Podle Martina Švába, tiskového mluvčího ministerstva dopravy, je tato novinka inspirována především vysokým počtem krádeží dálničních známek. »Tímto způsobem by se mělo zamezit dalšímu odcizování známek, případně celých předních skel automobilů,« říká Martin Šváb a dodává: »Pokud půjde schvalování ve vládě a v parlamentu hladce, změna by mohla platit už od 1. 1. 2000.« Policie,která často kontroluje dálniční známky pomocí dalekohledu, změnu podle slov mluvčí Ivany Zelenákové vítá: »Silniční kontroly by neměly být o moc složitější a hlavně to zabrání zneužití kradených známek.« Dálniční známky pro osobní i nákladní auta stojí stovky korun a za předním sklem představují velké lákadlo pro zloděje. To, že krádeže dálničních nálepek i s předními skly automobilů motoristy opravdu sužují, potvrzuje mluvčí brněnské policie Zdeněk Lubas: »Od začátku roku registrujeme jen v Brně desítky těchto krádeží.« Ještě větším problémem jsou krádeže známek na severu Čech. »Za první polovinu roku máme v evidenci už 70 případů. Přitom největší nárůs se shoduje s obdobím nákupu dálničních známek, což je únor a březen,« říká Vlasta Suchánková z policie v Liberci. Podle ní už policie odhalila tři organizované skupiny specializované přímo na krádeže předních skel s dálničními známkami. Ukrást dálniční známku i s předním sklem přitom není žádný problém. »Kradou se většinou ze škodovek, které mají skla vsazená mezi gumami. Trvá to jen pár sekund. S lepenými skly mají zloději více práce,« říká Roman Zajíc ze servisu specializovaného na výměnu autoskel. Jiří Koděřič z konkurenčního servisu potvrzuje: »Denně máme tak tři případy. Něčím ostrým zloděj seřízne gumu, sklo vysadí a známku sloupne. Často zpeněží i samotné sklo.« Roman zajíc dodává: »Několika zákazníkům jsme už namontovali na přední sklo alarm, který při vysazení skla začne houkat.« Václavu Doležalovi, soukromému podnikateli z Prahy, který jezdí Škodou Forman, už přední sklo zmizelo dvakrát, naposledy před týdnem. »Byla to čistá práce,přímo na parkovišti před domem. Vyndali sklo a sloupli z něho známku. Přitom pojišťovna vám nic nedá,« říká Václav Doležal. Tiskový mluvčí České pojišťovny Václav Bálek k tomu podotýká: »Škoda ve většině případů nedosáhne takové výše, abychom ji i při nejnižší spoluúčasti uhradili.« Pokud motorista přijde o dálniční známku, nezbývá mu než si koupit novou. V případě poškození si ji může vyměnit za poplatek 25 korun na kterékoliv poště v republice. Mluvčí České pošty Ladislav Vančura přopomíná: »Na známce ale musí být zachováno její šestičíslí a poslední dvojčíslí roku.«
Krádežím dálničních známek by měla zamezit novela zákona
Podle Martina Švába, tiskového mluvčího ministerstva dopravy, je tato novinka inspirována především vysokým počtem krádeží dálničních známek. »Tímto způsobem by se mělo zamezit dalšímu odcizování známek, případně celých předních skel automobilů,« říká Martin Šváb a dodává: »Pokud půjde schvalování ve vládě a v parlamentu hladce, změna by mohla platit už od 1. 1. 2000.« Policie,která často kontroluje dálniční známky pomocí dalekohledu, změnu podle slov mluvčí Ivany Zelenákové vítá: »Silniční kontroly by neměly být o moc složitější a hlavně to zabrání zneužití kradených známek.« Dálniční známky pro osobní i nákladní auta stojí stovky korun a za předním sklem představují velké lákadlo pro zloděje. To, že krádeže dálničních nálepek i s předními skly automobilů motoristy opravdu sužují, potvrzuje mluvčí brněnské policie Zdeněk Lubas: »Od začátku roku registrujeme jen v Brně desítky těchto krádeží.« Ještě větším problémem jsou krádeže známek na severu Čech. »Za první polovinu roku máme v evidenci už 70 případů. Přitom největší nárůs se shoduje s obdobím nákupu dálničních známek, což je únor a březen,« říká Vlasta Suchánková z policie v Liberci. Podle ní už policie odhalila tři organizované skupiny specializované přímo na krádeže předních skel s dálničními známkami. Ukrást dálniční známku i s předním sklem přitom není žádný problém. »Kradou se většinou ze škodovek, které mají skla vsazená mezi gumami. Trvá to jen pár sekund. S lepenými skly mají zloději více práce,« říká Roman Zajíc ze servisu specializovaného na výměnu autoskel. Jiří Koděřič z konkurenčního servisu potvrzuje: »Denně máme tak tři případy. Něčím ostrým zloděj seřízne gumu, sklo vysadí a známku sloupne. Často zpeněží i samotné sklo.« Roman zajíc dodává: »Několika zákazníkům jsme už namontovali na přední sklo alarm, který při vysazení skla začne houkat.« Václavu Doležalovi, soukromému podnikateli z Prahy, který jezdí Škodou Forman, už přední sklo zmizelo dvakrát, naposledy před týdnem. »Byla to čistá práce,přímo na parkovišti před domem. Vyndali sklo a sloupli z něho známku. Přitom pojišťovna vám nic nedá,« říká Václav Doležal. Tiskový mluvčí České pojišťovny Václav Bálek k tomu podotýká: »Škoda ve většině případů nedosáhne takové výše, abychom ji i při nejnižší spoluúčasti uhradili.« Pokud motorista přijde o dálniční známku, nezbývá mu než si koupit novou. V případě poškození si ji může vyměnit za poplatek 25 korun na kterékoliv poště v republice. Mluvčí České pošty Ladislav Vančura přopomíná: »Na známce ale musí být zachováno její šestičíslí a poslední dvojčíslí roku.«
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...