Pátek 4. prosince 2020, svátek má Barbora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 4. prosince 2020 Barbora

Diskuse k článku

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva miliony eur dostanou zákazníci nejen nejrychlejší lamborghini všech dob, ale také jedinečnou hybridní techniku, která ukazuje, jak automobilka přistupuje k elektrifikaci – jinak než všichni ostatní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O44d55s73t57r58a59n46ě84n93ý 32U75ž61i64v89a42t11e78l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
20.9.2019 7:50
Foto

M53i45c94h58a71l 81J42a48n37o49v57á91č 3652227847130

Asi budu za kacire, ale mně se lamba nelíbí... Přijde mi to pořád jen dokola design ala Countach. Přitom nejhezčí lambo všech dob je bezpochyby Miura...

0/0
16.9.2019 22:09
Foto

E92d43u51a85r36d 80D41r53á66b44e50k 7627553679159

hm, ale Countach mi připadá tak nějak typičtější, míň Porschovitý

0/0
18.9.2019 11:57
Foto

A56l74e15š 42L77i82s88o42v75s30k21ý 9639118742122

Velké hračky pro velké kluky s velkými penězi. U Božího soudu budou vysvětlovat, jak svoje peníze používali.

0/0
15.9.2019 11:49
Foto

E61d82u47a21r16d 96D76r88á93b49e51k 7617163859559

a Bůh bude valit oči ;-D

0/0
18.9.2019 11:58
Foto

J60a16n 82V82á23c51l13a65v27í96k 3452676451529

Hybrid? Odteď bojkotuju Lamborghini a slibuji, že si žádné nekoupím ;-O

0/0
14.9.2019 10:43
Foto

F57r97a51n20t89i23š38e97k 54B92ě12l94o91v67s30k71ý 6842225530814

Nádherné auto, ale systém kers a kondenzátory je stará věc. Čekám na to do svého sériového dizlu už 20 let ať nemusím brzdit do destiček. Místo toho tam cpou pořád metrak baterek které musím v noci dobíjet na zásuvce.

+2/−1
13.9.2019 23:51
Foto

H79o68n12z93a 87P55a10n75s63k38ý 3923552730320

Podoba k Aventadoru, charisma Diabla. Po delší době sympatické Lambo i se sympatickým výkonem. Za mě R^

0/0
13.9.2019 23:41
Foto

J75o51z16e92f 70K42o97s62t63e72l91a98n22s14k21ý 8345932509756

Vyzerá super. Ale je pre mňa záhadou, ako dynamiku ovplyvní 34 koňový elektromotor. Možno zlepší zrýchlenie na stovku o 0,001 sekundy. :-)

Význam elektromotoru v takomto aute vidím úplne inde - pri pohybe pomalou rýchlosťou v obytných zónach či pri parkovaní.

0/0
13.9.2019 22:28
Foto

J77i32ř85í 22J39e65l17í43n68e95k 5605146563949

..ale to by tam nesměl být superkondenzátor,ale baterie..ale ta je těžká..a váha je u supersportu klíčová...

+4/0
14.9.2019 1:52
Foto

T25o13m91a78s 38K47r31e15j37z62e18k 7327550577468

NadheraV

0/0
13.9.2019 20:27
Foto

V21l90a45d92i42s69l21a51v 56S65a27l92a20p22a50t34e16k 4841640539177

To by mi slušelo.

0/0
13.9.2019 20:09
Foto

T59o29m47á54š 60L73e40t17a82v90k44a 3114159158

Některý Lamba se mi líbí, jiný ne. Tohle ne.

0/0
13.9.2019 19:49
Foto

J87o37s58e97f 57V13a22l55a 9840953773193

VW AG si takovy experiment muze dovolit, tam je penez na vyzkum dost. Jinak-jenom pro zajimavost - ted jsem najel zhruba 1000 km po uplne nejjiznejsi Italii. Za celou dobu jsem nepotkal ani jeden supersport s nizkym podvozkem ( drel by podlahou i na nekterych silnicich znacenych jako dalnice ) jinak hlavne bezna auta nizsi tridy a pak SUV. Supersport by asi ani nevyjel z garaze

+5/0
13.9.2019 18:24
Foto

V63í79t 96O90ž39a45n45a 1958868835604

Vyhazovat peníze oknem umějí, viz produkce Bugatti nebo vW XL1.

+1/0
13.9.2019 19:45
Foto

J37o88s62e60f 31V19a20l65a 9290783153663

nic jineho nez marketing to neni. Proste pro VW je lepsi koncept rovnou vyrobit a prodat, nez ho vystavovat na autosalonech. Navic kdo je lepsi tester nez zakaznik

0/0
13.9.2019 20:06
Foto

J42i70ř82í 58Č47e28c31h70u49r96a 1563602838318

V jizni Italii taky nezije nikdo kdo by mel na novy Lambo :-D

0/0
14.9.2019 9:54
Foto

P86e23t35r 47B35á18č96a 8975226625605

Nadhera R^

+19/0
13.9.2019 18:02
Foto

P25e37t93r 56D16v25o57ř41á70k 7869348204656

Zezadu jak suv supersport ;-)

0/0
13.9.2019 17:47
Foto

P40a39v53e22l 77S77o50b43o38t59k68a 5220194

Jj, velmi ekologické auto.

+1/−9
13.9.2019 16:52
Foto

K67a94r82e78l 29N45o44v33á39k 4311331587856

Co resite za ekologii, uz konecne chytrym mozkum dochazi, ze se musi resit cela uhlikova stopa, vyroba az konec vraku. Baterie maj sanci az nad 250tis km

+6/−1
13.9.2019 17:37
Foto

V45í40t 32O88ž74a79n96a 1768158635304

max 160tisíc podle starých studií, dnes už to bude pod 120tkm.

0/0
13.9.2019 19:38
Foto

P72e87t56r 32B31á71č25a 8265776655805

Koho zajima nejaka trapna ekologie?

+2/0
13.9.2019 18:02
Foto

J28i81ř11í 73S25c51h69w56a59c34h 8768424548216

Kuř komíne kuř!

Kuř výfuku kuř!

Kdybyste nekouřili

bylo by nám hůř!

0/0
13.9.2019 19:39
Foto

J22a15n 11S82k76á77l44a 8152181974315

Třeba naše děti.

+1/0
14.9.2019 10:12
Foto

J67o39z69e18f 58B45e11v63i23l68a17q71u95a 9245269581331

Dizajnérsky skvost! Spredu, zo zadu i z profilu...

Obrovská výhoda je, že nemusí čakať, kým sa "odroluje" celá garážová brána!;-DR^Stačí menej ako polovica - úspora energie...:-P

+25/0
13.9.2019 16:30
Foto

J62o56s57e45f 85M74i70k46e47l 2838330546682

Kýčovitá plechařina! K eleganci Miury, Countache a Diabla to má už hodně daleko!

+1/−1
13.9.2019 16:57
Foto

D22a79v28i96d 46K17o63r48b61a12č18k13a 3839129634695

Diablo? Se všemi svými prolisy, průduchy a křídly? No nevím. Jediné, které považuji za elegantní, je Donckerwolkeho VT 6.0 z roku 2001.

0/0
13.9.2019 17:59
Foto

J10o28s62e18f 36M43i21k83e15l 2188160176612

Částečně s Vámi souhlasím, nad tím Diablem jsem trochu váhal, protože už tam byl znát odklon od toho nadčasového stylu, který Gandini zvolil u Countache. Ale ještě tam těch křídel a trčících ostrých plechů není tak moc.

0/0
13.9.2019 22:14
Foto

J11i98ř24í 88B52r32u68t87o71v68s56k45ý 2520438592200

Jako pocta FKP velice pěkné

+13/0
13.9.2019 16:30
Foto

O38l31d35ř19i44c38h 79O48l51e14š 6523790107

To si revizáci elektro budou mastit kapsy.;-D;-D;-D

0/0
13.9.2019 14:40
Foto

K43a38t79e30ř36i76n95a 10V95ý76b50o62r69n84á 6380209859

Chybí základní údaj a to kapacita toho kondenzátoru. Asi by stačil dojezd auta na plné nabitý kondenzátor, aby čtenáři pochopili odlišnost od řešení s bateriemi. :)

+6/0
13.9.2019 14:02
Foto

K66a54r48e24l 57N72o62v72á12k 4891701927626

Kondenzátor není baterie, je to jen náhražka toho turba na pár chvil. Není to hybrid, u kondenzátoru jde o okamžité nabití a vybití.

+1/0
13.9.2019 14:25
Foto

K42a87t40e17ř33i26n51a 92V72ý43b25o81r57n11á 6980429479

Já to vím, ale v článku se o hybridu píše. Proto si myslím, že informace by měla být komplexnější.

+6/0
13.9.2019 14:54
Foto

F38r83a70n11t51i81š94e70k 33L51u23p75í86n61e48k 8361436146482

Soustava kondenzátorů.

0/0
13.9.2019 17:49
Foto

K71a98r91e75l 76N97o36v46á25k 4961151797886

Asi nemá cenu vysvětlovat jak kondenzátor funguje?

0/−1
13.9.2019 17:56
Foto

T39o85m18á23š 91Z63e10m50á11n33e61k 2257104202775

Z vnějšího pohledu stejně, jako baterie s nízkou kapacitou, ale vysokým vybíjecím proudem.

0/0
13.9.2019 22:24
Foto

J72i90ř39í 44J34e21l79í97n12e49k 5665626793829

No na samotný kondenzátor neujede vůbec nic :-) Pokud celá ta věc váží 34kg, tak i kdyby více jak 2/3 připadaly na samotný kondenzátor, tak bude mít uloženou energii cca 106Wh!! Ano, Wh!! Takže oněch 25kW, co má elektromotor, dokáže napájet něco přes 4ms...

Sám tomu nechci věřit, ale datasheet hovoří jasně https://www.maxwell.com/images/documents/hq_48v_ds10162013.pdf Použity by byly dva BMOD0165 s hmotností 13.5kg a kusovou cenou přes 30tKč... No a to se vyplatí :-)

0/0
14.9.2019 1:50
Foto

P13a93v55e53l 85T39r70ü63b42e56n53e73k61r 7621841982222

106 Wh je 381 kWs. Z toho plyne, že energie vystačí na 15,3 s.

+1/0
14.9.2019 4:49
Foto

J76i57ř35í 22J63e81l15í69n21e66k 5945786783669

Ano, máte naprostou pravdu, zapomněl jsem přepočítat hodiny na vteřiny, takže můj výsledek byl 3600x menší.. Pocitově se mi to taky nezdálo, ale vzhledem k noční hodině a stavu při návratu z večírku jsem onen pocit hrdinně potlačil a udělal ze sebe veřejně vola :-) Teď "ráno" mi to taky došlo,ale byl jste rychlejší, v 4:49 jsem nevěděl kolik je 1+1 ;-D

+2/0
14.9.2019 12:51
Foto

P51a29v51e98l 83T93r61ü29b36e74n77e44k84r 7571931492252

V pohodě, tak nějak jsem ten důvod čekal. Zas bych se tolik nekáral, mě by zas nenapadlo hledat kapacitu těch kondenzátorů. Takže sem se taky něco dozvěděl. ;-)

+1/0
14.9.2019 13:27
Foto

J65i54ř94í 91J11e26l96í13n81e78k 5955606273179

..děkuji za shovívavost :-) .. já jsem z superkapacitorů 1200F/2.7V sestavoval "baterii" z šesti v sérii a dávala 160A po dobu mnoha desítek vteřin, takže mě těch 5ms mělo trknout.. Jsou to zajímavé součástky, jen škoda, že v těch opravdu velkých kapacitách jsou (samostatně) pouze na nízká napětí kolem 3V a při sériovém zapojení na vyšší napětí musíte řešit balancování úplně stejně jako u li-on akumulátorů...hezký den...

+2/0
14.9.2019 14:32
Foto

R80o37m86a42n 17K65r82a16t42o70c56h15v35í37l 6696307846424

K čemu hybrid, když přidává pouze 34 koní?

0/0
13.9.2019 13:59
Foto

D12o38m70i95n65i87k 96H76a42š43e37k 5672621837440

Kdyby jste si přečetl článek tak to zjistíte. Když řadíte, motor ztrácí na krátkou chvíli tah, v tu chvíli zabere elektromotor a není tak při přeřazování znát pokles výkonu.

+9/0
13.9.2019 14:18
Foto

J43i90ř70í 20S31c89h34w88a46c60h 8518534958286

Jakože rozdíl mezi 800k a 34k není poznat?;-)

0/0
13.9.2019 19:34
Foto

P16a88v84e69l 68T52r29ü81b48e67n68e81k13r 7741911922152

K čemu Lambo když stačí Fábka... ;-)

0/0
14.9.2019 6:34
Foto

P33a94v67e69l 57M85o35r26a26v68e47c 1104845444977

No 2,8 vteřiny, nic moc to zvládne i model X, co pak teprve Roadster.

+3/−5
13.9.2019 13:58
Foto

K65a73t17e58ř17i60n17a 71V87ý71b71o68r60n87á 6240429989

Limitující je adheze, takže i s mnohem větším výkonem se těžko dostanete na lepší hodnoty.

+3/−4
13.9.2019 14:03
Foto

V37í50t 55O83ž56a29n62a 1758118655384

Kateřina V, je expertkou na všechno. Nejlepší Tesla S to udělá za 2.4s.

+2/0
13.9.2019 16:27
Foto

J34i32ř72í 53J88e72l93í67n39e72k 5205886483699

...a kolikrát to udělá za sebou? Tj. za jak dlouho Tesle S omezí elektronika výkon kvůli přehřátí baterie? ;-)

+1/0
13.9.2019 21:45

Jaro jsme zpackali, řídila to parta ambiciózních analytiků, bilancuje Balík

Premium Česko jarní vlnu epidemie koronaviru nezvládlo, lockdown byl zbytečně tvrdý a jeho následky pocítí lidé teprve v...

Drsná svědectví z českých „callcentráků“: trestání baseballkou, celý den bez WC

Premium Ponižování, výsměch i fyzické tresty. To vše zažili lidé v některých call centrech. Jedni vzpomínají na minimální čas...

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...