- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tam kde je třicítka, tak troubím a vytáčím motor. Kdybych měl Trabanta, tak vytáhnu sytič.
Absolutní blbokracie.
Vůbec nejlepší by bylo tyhle ekofanatiky, přilepovače, cykloaktivisty a podobné sestěhovat na jedno místo aby si tam zavedli svůj vysněný eko ráj bez smrdících automobilů. Motoristi by věděli jakému místu se vyhnout a tihle magoři by si mohli zažádat o výjimku k opuštění ráje třeba jednou za pár měsíců. Aby jim nikdo nepoškodil zdraví.
Dokud bude mlčící většina přistupovat na tyhle hloupé, neekologické nápady, tak budou zkoušet kam až mohou zajít. A zbabělí politici ustoupí křiklounům.
.....no a tak za 5 let budou před auty běžet ohlašovatelé, kteří budou ohlašovat, že jede hnusný a znečišťující automobil. To nás čekají pěkně zítřky...
Ať žije svoboda projevu! "Aktuálně" vyhodili Honzáka. Dokonce vymazali i jeho starší články
Ne že bych mu fandil, ale mainstream žere své přisluhovače.
Neznám člověka ze svého okolí, který by nebyl pro snížení rychlosti. Háček je v tom, že my všichni bydlíme v centru města, máme tu nemovitosti, naše děti i staří rodiče po zdejších ulicích chodí, prostě tu reálně žijeme. Proti omezování rychlosti jsou naopak často lidé, kteří bydlí mimo. Každý den sem dojíždějí autem a pro ty je město jenom silnice kombinovaná s parkovištěm, chtějí jím co nejrychleji projet a co nejsnadněji zaparkovat. Na bezpečnost chodců i kvalitu života zvysoka kašlou, sami tu přece nebydlí.
V místě, kde je provoz nebezpečný, ať se klidně udělá zóna. Ale tohle je o plošném snížení (prostě v zákoně by bylo, že rychlost v obci je 30).
To znamená, že 30 se musí jet i v místě, kde kolem silnice je na každou stranu metr trávníku a dvoumetrový chodník a přechody jsou se semaforama. Nebo na kilometrovém úseku mezi polem a oploceným skladištěm, co je ale v katastru obce. Plus jako bonus, obec může zvýšit rychlost maximálně o 20 kilometrů, takže kde je dneska 70 (obchvaty a podobně, s nulovým výskytem chodců) by šlo dát maximálně 50.
Hlavní argument proti snižování rychlosti je zvyšování emisí všech splodin z výfuků. Tohle by nemělo projít nikde, protože jde o zvýšené ohrožení zdraví lidí.
Je to takové zpolitizované téma, přitom správné řešení je jasné: extrémní uličky 20, uličky a silnice s neoddělenými tramvajemi nebo zaparkovanými auty 30, běžná průjezdní okreska ve vesnici 50, rozumně poloodělená průjezdní okreska 70, úplně oddělené silnice bez přechodů a křižovatek, obchvaty atd. rychlost jako by to nebylo v obci.
Takhle - pokud si to mistni ve sve obci/mestecku preji, budiz. Ale usporadal bych tam na to mistni referendum, aby bylo jasne, ze ti je vule vetsiny lidi a ne par urvanych "aktivistu".
Držím ministrovi dopravy palce. Už dost bylo třicítkového šílenství.
Já tedy absolutně nechápu, jak si může toto snížení rychlosti pochvalovat ekolog. Při 30 je mnohem vyšší spotřeba paliva (na ujetou vzdálenost) a tedy emise než při 50, většina aut má optimální potřebu někde mezi 60-90 km/h. I když zase když čteme články o tom, jak ekologičtí aktivisté vypouští v rámce boje proti emisím autům pneumatiky a klidně vypustí vzduch i u Tesly, tak se asi už nelze divit ničemu.
Co se týče nehodovosti, tak by mě velmi zajímalo, kolik se stane smrtelných nehod ve městě při rychlosti 50 km/h.
O ekologii vůbec nejde. Jde o postupné prosazování levicových cílů "Udržitelné mobility". Třicítkou budou muset jezdit i elektromobily i když jich bude 100%.