Diskuse k článku

Nadvláda Tesly končí, Mercedes se pouští do elektromobility

Elektrický Mercedes EQC je nové kladivo na Teslu. Má přes 400 koní a ujede údajně až 450 kilometrů. Prodávat se začne v červnu příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a90n 87K11o29m40r76s56k90a 8632162788332

Jediná správná cesta pro vozidla budoucnosti, a to velmi krátké, je vodík. Pro Mercedes je to pouze mezimodel, ani by mne nepřekvapilo kdyby příští rok představili stejnou variantu na vodík.

+4/−7
7.9.2018 19:10

J88o75s36e10f 19Š97o87l45t54e16s 8474948620273

Vodík? Můžete uvést výhody vodíkového elektromobilu proti bateriovému?

+1/0
7.9.2018 19:25

A13n42t28o76n77í25n 67S45v28o79b52o46d45a 3724903689342

Při výrobě auta je potřeba méně nedostatkových materiálů

0/−1
7.9.2018 20:21

M57a42r18t84i92n 61K25a15r21á97s69e74k 9238203858618

Tak jednak vodikove clanky obsahuji opravdu vzacne materialy jako platinu (zatimco akumulator je z relativne levnych materialu). A dale je trochu malo ne?

+2/0
7.9.2018 20:59

G94e58o76r48g 26K69o16m42b30e50r77e66c 9114231936831

uz jsou vyvinute palivove clanky bez pouziti platiny a dokonce efektivnejsi, trochu si zagooglujte

0/0
8.9.2018 10:49

J39o10s35e95f 92Š51o89l32t41e25s 8824658900953

Nejsou. Potřebují jen méně platiny.

+1/−1
8.9.2018 21:10

G11e19o45r14g 24K32o22m11b33e43r48e33c 9554911356281

co si o tom neco precist? :-P napr.

https://www.heise.de/tr/artikel/Brennstoffzellen-ohne-Platin-275962.html

nebo

https://www.next-mobility.news/kobalt-statt-platin-senkt-kosten-von-brennstoffzellen-drastisch-a-681107/

nebo

https://www.weltderphysik.de/gebiet/technik/news/2008/brennstoffzellen-ohne-platin-halten-laenger/

0/0
9.9.2018 21:49

J21o69s18e46f 43Š97o36l29t70e97s 8564668120213

Všechno laboratorní prototypy, které v reálu nefungují, protože mají nedostatečnou životnost.

0/0
9.9.2018 21:52

G55e83o29r29g 27K44o28m77b67e11r58e20c 9874651876551

delsi dojezd, natankovano do 3 minut, kdyz vam nekde dojde stava natankuji vas na ceste, nemusi pro vas jet odtahovka.

0/−1
8.9.2018 10:33

J18o90s94e22f 53Š83o19l34t93e89s 8634618840943

Jediná výhoda je rychlost tankování. Vodík vám nikdo na cestě nedotankuje, to je utopie.

+1/−1
8.9.2018 21:10

G15e77o81r55g 75K46o74m44b14e69r40e65c 9614261516301

co to pisete za nesmysly? 8-o Mercedes se svymy ctyrmi auty na vodik objel celej svet a dotankovavali z nakladaku nebo dodavky. A to uz v roce 2011. Je o tom natoceno xy dilu. Napr jeden zde. https://youtu.be/J11P47eNtMM Zbytek si snad dokazete dohledat sam. Staci na YouTube zadat Mercedes-Benz F-CELL World Drive

0/0
9.9.2018 21:33

J53o52s20e46f 14Š66o12l49t36e60s 8784518460703

Hele, fakt si myslíte, že vám někdo bude někam přistavovat cisternu s vodíkem jen proto, že vám došla šťáva? I dneska, když dojde benzín, tak vás spíš někdo odtáhne k benzínce.

0/0
9.9.2018 21:39

G68e81o12r33g 96K88o79m32b14e70r14e86c 9474521116171

vylezte z te vasi horni dolni a rozhlednete se po svete. V Nemecku, Rakousku, etc. je dnes zcela normalni kdyz dojde nekde k velky zacpe a nekomu dojde stava ze jezdi ADAC ulickou v zacpe a ma sebou kanystry s benzinem pro ty co jsou na suchu. Je to stokrat jednodussi nez volat odtahovku. Zrovna tak se da dotankovat ten vodik z dodavky. V tech filmech to je videt vicekrat. Jste zaslepenej autama na baterky a nechcete nic jineho uznat. Rv

0/−1
9.9.2018 21:53

J79o51s31e53f 62Š13o82l42t57e43s 8194108520523

Hele, kanystr je něco trochu jinýho než bomba pod tlakem xy atmosfér.

0/0
9.9.2018 22:06

G48e85o64r80g 65K68o60m73b78e97r29e46c 9714671246591

jen to okecavate :-P

0/−1
10.9.2018 11:45

P14a97v66e92l 13K44u42t46i28l 9250426263689

Opravdu chcete srovnavat kanystr na benzin s pojizdnou cerpackou na vodik? Autum na elektriku staci par kilometru na lane a mohou zase pokracovat.

0/0
10.9.2018 13:40

J26i33ř20í 70S39c90h15w67a10c80h 8438914308476

k elektromobilu může přijet jiný elektromobil co bude mít ještě jednu 100kWh baterii a bude sloužit jako powerbanka pro ty co náhodou nedojedou. Rozhodně to vyjde lacinějí než cisterna na vodík.

0/0
10.9.2018 17:05

M32i86k68u10l47á10š 20L24é92v66y 5352835324611

R^R^R^

0/−1
7.9.2018 22:24

G53e19o35r77g 54K16o77m27b85e54r50e30c 9914721446971

uz predstavili loni viz https://www.daimler.com/innovation/specials/iaa-2017/glc-fcell-2.html

jakmile bude vic cerpacich stanic na vodik verim ze to jde do serie. V Nemecku je momentalne 76 cerpacich stanic na vodik, za 3 roky jich ma byt 400.

0/0
8.9.2018 12:32

V28í92t 92O29ž48a79n92a 1418208645244

Vodík je extrémně neefektivní. Na stejnou energii, kterou je nutné vložit do výroby vodíku pro dojezd 100km, ujede bateriový elektromobil skoro trojnásobek km.

0/0
8.9.2018 21:30

H16o96n42z26a 32T22a87r 3819552394232

1) nedostatek čerpacích stanic

2) vodíkem poháněný automobil le ještě dražší nez elektromobil

Získaná energie z vodíku je dražší než z benzinu či elektřiny

Na vodíkových pumpách v Kalifornii došel vodík, Toyota radí tankovat do plna

http://www.hybrid.cz/na-vodikovych-pumpach-v-kalifornii-dosel-vodik-toyota-radi-tankovat-do-plna

Daimler dává od vodíku ruce pryč

http://www.hybrid.cz/daimler-dava-od-vodiku-ruce-pryc

Mercedes opouští pohon na vodík. Místo něj se soustředí na akumulátory

https://autobible.euro.cz/mercedes-opousti-pohon-vodik-misto-nej-se-soustredi-akumulatory/

+1/0
8.9.2018 20:07

H10o56n13z34a 67T75a17r 3289602394312

Očekává se cena zhruba 2 miliony a kilometr jízdy vyjde na více než 2 Kč

https://autobible.euro.cz/vodikovy-hyundai-nexo-ekonomicky-nesmysl-ktery-cisti-vzduch-prvni-jizdni-dojmy/

Bývalý technický ředitel Jaguar Land Rover: „Vodíková auta jsou totální nesmysl“

https://www.teslafan.cz/clanky/byvaly-technicky-reditel-jaguar-land-rover-vodikova-auta-jsou-totalni-nesmysl

Myslím že vodík má budoucnost stejně jako čistý elektromobil .

0/0
8.9.2018 20:12

V60í55t 70O68ž25a64n21a 1928138645664

Ne, vodík na rozdíl od baterek má budoucnost žádnou.

0/0
8.9.2018 21:33

J34o32s87e72f 53N93o26v67a14k 5678902106418

Tak třeba tesla konečně začne vyrábět opravdu lidová auta v ceně oktávky, když mercedesu nebude moct konkurovat.

0/0
7.9.2018 18:37

O62n97d87ř33e31j 72N93o98v13á23k 9927764589969

toz to budou generovat jeste nasobnejsi ztratu ...

+2/−2
7.9.2018 19:33

F89r98a18n11t45i95š41e52k 45I42n67g44r 6532300727

Nejde o to, že bude tak drahá, že si ji nikdo nebude moci koupit. Jde o to, že se zvyšující se cenou se zvětšuje počet těžitelných ložisek. Když stojí ropa 50 USD za barel, asi nikdo nebude těžit ropu z těžko přístupných ložisek, kde jen náklady budou činit 60 USD. Při ceně 90 USD za barel už asi ano. Takže se pomyslně zvedají zásoby dosažitelné ropy. A stejně to bude s materiálem pro baterky. S rostoucí cenou se budou těžit i hůře dostupné lokality. Takže i tady bude surovin dostatek. Plus samozřejmě ta recyklace.

+1/0
7.9.2018 17:39

F15r98a87n61t70i65š12e71k 43I43n16g73r 6662250307

ups, to mělo být jinam..

0/0
7.9.2018 17:39

M52a75r21t50i79n 34K46a32r47á79s68e57k 9978983718608

No u baterek jde i to, ze doted po tech materialech (lithium, kobalt hlavne) proste byla poptavka mnohem mensi, tzn se nikdo co nejakeho otevirani novy dolu/tezebnich mist nehnal....

+2/0
7.9.2018 21:01

P16a90v37e68l 78K86u12b90i80š69t56a 7426884932250

By mě zajímalo, kde všude budou ty rychonabijecky 110kW fungovat :-)

0/0
7.9.2018 16:22

P17a16v22e94l 87S75o94b31o72t42k48a 5800694

U každé přípojky 3x400V - 3x128A ;-D

0/0
7.9.2018 16:28

V43l96a33d83i40s51l34a14v 19B82u40r57y59š14e44k 1669392577564

tak ze 400 voltů to nabíjet tak můžeš asi jen doma, v práci máme kromě 400 voltů taky 6 kV, 10 kV, 22kV a i 110 kV, takže to na něco napíchnou, ale 400 V to skoro jistě nebude

+1/0
7.9.2018 16:37

P51a57v94e24l 58K27u12t26i19l 9670526373369

Určitě bude i kdyby u toho měla být trafačka jako třeba u SC v Humpolci, kde je 3x120kW + 4x50kW nabíječka Jo, takové čerpadlo na ropovodu bývá běžně na vyšší napětí ale o žádné nabíječce jsem zatím neslyšel. Když teda nepočítám autobusy co berou z trolejí DC 3kV

0/0
10.9.2018 14:46

V61l97a80d97i38s97l81a84v 58B57u76r57y65š52e40k 1799792727544

v naší továrně bude fungovat ještě letos, ale jinak kde všude nevím a jestli bude zrovna 110 kW tak to nevím taky, ale má to být něco moderního, tak to budeme sledovat a uvidíme

0/0
7.9.2018 16:35

M40i31r71o11s89l68a95v 32M42e70d 3364746

Já nevím - pořád mám takový pocit, že s pojetím elektromobilů je to tak nějak "mimo". Osobně proti elektromobilům nic nemám, jelikož mám rád jednoduché věci a elektromobil je v principu jednoduchý stroj. Jenže - za stávajícího stavu technologie mají elektromobily velkou nevýhodu (oproti konvenčním autům) v poměrně krátkém dojezdu a dlouhém dobíjení. V současnosti by byl elektromobil vhodný jako druhé auto do rodiny pro někoho, kdo má vlastní garáž (a nebo alespoň nějaký plácek vedle domu, eventuálně vyhrazené stání) s el. přípojkou a elektromobil by používal na kratší cesty (dojíždění do zaměstnání, po nákupech atd.) s tím, že přes noc dá auto nabít. No a podle mého názoru je chyba právě v tom, že se elektromobil "obalí" luxusem, nacpou se do něj hromady různých asistentů, systémů a dalších "hejblat" a je z toho v podstatě luxusní limuzína. Jenže na popojíždění "kolem komína" je takové auto zbytečný luxus. Já bych viděl jako vhodnější vyrobit co nejjednodušší elektromobil s pár "čudlíky" a s co nejjednodušším ovládáním (žádné displeje přes půl palubky, žádné luxusní vymoženosti) a pokusit se vyrobit "lidový" (tzn. pro řadového smrtelníka dostupný) elektromobil. Takový elektromobil by měl podle mého názoru smysl a já bych si ho klidně koupil.

+8/0
7.9.2018 16:19

I21v10i55c97a 11B36o85j11i85č 4279750707832

To je těžké, baterie jsou pořád hrozně drahé. Takový Nissan leaf za 730 má být lidový vůz, ale pokud by tam nedávali ty serepetičky, tak to bude jen holátko za 650 a to by zase nikdo nechtěl, protože by to za to málo bylo moc peněz a pořád nedostatečně lidové.

+2/0
7.9.2018 18:11

V50í83t 36O55ž10a36n50a 1708308945654

Na lidový elektromobil pro český plat si budete muset ještě počkat. Anebo se poohlédnout po ojetině.

0/0
7.9.2018 18:14

M34a32r69t96i82n 98K80a57r72á56s89e39k 9888803558398

Holt problem je hlavne s baterkou, ktera je zdaleka nejdrazsi soucastkou. A ty ruzne serepeticky kolem uz stoji "par korun". ono pak dava vetsi smysl delat luxusni auto za 2 milionu, nez holobyt za milion a pul.

Jinak ale verim tomu, ze nekdy 2020, 2021 prijdou automobilky i s levnejsimi obycenjesimi auty, i kdyz na opravdove "lidovky" si pockame tak minimalne do 2025 (nejen kvuli cene baterek, ale i kvuli tomu, ze rozjezd vyroby trva proste dlouho)

+1/0
7.9.2018 21:04

M95i46r97e40k 94G31a39j69e72r 5401976199100

Vse se zmeni, jakmile cena baterii klesne asi na polovinu. A to nebude za dlouho.

+1/−1
7.9.2018 22:08

P39a90v21e29l 96O35t54i46s56k 2216151717

No tak to bude za hodně dlouho , jestli vůbec někdy.

+1/0
8.9.2018 9:32

P46a73v47e51l 52K40u34t69i65l 9760406313859

https://byznys.ihned.cz/c1-66088450-pokud-bude-pokracovat-pokles-cen-lithium-iontovych-baterii-budou-elektrovozy-do-roku-2025-levnejsi-nez-auta-s-benzinovym-motorem

0/0
10.9.2018 14:48

P65e94t41r 58V77l85a73d35i21m26í45r 84Č67e52r17m18á86k 8533157735694

Nejsem proti elektromobilitě, dokonce o této možnosti uvažuji, ale právě proto jsem zkusil jsem počítat:

U benzínové stanice na dálnici (třeba cestou na Slovensko) jsem za půl hodiny, než jsem vypil kafe, napočítal (v hustém provozu, 12 stojanů) 30 tankujících aut. Většina z nich mohla tankovat "plnou", což je běžně dojezd cca 600km, takže přibližně 18000km další jízdy.

Pokud by se odpovídající množství EV chtělo připojit na 40min (80%=360km / jen v létě!!!), tak by to potřebovalo přípojku s garantovaným příkonem cca 4000kW, což odpovídá plnému(!!!) odběru satelitního městečka s 200!!rodinnými domy s jističem 3x32A!! (a to každý nemá). A na závěr: "natankovaný" dojezd 10800km, což znamená nutnou potřebu téměř dvojnásobné hustoty dobíjecích stanic.

A pokud se někdo domnívá, že si broučka doma na plný dojezd "došolíchá" za pár hodin doma na "prodlužce", tak musí počítat, že to za jističem 1x32A bude trvat nejméně 12hodin bez jiného odběru.

+4/0
7.9.2018 14:55

M39a53r98t47i86n 74K12a77r50á60s15e47k 9928853198198

Jde o to, ze spalovaky vsechny tankuji na benzinkach, zatimco u EV je vetsina nabijeni "doma" tzn verejne rychlonabijecky nebudou nikdy tak vytizene jako dnesni benzinky. Jinak neni tak tezke spocitat, ze v CR by pri hypoteticke vymene vsech spalovacich osobaku za elektricke doslo ke zvyseni spotreby o cca 20%, coz je sice dost, ale kdybychom brali dost optimisticky rychly nastup EV, tak plneho prechodu na elektrinu bychom se dostali nejdrive za 50 let (coz znamena narust spotreby elektriny o v prumeru 0,4% rocne)....

+2/0
7.9.2018 15:06

P60e87t67r 96V62l58a30d41i76m81í11r 79Č69e27r88m65á28k 8173247435354

No jo, ale pokud to má nahradit "spalováky" tak nemůžete počítat s tím, že každý jezdí "okolo komína". Proto jsem mluvil o dálnici. Mimochodem, jedno auto, se kterým často jezdím "dálky", mám na LPG a přestože na nádrž ujedu asi 400km a hustota LPG je slušná, tak jsem často rád, že to má i normální nádrž na benzín;-)

+3/0
7.9.2018 17:07

V21í83t 98O63ž26a60n37a 1768878155924

Průměrný nájezd českého řidiče je cca 40km denně, ne 400.

0/0
7.9.2018 18:16

V85í76ť19a 70K14r93u98t21i64š 1430284785597

Ano, ale to nevylučuje fakt, že ten samý řidič, resp. spíše dané auto, nemá zároveň denní rozptyl mezi 0 a 1.500km...

0/0
7.9.2018 18:39

V68í51t 38O75ž15a82n76a 1358818415724

Nepravděpodobné. Buď jezdíte denně dlouhé trasy nebo děláte dlouhou trasu jednou za rok. A jednou za rok hold strávíte pár desítek minut na rychlonabíječkách.

0/0
8.9.2018 21:36

M81i74c21h85a48l 59P37i82n82d89j24a36k 5973194157597

Jenze to "jendou za rok" je 50 000 cechu na ceste do Chorvatska:-) na pojizdeni ano, ale jako hlavni auto, jeste mnoho let ne.

0/0
10.9.2018 23:07

P64a85v66e29l 38O17t73i81s83k 2866541117

Průměr nevypovídá vůbec o ničem,

+1/0
8.9.2018 9:35

M75a28r53t36i48n 36K87a23r78á72s22e54k 9378683248738

No ale vetsina vykonu je "okolo komina", a hlavne kdyz budeme uvazovat vetsinove zastouni elektroaut (rekneme 80% a vice) tak se bavime minimalne o 50letech v budoucnosti,...

0/0
7.9.2018 18:23

F11r32a10n68t41i11š91e47k 36I40n95g63r 6302830467

Těch 20% ale bere v potaz prosté přepočítání z ujetých km při dané spotřebe kWh na km. Nebere již v úvahu, že na výrobu benzínu je spotřeba cca 1,5kWh na litr, takže osobák se spotřebou 7l/100km spotřebuje současně cca 10,5kWh. A jestliže srovnatelný EV spotřebuje 14kWh/100km, takže ten nárůst spotřeby elektřiny není o 14kWh/100km, ale jen o 3,5kWh/100km. A to se do spotřeby celé ČR takovou měrou nepromítne. A i kdyby, v pohodě to pokryje výroba el. kterou nyní vyvážíme do zahraničí.

+1/0
7.9.2018 17:50

Najdete na iDNES.cz