Diskuse k článku

Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé. Jenže Lada 21. století už rozhodně zastaralou značkou být nechce a o to, aby se toto vnímání změnilo, se mimo jiné snaží i český manažer Jan Ptáček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V53l38a86d28a 95V40a69n77e25k 9853616334928

Je pravdou že v poměru hmotnosti,spotřeby vždy ruské výrobky zvítězily....zaostalost jejich průmyslu je tragická..A bez licencí by nefungovali vůbec! Neznám žádný ruský výrobek denní potřeby,po kterém by někdo toužil..A auta mohou konkurovat pouze cenou mezi nejlevnějšími...

0/0
3.5.2017 10:20

M95a84r96c49e36l 80P41a36v56l69í35k 7331664618169

ale kadekto túžil, veď sa mnohí snažili doviezť šilelis, rubín, zorkij, duchy, cygaretyvyšševo sorta, to všetko výmenou Kčs/rubeľ 1:1 - tu kúpil v bazáre papierový kufor, naplnil obuvou za 15, previezol a popredal po 15!

0/0
7.5.2017 12:23

J57i80r47k44a 37B47r46u77n90n84e52r 4978102209367

Je asi bez diskuse, že Lada v současné době nemůže konkurovat zavedeným automobilkám. Ale pamatuji dobu, kdy stejné posměšky provázely japonská auta, po nich to samé s korejskými, ale ten smích brzy zkysnul. Jestli se něco podobného povede i Rusům je otázka, ale vyloučit se to nedá.

0/0
3.5.2017 2:42

M76i77r77o53s42l95a45v 46U77r26b70a11n 1276147301659

Ta nivka v maskovacim provedeni na fotce vypada docela pekne.

0/0
28.4.2017 17:27

M89a82r88k39é80t57a 23D86v24o14ř10á53č51k36o70v14á 2598783911818

Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky.

Tak když to říká člen vedení, tak to má jistě nějakou váhu... A když se z toho udělá titulek a ještě je to "exkluzivně", tak to vůbec ani trochu nevypadá jako placený článek :-)

+4/0
28.4.2017 15:17

M90i70k25u69l78á63š 76K42a19l43i25n22a 1112123635

Ta jedna Lada jako by z okna vypadla Dacii Logan:-)

ale jinak vypadá jako pěkné auto, ani sem nevěděl že Lada ještě vyrábí auta

+3/0
27.4.2017 22:37

D67u28š61a23n 89V62e73s52e87l53ý 8192745735658

aj mne to pripomina Logana

0/0
1.5.2017 18:31

D90u19š45a23n 59V49e29s13e35l62ý 8482485795708

vlas

0/0
1.5.2017 18:41

M12a13t97o89u82š 17P19r89e69u25s28s 6380134262169

Škodovka taky uměla jen 1000, 100, 105, 120... ale s Favoritem začala jít pomalu nahoru a tempo se postupem let stále zrychlovalo až se stala přední světovou značkou. Lada však bohužel vždy asi bude mít problém s tím že je "ruská"...

0/0
27.4.2017 18:28
Foto

M93i15r96o84s33l73a30v 65S71t80e97i38n15e79r 2226430290606

Před tím MBéčkem byla ale 440 a to bylo tehdy opravdu moderní a hezké auto. Kdyby bývalo dostalo samomazací svislé čepy, přesněji nastavenou převodovku, tak to bylo auto pro Čecha na život.

RWHP, tedy Rusové, chtěli chránit své kopie Opla a nařídili Škodě vyrábět už tehdy zastaralá auta s motorem vzadu.

+1/0
29.4.2017 21:16
Foto

R69o54m97a70n 11K65o82z95e75l 4897166203424

Když už tak Lady nebyly kopie Oplů, ale Fiatů a Rusové nám nic nenařizovali, nikdy se to nepotvrdilo. Dnes nám nařizují Němci.

+2/−3
30.4.2017 19:10
Foto

V43l35a97d37a 76V24a74n59e14k 9393316984618

Opel byl kopírovaný v 50-60 letech ...moskvič,volha...atd :-P

0/0
3.5.2017 10:22

O76n37d95r56e49j 63M57a83t14e54j15k37a 9329108194429

uplne s vami nemohu souhlasit. bohuzel co se potvrdilo bylo planovani rvhp (to asi neznate ale nevadi). A prave v techto planech vzdy bylo urceno napr.kolik materialu se kde udela a na co se smi pouzivat. Takze napr. takto vnizkl trabant protoze NDR inzenyri dostali zakaz pouzivat klasicky plech na auta. Totez platilo v CR kdyz vyvoj mel byt tahnut smerem urcenym RVHP plany a nikoliv zajmem skodovky nebo dokonce lidi samotnych (kupujicich). Takze pouzivani motoru ci materialu, objemu, atd.. sice nebylo urceno primo planem pro dany podnik ale v globalnim planu RVHP. Kdyz se podivate co se zde delalo pred druhou svetovou a jeste tesne po ni, a pak co se zde delalo pod tvrdou rukou planovacu z RVHP tak vam dojde ze je zde radikalni sesup jak v konstrukci tak i v kvalite pouzivanych materialu a to nehovorim ani o technologickem postoupu ktery se proste za komunistu zastavil ... porad totiz plati ze kde neni konkurence a soukromy majitel, tam neni pokrok :( ... Nicmene bych taky neprecenoval to ze nam bylo vse narizeno.. mohl jste statecne (jsem letecky mechanik puvodne) rict ze by to chtelo jinou technologii nebo material.. .no a za par mesicu vam nekdo oznamil ze uz nebudete pracovat na tom pracovisti a musite delat na jinem a podradnesim :) .. tak to asi cca chodilo tedy u nas ve vojenskem prumyslu :)

0/−1
3.5.2017 10:37
Foto

R66o20m33a38n 54K10o10z38e64l 4477826243304

Ale u škodovek, konkrétně typu 720, který měl nahradit řadu 100/110 rozhodl nedostatek peněz. Firma byla vyčerpaná vývojem vozu 1000 MB, jakožto výstavbou nových závodů, že znovu předělávat výrobní linky a vyrábět vozy bez jakékoli naváznosti si nemohla dovolit.

Některé zdroje uvádí, že SSSR naopak nabádal své satelity, aby byli ve výrobě aut samostatní, kvůli velkému hladu po autech a také výroba vozů VAZ byla 6x vyšší než škodovka, tak se neměl čeho bát.

+1/0
3.5.2017 14:26

M48i54r45o93s72l69a35v 56P22e42t32e15r86k37a 6969746361670

Tak treba Niva nema v mnoha ohledech konkurenci vubec zadnou, sice se uz i do ni cpe vice a vice elektroniky (dle meho zbytecne, ba to vnimam jako kontraproduktivni), ale i tak - lepsiho pracanta do lesa proste nikdy nikdo nevyrobil :-P

+2/0
26.4.2017 19:32

P81e17t49r 80P11e75t98ř60í47k 3721570721348

neviděl bych to tak černě jako spousta z vás, ta Vesta cross concept vypadá dýzajnově a velikostně na pohodu a když do toho šupnou 2.0 DCI co montujou do X-TRAILU (renolťáckej motor, ale řek bych povedenej) nebo 1,6-benzín co dávají do Kaškaje, tak bych to koupil raději než Kódijaka s 1,4-kou za dvojnásobnou cenu...

a že spolupracujou s Renault-Nissan kapitálem je známý, takže motory od nich mít budou...;-)

+1/−1
26.4.2017 11:54

J43a19k38u68b 60N41o67v95á53k 8950983430142

Lada jako alternativa pro důchodce s Dacií.

0/0
25.4.2017 20:25

A45l10f57r34e72d 70D82e39l43o43n29g 4714542836550

Zapomíná se že původně závod postavili italové a Žigulík byl vlastně italská konstrukce zesílená sovětskými prvky!

+5/0
25.4.2017 15:53

S76t89a27n39i89s24l47a82v 83K14r41e55j43c32a27r 2751498673196

Fiat 124 po sovětsku. Podobně jako Škoda Favorit i když toho projektoval Pinifarina jako plně novinku s motorem v předu.

0/0
26.4.2017 14:39

A14l28f55r89e10d 10D65e98l98o28n52g 4794952786190

Mám dotaz: V Gorkém byla za války automobilka. Vykládal mi přítel (řoč.1936) že si pamatuje z r.1944 na německý nálet! Jaký vztah má automobilka v Žiguli ke Gorkému? Děkuji!

0/0
26.4.2017 16:46

J93a32n 40L64u85k20á61š 7317633833442

Zadny, Ziguli byl VAZ (Volzskij Avtomobilnij zavod) a v Gorkem byl GAZ (Gorkovskij AZ), vyrabel napr. GAZ Volga, pripadne tzv. gazika.

+2/−1
26.4.2017 16:57

S60t52a15n34i75s35l95a10v 28K96r75e88j61c40a90r 2941938123866

A Čajky.

0/0
27.4.2017 11:31

M35a32r60c20e90l 62P89a38v15l86í50k 7431204398579

GAZ - predtým zavod imeni molotova; gaz M21 pobeda v dvoch vývojových stupňoch, prevedená do poľska ako waršava v pôvodnom (M21) a neskôr s "kufrom".

vaz - naberežnyje čelny, v znaku loď ktorá sa plavila AJ s pomocou burlakov.

0/0
7.5.2017 12:19

L94e41o32š 72N32a51v61r98á13t30i42l 9913480685905

kopec marketingovych zvastu..... jsou to proste jen "putlerovy sane"

+3/−5
25.4.2017 11:23

Z18d74e94n41ě32k 34M68á88č25a94l69a 1473545659180

Jojo, před r. 89 jsme měli Ladu 1500 a poté Ladu 2107. Říkal jsem tomu Mercedes východu... A jezdilo se s ní nádherně.....

+1/0
25.4.2017 9:30

J64a35n 75H22a24v62r75d14a 2948986771918

jste as nikdy neseděl v Mercedesu :-P;-D;-D;-D

+4/−3
25.4.2017 10:04
Foto

M72i17r62o94s48l24a95v 93S42t98e70i67n26e42r 2656310760606

Já měl i Fiat 124S, takže originál a nestál za nic. Následoval Ford a to bylo auto z jiné hvězdy, dvoudveřové kupé Taunus 1600 s 72 HP. Teprve potom jsem přešel na Mercedesa, byl to benzinový 220/8.

+1/0
26.4.2017 16:41

J28a19n 62D71l27o77u53h50ý 7834809610279

Lada mela smysl dokud sla koupit nova Lada 2105 za v prepoctu 65 000kc na ruskem trhu. Ja bych ji za ty prachy pred par lety bral jako auto na popojizdeni. Navic prestavba na LPG necinila u teto relikvie zadny problem. I kdyby to za 5 let zrezlo a rozpulilo vejpul, tak vzhledem kcene, je to vlastne jedno.

+1/0
25.4.2017 8:21

J15a18n 87H79a96v90r97d14a 2328596501848

to je sice pěkné, ale viděl jste někdy Ladu nabouranou?

Víte, proč daleko více lidí u nás (a na západě) přežije rostoucí počet dopravních nehod...?

+4/−1
25.4.2017 10:05

P77e67t93r 57M66i33c74h13a91l 2720264481812

Takže low end derivát od Dacie. Pokrok tam určitě je a pro ruský trh to stačí, ale konkurenceschopné auto to ještě zdaleka není.

+4/0
25.4.2017 7:12

L43u49k94á49š 93A61d75a97m47e43c 3427553190867

Je fantastické, kolik jste toho dovedl vydedukovat z jednoho rozhovoru, kde se navíc vůbec nic takového netvrdí.

0/0
26.4.2017 20:10

T69o96m19á69š 13V35r41á32b67e69l 8270464863404

Lady se musím zastat, ta automobilka udělala ohromný krok vpřed. Ladu Vestu bych dokonce označil za pěkné auto a většina rezencí ji chválí. Má jednu podstatnou nevýhodu je ruská.

+2/0
25.4.2017 5:25

T60o22m49á35š 59V40r88á60b92e70l 8520124843354

To, že je ruská je ovšem nevýhodou jen pro export, pro ruský trh, který je na tom v posledních letech tak příšerně, že každý doufá, že horší už být nemůže, je to to výhoda.

0/0
25.4.2017 5:36

O84d70s96t35r64a42n88ě46n84ý 26U23ž73i31v57a61t63e11l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
25.4.2017 4:56

O63d57s21t82r11a66n57ě92n98ý 54U16ž83i76v89a29t47e96l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
25.4.2017 4:49
Foto

M71i91r80o53s51l23a36v 33V21á85c19l40a98v39e68k 9885542725527

Putinovy saně :-)

+3/0
25.4.2017 4:49

K43a54t36e77ř96i80n58a 58V21ý55b65o77r26n11á 6390759189

Je to jen o ceně. Nedávno se každý smál při představě, že by si pořídil auto z Rumunska a vida, dnes je Dacia ozdobou kdejaké garáže po celé Evropě. :)

+6/−4
25.4.2017 2:20

M21i86c36h34a10l 96M90i35l58l62e39r 9646612209342

chapu, ze pro osoby vyrostle v proletarskem prostredi je mozne povazovat dacii za ozdobou jejich garaze, ale tvrdit pausalne ze je "ozdobou kdejaké garáže po celé Evropě" je podobne asi jako tvrdit, ze karbanatky s bramborovou kasi jsou pychou kdejake kucharky v Evrope.;-D

+5/−3
25.4.2017 5:17

J55a73n 20D28l74o21u32h94ý 7394679700549

Zjistete si proboha aspon zakladni statistiky u renaultu. Dacia valcuje kompletne evropsk trh v kazde zeni v urcitem segmentu. V cesku je to napriklad segment SUV! Nejprodavanejsi vuz v tomto segmentu jiz nekolikaty rok je Duster.

+5/−1
25.4.2017 8:24

M93i84c79h63a90l 28M81i62l29l72e55r 9516282779252

at je jakkoliv popularni, naprosto trvam na tom, ze Dacia NENI "OZDOBOU kdejaké garáže po celé Evropě" ;-D

+7/−1
25.4.2017 11:03

M67i25c96h47a86l 98M90i67l97l36e27r 9536222819282

Alice ma - predpokladam- doma Dacii a chodi ji peclive pucovat po kazde jizde.;-)

0/0
25.4.2017 11:34
Foto

V64l79a15d22a 21V71a67n44e57k 9123416474788

Chtěla napsat: ostudou ....překlep...;-D ale když není na lepší vůz,tak musí stačit i ten ruský trakač..

0/0
3.5.2017 10:27

S13t54a42n12i16s94l34a57v 52K68r79e85j95c57a61r 2191778453626

Nu Dacia do roku 1990 se rozhodně nedá srovnávat s Dacií po roce 1995!! Je to úplně jiné vozidlo. Až teprve čas ukáže jak se Francouzko-Ruské spolupráci bude dařit. Rozhodně ale konkurence jak Dacii tak Ladě v dnešní Evropě nic nedaruje, a je opravdu silnou a vyspělou. Dacia má výhodu, že má proti Ladě nesporný náskok, ale uvidíme.

0/0
26.4.2017 14:45

S97t49a67n42i40s56l19a80v 19K23r64e98j17c94a46r 2341948293326

Nakonec v Evropě také zvítězil Pal nad Secam.

0/0
26.4.2017 14:46

J28i64ř38í 59S84t92r18á63n59s61k89ý 4971947149914

Francouz učí Rusáka dělat auto... to je jak kdyby kůň učil kozla zahradníkem...

+3/−3
25.4.2017 0:12
Foto

P78a45v72e97l 32K31a96l81u69s 6574446726432

Vy asi víte o světě hodně málo.....

+1/0
25.4.2017 6:16

S60t11a38n39i89s23l17a12v 22K55r58e78j80c94a29r 2821238183716

Před ním to byl Fiat a ještě před ním Opel. Dnešní adolescenti nevědí jak chutná jízda Pobědou.

0/0
27.4.2017 11:47

M29a71r32e48k 12J72a31n49e58č16k92a 1867516413171

Sice v tom nikdo z lidí v diskuzi zatím nejel, ale každý už ví, že to bude strašné, protože vidí automaticky starého Žigulíka ;-D Podobné řeči pro změnu s Rumunama byly v začátcích Dacie a dnes jezdí v Evropě spousta jejich modelů, to jen někteří mají příliš krátkou paměť ;-) Sice Dacie není moje cílovka, ale přesto ji fandím a pokud Ladu Renault nakopne stejně jako Dacii, může to být úspěch i pro Ladu. Už asi mnozí zapomněli na staré Škodovky, co to byly za pekáče a kde je hlavně díky VW dnes ;-)

+14/−1
24.4.2017 23:20

J34i30ř70í 75E90i92s90c46h30m66a91n12n 7132488833726

Pamatuji si článek pár let starý o tom, jak se to tam snažil nějaký Švéd s bývalými manažery ze Škody postavit na nohy. Zahraniční management odjel na 14 dní na dovolenou a po týdnu udělal ten Švéd přepadovku ve fabrice a našel ten nejedoucí linky a ožralé dělníky :-)

Dlouhodobě jim místní dodavatelé dodávali nekvalitní výrobky, ale přestat od nich odbírat nemohli, protože jim to vláda nedovolila z důvodů udržení zaměstnanosti (myslím si, že skutečný důvod byl spíš udržení zisků pro kámoše).

Jsem zvědavý, jak se bude dařit této nové partě.

+6/−1
24.4.2017 22:46

K97a37t72e50ř93i58n37a 17V88ý41b16o23r24n70á 6240509539

Management odjel na 14 dní na dovolenou.... :)) To by mě zajímalo, jak by se s takovou situací popasovali dělníci pracující na linkách ve Škodovce ;)

+1/−2
25.4.2017 2:17

Najdete na iDNES.cz