GMA T.33: jen pro dva a bez vysavače
Slavný britský „dietář“ Gordon Murray pokračuje ve své opulentní hostině. Po ultralehkých hypersportech GMA T.50 a T.50s Niki Lauda tento slavný konstruktér a jeho firma Gordon Murray Automotive servírují „lidovější“ model T.33.
A opět je to lahůdka pro fajnšmekry. Je nepatrně delší a o 104 kg těžší, s hmotností jen 1 090 kilogramů se však stále může pochlubit pozoruhodným poměrem výkonu a hmotnosti 564 k/t. Vysokootáčkový atmosférický motor V12 4,0 l od firmy Cosworth má stejný základ jako u agregátu modelu T.50, dostal ale nové vačkové hřídele, nový systém proměnného zdvihu ventilů a také jiné mapování zajišťující téměř okamžitou odezvu na plyn.
Nový je rovněž výfukový systém. Ve srovnání s T.50 je s výkonem 452 kW (615 k) o 35 kW (48 k) slabší. Maximum 11 100 ot/min je i v tomto případě téměř „motocyklové“. Alternativou k manuální šestistupňové převodovce je automatizovaná převodovka s pádly na volantu.
Pouze 1,14 metru vysoké a 4,4 metru dlouhé kupé GMA T.33 bylo postaveno na základě nové architektury, s karbonovým monokokem a hliníkovým pomocným rámem. Jeho interiér s minimalistickým kokpitem je určený jen pro dva. Nezapomnělo se však ani na praktičnost. Majitelé T.33 nebudou muset vyrážet na výlety jen s kreditkou v kapse, vpředu a před zadními koly jsou totiž k dispozici úložné prostory o celkové kapacitě 280 litrů.
Oproti modelu T.50 novinka nedisponuje ventilátorem pro vytvoření potřebného přítlaku, kupé T.33 je ale schopno generovat přítlak a vysokou aerodynamickou účinnost díky kanálkům v podlaze a pohyblivému zadnímu křídlu. Jaké má zrychlení ani jakou má nejvyšší rychlost, není známo. Jisté ale je, že výroba bude stejně jako v případě GMA T.50 omezena na sto kusů. První vozy si zákazníci převezmou za dva roky. Bude je při tom hřát vědomí, že oproti předchůdci ušetřili hezkých 30 milionů korun, když je celá tato legrace přišla „jen“ na 40 milionů.