Mladí Češi často bourají

aktualizováno 
Počty úmrtí mladých lidí při dopravních nehodách v Česku překračují průměr Evropské unie. Mladým řidičům chybějí zkušenosti.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) drží Česká republika v evropském žebříčku nelichotivé sedmé místo.

Podle WHO jeden z pěti lidí, kteří umřou dříve než dovrší pětadvacátý rok, je obětí dopravní nehody.
Vůbec nejvíce mladých lidí umírá při nehodách v Řecku. Podobně jako Česko dopadá Slovensko, Španělsko nebo Belgie. Naopak lépe jsou na tom mladí lidé ve Velké Británii, Estonsku, Rumunsku a Bulharsku.

Z údajů Světové zdravotnické organizace dále vyplývá, že zatímco v Evropské unii smrtelných nehod, jejichž obětí jsou mladí řidiči, ubývá, v zemích východně od EU je vývoj opačný.

V tuzemsku patří podle zdejšího ministerstva dopravy mladí lidé k nejrizikovější skupině řidičů. Loni řidiči ve věku 15 až 25 let zavinili na českých silnicích nehody, při kterých zemřelo asi 200 lidí.

To je téměř čtvrtina celkového počtu. Mladí lidé vážně havarují nejčastěji kvůli vysoké rychlosti. Problémy mají také s přizpůsobením jízdy aktuální situaci, často zapomenou dát přednost.

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz