Milan Šimák na snímku z roku 2013 | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Svou vítěznou motokáru z mistrovství Evropy pořád mám, říká veterán Šimák

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Milan Šimák je historicky první Čech, který získal oficiální titul šampiona v sérii zastřešované FIA, když se v roce 1980 v Olomouci stal mistrem Evropy motokár ve třídě C2 do 125 cm³. Od tohoto historického milníku uteklo dlouhých 40 let, ale Milan Šimák motokárami žije stále a sbírá úspěchy jako konstruktér podvozků MS Kart.

Nemůžeme začít nikde jinde než u závodu v Olomouci před 40 lety, kdy jsi získal titul mistra Evropy ve „stopětadvacítkách“. To byl úspěch jako hrom! Jak na ten závod dnes vzpomínáš?
I když jako každý závodník jsem chtěl vítězit, nikdy by mě nenapadlo, že bych mohl být mistr Evropy. Vždy jsem se považoval spíše za konstruktéra a technika než závodníka. Nakonec se ale ukázalo, že i za volantem mi to šlo, a to nejen v tom roce 1980, ale i dalších 10 let. Měl jsem štěstí, protože rok 1979 byl strašný propadák. Začínali jsme s novým motorem ČZ 511 a moc se nám nedařilo, v mistrovství republiky jsem byl až čtvrtý atd. Ale s mým mechanikem Fandou Hofmanem jsme se na to vrhli, postavili jsme vlastně úplně jiný motor, kde jsme si udělali vše po svém. A povedlo se. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se