- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Milan Šimák na snímku z roku 2013 | foto: Václav Šlauf, MAFRA
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Nemůžeme začít nikde jinde než u závodu v Olomouci před 40 lety, kdy jsi získal titul mistra Evropy ve „stopětadvacítkách“. To byl úspěch jako hrom! Jak na ten závod dnes vzpomínáš?
I když jako každý závodník jsem chtěl vítězit, nikdy by mě nenapadlo, že bych mohl být mistr Evropy. Vždy jsem se považoval spíše za konstruktéra a technika než závodníka. Nakonec se ale ukázalo, že i za volantem mi to šlo, a to nejen v tom roce 1980, ale i dalších 10 let. Měl jsem štěstí, protože rok 1979 byl strašný propadák. Začínali jsme s novým motorem ČZ 511 a moc se nám nedařilo, v mistrovství republiky jsem byl až čtvrtý atd. Ale s mým mechanikem Fandou Hofmanem jsme se na to vrhli, postavili jsme vlastně úplně jiný motor, kde jsme si udělali vše po svém. A povedlo se.
Připojte se ještě dnes a získejte: