Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Konečně pořádné elektroauto pro 5+2: Tesla S s koberečky z PET lahví

Automobilka Tesla Motors ohromuje sedmimístným hatchbackem, který používá plně elektrický pohon. Dojezd elegantního automobilu dosahuje 480 kilometrů na jedno nabití baterií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Spit_MkI

31. 3. 2009 20:49
Dojezd

Krasa, co jineho rict. Ale zajimal by mne skutecny dojezd pri normalnim obsazeni. Mela by konecne vzniknout norma, jak udavat dojezd u elektromobilu, stejne, jako existuji jasna pravidla, jak udavat spotrebu u benzinu a nafty.

Vyrobci vetsinou uvadeji udaje namerene za neprovoznich idealnich podminek. Pak do auta/na motorku sednete a pokud se dostanete na polovinu ujetych kilometru na jedno nabiti, je to velky uspech.

0 0
možnosti
GH

ppc1500

31. 3. 2009 19:24
atomové elektrárny

Stejně si myslím, že budoucnost ve výrobě el. energie je v malých atomových elektrárnách, samozřejmě postavených podle francouzké technologie. Tam každě větší město má svoji vlastní elektrárnu. Nemyslím si, že by byli až tak nebezpečné, jak ty ruské.

0 0
možnosti

rudastraka

31. 3. 2009 19:09
pro ty co si myslej

ze jen u nas by bylo potreba postavit nekolik temelinu kvuli elektromobilum tvrdim, ze veskery provoz aut v cesky by utah jeden dostaveny temelin

0 0
možnosti
AP

svatapravda

1. 4. 2009 0:38
Re: pro ty co si myslej

Tak to jste vedle, celkovy prumerny vykon generovany z ropy je srovnatelny s vykonem generovanym vsemi elektrarnami - pricemz temelnim generuje zhruba 20%, tj. na nahrazeni pohonu vsech aut by bylo potreba pet temelinu. To ovsem pri 100% ucinnosti cyklu nabiti/vybiti baterii, coz samozrejme neni; pri rel. optimistickych 50% byste potreboval temelinu deset. Na druhou stranu v soucasnosti rada elektraren samozrejme nejede naplno a k nabijeni elektromobilu se idealne hodi nocni proud.

Ovsem velky potencial je v solarnich clancich. Na pokryti veskere energeticke spotreby CR - elektrina, doprava, vytapeni - by stacilo zachytit (_a vhodne ulozit_) s 10% ucinnosti energii dopadajici na 2% plochy CR. Samozrejme je potreba pocitat s ulozenim energie v horizuntu napr. 6 mesicu, zkratka pres leto slunce nachytat a v zime energii jen vyuzivat. Dlouhodobe ulozeni by bylo mozne napriklad syntetizovanim cpavku (a jeho naslednym vyuzitim jako paliva).

0 0
možnosti
GH

ppc1500

31. 3. 2009 19:00
Ekologický či nikoliv.

Přečetl jsem si pár příspěvků a zarazil jsem se u některých, např. Martin.strike. On a i jiní oponují tím, že vozidlo není ekologické, protože je poháněno elektřinou, které není ekologicky vyráběno. Možná to tak je, ikdyž v případě atomových elektráren bych to tak špatné s ekologií neviděl. Ale větší "nelogičnost" tohoto tvrzení je v tom, že ani benzin nebo nafta se nevyrábí moc ekologicky. Takže ve výrobě je to minimum jedna-jedna. Jenomže elektromotory již ekologické jsou, na rozdíl od "klasických" vozidel. Takže podle mého názoru ekologické jsou.

Výroba čehokoliv je většinou málo ekologická. Rozdíl je pak v tom, jak konečný produkt - v tomto přípatě toto auto - znečišťuje přírodu.

Kromě toho jak tady někdo poznamenal, tak ČEZ by byla ráda, jelikož by velká většina lidí dobíjela svoje auta v noci, tím by nemuseli regulovat síť.....

0 0
možnosti

rudastraka

31. 3. 2009 19:04
Re: Ekologický či nikoliv.

a hlavne vyrobit 1kWh i v uhelne odsirene elektrarne je mnohem ekologictesi nez 1kWh vyrobena ve spalovacim motoru v aute a to i pres vsechny katalyzatory

0 0
možnosti
JH

iuos

31. 3. 2009 16:16
hmm

a pořád nevím, jaký má takový auto příkon... aby to člověk nepíchnul do eletriky a předtím povypínal všechny spotřebiče ;-D

0 0
možnosti

rudastraka

31. 3. 2009 19:02
Re: hmm

bezna trikolikova zasuvka 230V muze dat maximalne 16A, takze prikon neco pres 3.5kW

nabijeni 4hod je podle me max pro tu verzi s nejmensim akumulatorem a dojezdem 260km

i tak spotreba 5kWh/100km je dost optimisticka

0 0
možnosti
M

Martin.strike

31. 3. 2009 15:49
Není ekologický

Výroba samotné el. energie, na kterou automobil jezdí není zcela ekologická a ve výsledku to bude skoro stejné jako kdyby jezdilo na beznín, nebo naftu. Až na ty emise. Miluju tyhle "ekologická auta", člověk si neuvědomí, že výroba paliv pro ně je mnohem méně ekologická, než samotné zrpacování ropy. Ve výsledku je to pak tak, že se stále vyplatí a ekologičtější bude normální automobil na naftu nebo benzín. Jinak co se týče desingové stránky, tak se mi líbí, takový Maserati Quattroporte.

0 0
možnosti

icmek

31. 3. 2009 13:27
hmm

fešné elektrické maserati.... :)

0 0
možnosti
KM

jahodove_ticho

31. 3. 2009 13:12
škoda

že elektroauta dojíždí na cenu, dojez a dobíjení. U pumpy stojím po 1000km asi 2-3 minuty do plný, S elektroautem po 400km 2-4 hodiny??? Chápu, že ekologii musíme udělat nějaké ústupky, ale těžko si budu házet večer prodlužovačku z okna, aby se mi auto dobilo nebo trávit každej druhej den dopoledne u "dobíjecích center" a to vše mi bude stát celkově o tolik navíc, že ani za ty promr*aný 4h na rozdíl nevydělám...Rv

0 0
možnosti

David

31. 3. 2009 11:44
Taky Lotus?

Nevíte kdo dělal šasi a karoserii, taky Lotus jako ten roadster? Moc to na Lotus nevypadá.

0 0
možnosti

Dave

31. 3. 2009 11:11
No vida...

... ještě z toho auta vyházet nepotřebné krámy, jako klimatizace, elektrické ovládání oken, sedadel a podobných věcí, displeje na každou kravinu, posilovače na všechno možné (kromě řízení) a dojezd se opět o pár desítek kilometrů zvýší.

0 0
možnosti
OF

Andee

31. 3. 2009 12:45
Re: No vida...

Ale nikdo v tom nebude chtít jezdit ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...