Nová Mazda CX-5: bestseller z Hirošimy vyspěl a zkrásněl

  14:29aktualizováno  14:29
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Mazda šlape na plné obrátky. Po smršti faceliftů teď přichází s novou generací CX-5, která přináší doladění podstatných oblastí. SUV, které je jedním ze stěžejních modelů značky v Evropě, se na autosalonu v Ženevě představuje v nové generaci.

Mazda CX-5 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Po pěti letech Mazda přichází s novou CX-5, která na stejném technickém základu přináší propracovanější design a luxusnější výbavu. A že si Japonci dali záležet. Však CX-5 představuje čtvrtinu celosvětového odbytu značky, ačkoliv jde o služebně nejstarší model v nabídce. Po milionu a půl prodaných vozů je proto potřeba přijít s přepracovaným provedením, které udrží přízeň zákazníků.

Co zaujme na první pohled, je samozřejmě design. Základní rysy se nezměnily, karoserie má ale plastičtější tvary a atraktivnější proporce, CX-5 se snížila o 35 mm a rozšířil se naopak rozchod kol. Posunutí sloupků čelního skla o 35 mm vzad a kolmější příď dávají vyniknout velké kapotě motoru.

Fotogalerie

Přiblížení čelního skla k řidiči společně se zmenšením zpětných zrcátek také zlepšuje výhled z vozu. Nejdůležitější změnou je ale radikálně modernizovaný design palubní desky. Propracované detaily, jako jsou kovové rámečky výdechů klimatizace, dřevěný dekor, nebo v případě nejvyšší výbavy i kůží obšitá palubní deska a výplně dveří, posouvají dojem z interiéru radikálně vpřed. Dobré dojmy ještě podporují bohatě polstrovaná sedadla vpředu i vzadu, která mají příjemný anatomický tvar. Kufr se zvětšil, i když nepatrně – z 503 na 506 litrů.

Ačkoliv nová generace využívá stejnou platformu Skyactiv, má o 15 % vyšší tuhost karoserie a přeladěný podvozek. Automobilka tvrdí, že zlepšila reakce řízení, schopnosti v zatáčkách a harmoničnost pohybů karoserie. Jak moc se to povedlo, zjistíme již za dva týdny při prvních jízdách s předsériovými prototypy.

Nabídka motorů je alespoň při uvedení na trh identická s předchůdcem. Na straně dieselů proto stojí 2,2litrový čtyřválec biturbo o výkonu 110 nebo 129 kW, který se po vzoru nedávno faceliftované Mazdy 6 dočkal konstrukčních úprav snižujících hluk motoru a zlepšujících reakce v nízkých otáčkách.

Benzinové motory jsou atmosférické, mají objem 2,0 l (s pohonem předních kol 121 kW, jako 4x4 118 kW) a 2,5 l (141 kW). Na výběr je ve všech případech i nadále mezi šestirychlostním manuálem a klasickým automatem se stejným počtem převodů – pouze nejsilnější benzinový motor je standardně spárován s automatem.

Společně s výstavní premiérou Mazda rovnou zveřejnila české ceny. Základní provedení stojí 560 900 Kč, tedy o 28 000 více než dosud, výbava je ale rozšířena o diodové světlomety a protinárazový systém. Vyšší úrovně výbavy pak přinášejí novinky jako projekční head-up displej, vyhřívání volantu, zadních sedadel, elektrické otevírání pátých dveří nebo systém RCTA, který při couvání varuje před projíždějícím vozidlem. První vozy do Česka dorazí na konci května, Mazda letos u nás plánuje prodat 500 nových CX-5.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Najdete na iDNES.cz