Autonovinky týdne: nejrychlejší SUV, porsche bez křídla a vodíkový offroad

  • 18
Automobilky už nečekají na tradiční akce a představují novinky průběžně celý rok. V uplynulém týdnu bylo hodně slyšet o Porschi. Defender začíná ochutnávat vodík a Lexus představil novou generaci svého důležitého modelu NX.

Nejrychlejší SUV na Nürburgringu

Obvykle bývá čas na Severní smyčce Nürburgringu vypovídající o schopnostech sportovních aut. Musíme si ovšem zvyknout na to, že zákazníci a tedy i automobilky za sportovní považují i některé verze svých SUV. Posledním důkazem je Porsche, které vyslalo na slavný okruh svého testovacího jezdce Larse Kerna v lehce kamuflované, nicméně sériové podobě nové generace modelu Cayenne. Ten 20,832 km dlouhý okruh objel v čase 7:38,925 a zapsal tak nový cayenne co by rekordmana v kategorii SUV, off-road, van a pick-up.

Rekordní jízda Porsche Cayenne

„Nejprve jsem se chtěl po pár metrech otočit a ujistit se, že opravdu sedím v prostorném SUV,“ řekl po rekordním pokusu Lars Kern. „Neuvěřitelně přesné řízení a stoicky klidná zadní náprava mi dala hodně důvěry v auto v sekci Hatzenbach. Na obou horizontech Pflanzgarten obvykle kola ztratí kontakt s povrchem trati, ale cayenne má dlouhý zdvih tlumičů a vše bylo klidné.“

Rekordní vůz vycházel s Porsche Cayenne Turbo Coupé, byl ovšem vybaven závodní sedačkou a bezpečnostním rámem. Obutý byl do 22“ pneumatik Pirelli P Zero Corsa speciálně vyvinutých pro nový cayenne a které bude tento model standardně dostávat. Čas byl zajet 14. června v 11:31, teplota trati byla 46 °C, teplota vzduchu 23 °C.

Bez divokého křídla to jde taky…

Není to tak dlouho, co Porsche představilo novou generaci 911 GT3. Ta je výrazně inspirována závodními 911 a to včetně velkého zadního křídla. Jenže už v minulosti se ovšem ukázalo, že ne každý chce dávat na odiv potenciál auta a tak je tu nyní verze s paktem Touring, který 911 GT3 těchto provokativních prvků zbavuje. 

Porsche 911 GT3 Touring

Pod karoserií ale zůstalo vše při starém, v zádi je skryt atmosférický šestiválcový boxer o objemu 4,0 litru a s výkonem 510 koní, který je možné kombinovat se šestistupňovou sportovní převodovkou nebo u paketu Touring vůbec poprvé se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK. Za ten není třeba nic připlácet. Verze s manuálem váží 1418 kg, s PDK je o 17 kg těžší. Základní cena byla stanovena na 170 969 eur, tedy 4,4 milionu korun.

Povedený dárek k narozeninám

Společnost Abt Sporstline, úpravce vozů Audi a VW, letos slaví 125 let a tak připravilo limitovanou edici upraveného Audi RS 6 Avant pojmenovanou Johann Abt Signature Edition. Vůz vzdává hold zakladateli společnosti, který tehdy zámečnickou dílnu v roce 1896 založil, ta pak rychle proslula svými inovativními řešeními. 

Abt Audi RS 6 Avant Johann Abt Signature Edition

Po úpravě vůz disponuje výkonem 800 koní, točivým momentem 980 Nm, zvládne akceleraci 0-100 km/h za 2,91 sekundy a jede maximálně 330 km/h. Vyrobeno bude jen 64 exemplářů tempem šest aut měsíčně. Líbí se vám? Máte bohužel smůlu, všech 64 vozů už má své majitele.

Land Rover zkouší vodíkový Defender

Britská automobilka brzy začne testovat prototyp Defenderu osazený vodíkovým palivovým článkem. Součástí testování bude ověřit, zda defender poháněný palivovým článkem naplní všechna očekávaní zákazníků Land Roveru na výkon, komfort, průchodnost terénem, tahání přívěsů atd. 

Vodíkový prototyp Land Roveru Defender

Koncept palivovým článkem poháněného vozu je součástí širší vodíkové strategie společnosti Jaguar Land Rover a navazuje na její cíl dosáhnout do roku 2036 nulových emisí ve výfukových plynech a do roku 2039 čistých nulových emisí uhlíku v celém dodavatelském řetězci, produktech a provozu.

Ještě více individuality

Nejsportovnější čtyřdveřový model Mercedesu prošel modernizací, důležitou změnou je širší možnost individualizace. Mercedes-AMG GT4-Door Coupé má uvnitř nový koncept infotainmentu MBUX se spoustou displejů a čerstvého naladění se dostalo podvozku, který díky novým nastavitelným tlumičům umí nabídnout ještě více komfortu, ale na druhé straně i více sportovnosti. Detailem jsou pak nové designy kol z lehkých slitin. 

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

V Nabídce jsou zatím šestiválcové verze GT 43 4Matic+ (367 koní, 0-100 km/h za 4,9 sekundy, 270 km/h) a GT 53 4Matic+ (435 koní, 0-100 km/h za 4,5 sekundy, 285 km/h). Slabší motorizace je k mání i ve verzi s pohonem pouze zadních kol. Ne, nebojte, nepřijdeme ani o špičkové provedení GT 63 4Matic+ s přeplňovaným V8, přijde však později.

Nová generace Lexusu NX

Zbrusu nová generace kompaktního SUV Lexusu zahajuje také novou kapitolu automobilky, když právě NX bude vůbec prvním modelem značky dostupným s plug-in hybridní pohonnou jednotkou. Je to také první model vyvinutý s novou filozofií Lexus Driving Signature, která zahrnuje inspirativní úroveň jízdní dynamiky, jež má být společná všem budoucím modelům značky  a jež vyzařuje i z bočního profilu. 

Lexus NX

Samozřejmostí jsou pokročilé bezpečnostní a asistenční systémy, důraz na ticho v interiéru a vypiplaná aerodynamika. Zákazníci budou mít na výběr celou řadu pohonů. Plug-in hybrid kombinuje zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru s jedním nebo dvěma elektromotory (druhý elektromotor je pro verzi s pohonem všech kol a pohání výhradně zadní kola). Stejný motor je k dispozici i pro hybridní verzi, opět s pohonem předních nebo všech kol s jedním, respektive dvěma elektromotory. Další variantou je přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,4 litru s pohonem všech kol a pak verze pouze s atmosférickým dvouapůllitrem s pohonem předních nebo všech kol.