím vaším jménem bych se toho zalehnutí trošku bál.. ale dává smysl ta modlitba
Bude ..., bude ..., bude ...
Jakže, ono to ještě není?
Podle některých článků to vypadá, že už příští rok zaplaví evropské a americké silnice miliony samořiditelných aut a napřesrok až se ukáže, že automaty mají menší nehodovost než živí řidiči bude ruční řízení zakázáno.
Nebo spíš internet zaplavili nadšení žvanilové produkující články o něčem čemu vlastně nerozumí?
Auto řídím pouze to z půjčovny o víkendech a na dovolené, protože normálně jezdím MHD a vlakem. A číst mapu mě baví, takže u mě si navigace ani neškrtne. Radši si hledám cestu sám a trénuji si svůj odhad (čas, vzdálenost) a orientaci v neznámém terénu.
Myslím, že hodně záleží na tom, kam jedete. Vcelku nevěřím, že si radši hledáte cestu podle mapy v městě, které neznáte a kde stačí jednosměrka, které jste si na mapě nevšiml, nebo nějaká uzávěrka, která vás přinutí jet jinudy, než jste plánoval a musíte mít opravdu dobrý orientační smysl, abyste (mezi vysokými budovami) neztratil třeba jen představu, kterým směrem vlastně po pár zatáčkách jedete. Plus vědět předem, že máte odbočit a správně trefit jízdní pruh atd. Neříkám, že to nejde, samozřejmě, že jde a trénování orientace je super, ale v určitých situacích navigace jasně vyhrává.
Četl jsem jednu studii o tom, že řidiči používající navigaci vnímají méně okolí. Když jim navigace vypadne, často netuší, kde zhruba jsou. A čím více navigaci používají, tím více se stávají jejími otroky a nejsou schopni dát bez ní ani ránu.
A pak se stávají věci, kdy řidič slepě věří navigaci, i když ho žene na polní nebo lesní cestu, do zákazu vjezdu nebo úplně do jiného směru, protože v navigaci vybral Horní Dolní u Ostravy místo Horní Dolní u Liberce.
Mám najeto víc jak 1,5mil km, běžné řízení, třeba ve městech v kolonách, za mlhy, hustého deště, mě dávno nebaví. Již dnes využívám asistenty jako adaptivní tempomat, lane assist..., raději se koukám po okolí, nebo pohledem na krásné ženy, než přitrouble sledovat pojíždění auta před sebou. Tedy na toto denní nudné ježdění, rád využiji samoříditelné auto a budu jeden z prvních, kdo do toho půjde Oproti tomu radost z jizdy, když je pěkné počasí, sednu na moto, nebo do některého veterána co mám v garáži, a za zvuku benzínového osmiválce s rohlíkem v tváří, jedu třeba pro děti do školy. To je blízká budoucnost, na kterou se velmi těším
A budete dostatečně vyježděn na toho veterána, když tu rutinu od vás převezme robot?
A ve finále bude před autonomním autem běhat chlap s červeným praporkem. :-)
nekdy tak premyslim jak jsme se drive vubec nekam mohli autem dostat. Kdyz to prezenu tak dnes by se nasli i taci co si pro jizdu pro cigara do trafiky zapnou navigaci.