Diskuze

Italská vláda se hádá s městy o omezení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu

Italský ministr dopravy a šéf krajně pravicové strany Liga Matteo Salvini ostře kritizoval omezení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu, které zavádí italské radnice. Salvini to považuje za krok proti motoristům a slíbil zásah svého ministerstva. Reagoval na plošné snížení povolené rychlosti, které zavedla Bologna, kde vládne levice. Krok chválí ekologové, píše italský tisk.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SN

Tam kde je třicítka, tak troubím a vytáčím motor. Kdybych měl Trabanta, tak vytáhnu sytič.

Absolutní blbokracie.

0 0
možnosti
Foto

Vůbec nejlepší by bylo tyhle ekofanatiky, přilepovače, cykloaktivisty a podobné sestěhovat na jedno místo aby si tam zavedli svůj vysněný eko ráj bez smrdících automobilů. Motoristi by věděli jakému místu se vyhnout a tihle magoři by si mohli zažádat o výjimku k opuštění ráje třeba jednou za pár měsíců. Aby jim nikdo nepoškodil zdraví.

Dokud bude mlčící většina přistupovat na tyhle hloupé, neekologické nápady, tak budou zkoušet kam až mohou zajít. A zbabělí politici ustoupí křiklounům.

0 0
možnosti
VB

.....no a tak za 5 let budou před auty běžet ohlašovatelé, kteří budou ohlašovat, že jede hnusný a znečišťující automobil. To nás čekají pěkně zítřky...

0 0
možnosti
JP

Ať žije svoboda projevu! "Aktuálně" vyhodili Honzáka. Dokonce vymazali i jeho starší články

Ne že bych mu fandil, ale mainstream žere své přisluhovače.

0 0
možnosti
AK

Neznám člověka ze svého okolí, který by nebyl pro snížení rychlosti. Háček je v tom, že my všichni bydlíme v centru města, máme tu nemovitosti, naše děti i staří rodiče po zdejších ulicích chodí, prostě tu reálně žijeme. Proti omezování rychlosti jsou naopak často lidé, kteří bydlí mimo. Každý den sem dojíždějí autem a pro ty je město jenom silnice kombinovaná s parkovištěm, chtějí jím co nejrychleji projet a co nejsnadněji zaparkovat. Na bezpečnost chodců i kvalitu života zvysoka kašlou, sami tu přece nebydlí.

2 2
možnosti

V místě, kde je provoz nebezpečný, ať se klidně udělá zóna. Ale tohle je o plošném snížení (prostě v zákoně by bylo, že rychlost v obci je 30).

To znamená, že 30 se musí jet i v místě, kde kolem silnice je na každou stranu metr trávníku a dvoumetrový chodník a přechody jsou se semaforama. Nebo na kilometrovém úseku mezi polem a oploceným skladištěm, co je ale v katastru obce. Plus jako bonus, obec může zvýšit rychlost maximálně o 20 kilometrů, takže kde je dneska 70 (obchvaty a podobně, s nulovým výskytem chodců) by šlo dát maximálně 50.

1 0
možnosti
MG

M82i45r49e18k 40G96a26j85e15r

26. 1. 2024 15:07

Hlavní argument proti snižování rychlosti je zvyšování emisí všech splodin z výfuků. Tohle by nemělo projít nikde, protože jde o zvýšené ohrožení zdraví lidí.

1 0
možnosti
JN

J76a30n 48N43ě72m47e79c

26. 1. 2024 14:52

Je to takové zpolitizované téma, přitom správné řešení je jasné: extrémní uličky 20, uličky a silnice s neoddělenými tramvajemi nebo zaparkovanými auty 30, běžná průjezdní okreska ve vesnici 50, rozumně poloodělená průjezdní okreska 70, úplně oddělené silnice bez přechodů a křižovatek, obchvaty atd. rychlost jako by to nebylo v obci.

1 2
možnosti
JK

J56i54r64i 13K31n90o55t31e17k

26. 1. 2024 13:59

Takhle - pokud si to mistni ve sve obci/mestecku preji, budiz. Ale usporadal bych tam na to mistni referendum, aby bylo jasne, ze ti je vule vetsiny lidi a ne par urvanych "aktivistu".

7 0
možnosti
MB

Držím ministrovi dopravy palce. Už dost bylo třicítkového šílenství.

5 0
možnosti
MP

Já tedy absolutně nechápu, jak si může toto snížení rychlosti pochvalovat ekolog. Při 30 je mnohem vyšší spotřeba paliva (na ujetou vzdálenost) a tedy emise než při 50, většina aut má optimální potřebu někde mezi 60-90 km/h. I když zase když čteme články o tom, jak ekologičtí aktivisté vypouští v rámce boje proti emisím autům pneumatiky a klidně vypustí vzduch i u Tesly, tak se asi už nelze divit ničemu.

Co se týče nehodovosti, tak by mě velmi zajímalo, kolik se stane smrtelných nehod ve městě při rychlosti 50 km/h.

5 0
možnosti
MH

M27i48l90a27n 47H14o58r35a

26. 1. 2024 15:18

O ekologii vůbec nejde. Jde o postupné prosazování levicových cílů "Udržitelné mobility". Třicítkou budou muset jezdit i elektromobily i když jich bude 100%.

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-uz-nejen-klima-posledni-generace-ted-pujde-po-superbohatych-40432381

2 0
možnosti