Mazda CX-7: teréňák pro městské krysy

  14:18aktualizováno  14:18
Výlety do terénu lákají stále víc řidičů. Pohon všech kol, pohodlí rodinného auta, ale také přijatelné provozní náklady, to všechno dnes nabízejí crossovery. Na vlnu zájmu o auta, zvládající stejně hravě lehký terén jako dálniční výpravy, nasedla v Paříži také Mazda s modelem CX-7.

Mazda CX-7 | foto: Mazda

Vyjížďky mimo silnici, ať už do skutečného terénu, nebo jen na travnatý palouk, jsou čím dál populárnější. Co před nedávnem vypadalo jako pouhý rozmar, je stále sílící vlnou. Čím dál více bledých kancelářských myší se chce cítit podobně, jako opálený Marlboro man se svým džípem a čerstvou průrvou v nedostupné džungli za zády. Aspoň na chvilku, při pohledu na velká kola a nastupování do zvýšené sedačky. A pro ten pocit poháněných všech kol, která kdyby chtěla, vyškrábala by se tam přeci také...

Přesně pro takové vznikají relativně levné crossovery, které se snaží ještě lépe řešit rozpor mezi terénem a pohodlím.

Narozdíl od starších SUV, z nichž mnohá si stále docela solidně rozumí s výmoly a prudkými výjezdy, crossover je de facto jen trochu zvýšený osobák s připojitelným pohonem všech kol, který se od zvýšených klasických kombi typu Škoda Octavia Scout či Subaru Legacy Outback liší vlastně jen tím, že se stále trochu snaží vypadat jako terénní auto.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: MAZDA CX-7

***

Crossover zvládne stejnou práci a také jezdí téměř stejně, jako klasický osobák, a přitom se nezastaví jen proto, že právě nasněžilo či polní cesta k chatě je po nočním dešti kluzká

Taková je i Mazda CX-7, která se vydala již začátkem letošního roku na zajímavý americký trh. Již v lednu se v Detroitu představila sériové podoba někdejšího konceptu MX-Crossport a s devítiměsíčním odstupem přišla na řadu i Evropa, pro níž provedl výrobce řadu úprav. Zvýšil výkon motoru, šestistupňový automat nahradil manuální skříní a mírně pozměnil design.

Velký crossover se svými rozměry 4675 x 1872 x 1645 mm blíží spíše klasickým SUV, přesto je pouze pětimístný. Vydává se lovit ty městské řidiče, kteří potřebují prostor a občas se vydávají mimo silnice, nebo o tom aspoň mluví.

Interiér nabízí estetiku a pohodlí, podobné Mazdě 6, ovšem samozřejmě daleko více místa, zejména pro zavazadla. Nechybí samozřejmě ani celá paleta odkládacích prostor.

Sílu dodává přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikem MZR 2.3 DISI Turbo, spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou. I přes impozantních 190 kW a 380 Nm, díky kterým umí sprintovat z klidu na stovku za 7,9 s a jet 210 km/h, by se měla průměrná spotřeba pohybovat kolem 10 litrů na 100 km.

Podvozek připomíná osobák – mezi přední nápravou McPherson a zadní víceprvkovou je 2750 mm místa a elektronicky řízený, připojitelný pohon všech kol Mazda Active Torque-Split AWD.

Autoři:
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Audioknížka o životě Jeana-Paula Belmonda, vyprávěná Jiřím Krampolem. Zcela zdarma

Jiří Krampol daboval Belmonda ve 28 filmech a jeho hlas je tak s tímto hercem téměř neoddělitelně spojen. Stylově tedy...

Premium

Červenobílý život na hraně. Čína se zlobí, Tvrdík i celá Slavie trnou

Žádná legrace to není. Aspoň pro slávisty určitě ne. Sám prezident republiky naznačil, že do slavného fotbalového klubu...

  • Další z rubriky

Toyota představila nové auto na vodík. V Česku natankuje příští rok

Toyota chystá novou generaci svého vodíkového modelu. Sedan jménem Mirai se dostane nejprve na trhy v Japonsku, v...

Světová premiéra. Ostravská elektrobugina je Merkur pro pokročilé

Na první pohled by mohla konkurovat zavedeným výrobcům terénních čtyřkolek. Tato bugina poháněná elektřinou však bude...

Audi míří k zásuvce: s hybridy dorazí elektromobily na nových základech

Elektromobily mohou mít docela jinou architekturu: baterky v podlaze, elektromotory přímo dole v nápravě mezi koly......

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz