Už jméno naznačuje, že postavit něco menšího, co by bylo možné nazývat automobilem, je takřka nemožné. Mahindra svůj Atom představila na autosalonu Auto Expo 2020 v indickém Dillí.
Jednoduchý a vcelku pohledný vozík se samonosnou karoserií má asymetricky umístěné dveře, řidičovy napravo jsou vpředu a jsou kratší než ty pro cestující. Kabina je také velmi jednoduchá, třímístná. Na palubě nechybí klimatizace a infotainment, který funguje nejen jako taxametr, ale také pasažéry zabaví, to je pro Indy velmi důležité. Sice panuje v jedenačtvrtmiliardové zemi velká chudoba, na konektivitu jsou však silně zaměření.
Zadní dvanáctipalcová kola Atomu roztáčí 48V elektromotor s výkonem necelých dvacet koní. Maximální rychlost má být omezena na sedmdesát kilometrů v hodině. Výrobce slibuje u svého mikroelektromobilu agilitu tříkolky, což je v provozu v Dillí nejzásadnější. Dojezdem na jedno nabití se zatím indická firma nepochlubila.
Mahindra chce produkci Atomu rozjet v druhé polovině letoška doma, v továrně v Bengaluru. Automobilka na autosalonu prohlásila, že má být nejlevnějším elektromobilem na trhu, přesnou částku ovšem představitelé značky neuvedly; dá se čekat, že to bude mezi kolem 150 tisíc korun, nejlevnější auto na indickém trhu Bajaj Qute stojí v přepočtu přibližně sto tisíc korun, má ovšem benzinový pohon. Jak je u elektromobilů obvyklé, nejdražším komponentem Atomu bude trakční baterie.
Snaha indického koncernu přesadit Indy z motorek, jízdních kol a tuk-tuků do automobilu připomíná neúspěšný pokus jejího hlavního konkurenta, dalšího indického mamuta Taty s miniautem Nano. Malinký vůz, který se pyšnil titulem nejlevnějšího auta světa, ale nezafungoval. Příběh maličké Taty Nano čtěte zde.