Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nový Mercedes G je tady, za kmotra šel Arnold

  15:46
Při pohledu na neodolatelně hranatý terénní model, kterému to sluší v Ralsku i Pařížské, zjihne každý. Mercedes třídy G přepracovali, aby lépe pasoval do 21. století.

Mercedes třídy G je dinosaurus, který přežil ve výrobě 39 let, samozřejmě s bezpočtem úprav. Daimler teď představil nové provedení, nebo rozsáhlý facelift, podle toho, jak to chcete vidět. Samozřejmě je pořád parádně hranatý. V Německu ceny začínají na 107 tisících eur, což je asi 2,7 milionu korun.

Géčko představené v roce 1979 (vyvíjeli ho od roku 1972) prošlo kompletním přepracováním, snad každý díl prošel úpravami tak, aby ikonický offroad (roky povýšený také na luxusní zboží) mohl dostat nejmodernější technologie.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Torzní tuhost charakteristické hranaté karoserie se zdvojnásobila i přesto, že při přestavbě na nové provedení G zhublo 170 kilogramů díky tomu, že dostalo panely z hliníku a vysokopevnostní oceli (blatníky, kapota, dveře).

Základní ozdoby musely zůstat: subtilní kliky, čouhající panty dveří i rezerva na víku kufru si ponechá, stejně jako proporce okoukané ze školního sešitu prváka. Čelní sklo se trochu naklopilo, ale stejně bude mít G stále aerodynamiku cihly. Světla jsou nově LEDová.

Nové provedení narostlo na délku o 53, do šířky o 121 milimetrů. Uvnitř milionového auta už tak nebude řidič sedět nalepený na dveřích. Zvenčí rozdíl poznají hlavně fanoušci, uvnitř je to ovšem revoluce. Přístrojovce kralují dva 12,3palcové displeje, konstruktéři je převzali z aktuálních sedanů tříd E a S. Jsou kryté sklem a jednotlivé funkce se ovládají buď z volantu, nebo touchpadem. Všechna sedadla dostala vyhřívání a mohou dostat také funkce odvětrávání a masáže.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Základní rámová architektura zůstala zachována. Podvozek tvořený vepředu příčnými lichoběžníkovými rameny a vzadu tuhou nápravou doplněnou o čtyři podélná ramena a panhardskou tyč ladili specialisté od AMG, takže by se inovované G mělo lépe poprat s vysokorychlostními Autobahny. Za příplatek bude možné pořídit adaptivní tlumiče. Posilovač řízení je elektrický, díky tomu mohlo auto dostat různé asistenty řízení včetně toho, který ho sám zaparkuje.

Podvozek je 27 centimetrů nad vozovkou (nápravy uberou milimetry na 24,1 cm), brodivost je 70 centimetrů, nové G se vyšplhá do stoprocentního stoupání (45 stupňů) a zvládne boční náklon až 35 stupňů (o sedm víc než dosud). Nájezdové úhly jsou 31 stupňů vepředu a 30 vzadu.

Jediným motorem do startu je čtyřlitrový benzinový osmiválec biturbo s výkonem 422 koní (310 kW) a 610 kroutícími newtonmetry (mezi 2 000 a 4 750 ot./min). Verze označená G500 má udávanou spotřebu 11,1 litru na sto, realita bude kolem patnácti.

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G
Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Sílu motoru posílá na nápravy přes tři uzamykatelné diferenciály a redukci devítistupňový automat speciálně odladěný pro tohoto mastodonta. Nové G nabízí čerstvě také volbu jízdních režimů. Ke komfortnímu, sportovnímu, eco a individuálnímu módu přibyl ještě G-Mode, který je určený pro offroad.

I nadále bude Mercedes třídy G vyrábět fabrika Magna-Steyr ve Štýrském Hradci (Graz). Stejné místo výroby má také Arnold Schwarzenegger, filmová hvězda, kalifornský guvernér, ekologický aktivista, ... který mu byl kmotrem na premiéře.

  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

8. května 2024

Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...