Diskuze
Jak si při zimním startování nezničit motor
Děkujeme za pochopení.
Andrey
JAK JE TO S TYM MOTOREM
Redaktor Martin Kupka vychází rozhodně ze svých poznatků, kdykoliv ho potkám ted v zimních měsících, tak přemýšlí jak ten motor zahřát, někdy si vezme sirky, někdy zas zapalovač a někdy zkouší žhavit dokonce i svíčku.
S pozdravem všem traktoristům zemědělec Andrey.
Jack
Topení
Hehe, tohle napíše jen blbec: "Podle zkušeností redaktorů AutoBildu je prý úplně jedno, zda je zapnuto či vypnuto topení. " Tepení je vlastně malý chladiček, přes který proudí chladící kapalina. Chladící kapalina, kromě toho, že překvapivě chladí motor, tak také (u většiny aut) v olejovém výměníku předává své teplo oleji, aby se rychleji zahřál. Pokud si zapneme naplno topení, dochází k "odnímání" tepla z chladící soustavy automobilu= na provozní teplotu se pak zahřívá o něco déle.
Kdo nevěří ať to zkusí :-)
kocour
a co na to vase plice..?
co to je za blbost jak tady radite - nastartovat a pak v klidu ometat dve minuty auto..? celou dobu u toho cuchate ty jedovaty smrady co z toho lezou a ze pri studenym motoru to je teda "vune" (u benzinu). o dieselu nemluvim uz vubec, tam jsou zplodiny daleko horsi. takze ja ometu, zalezu do auta, zapnu vnitrni cirkulaci, nastartuju a okamzite odjizdim. nejaky pofiderni zvyseni zivotnosti motoru diky temhle saskarnam o nejaky procento mi nestoji za to abych nasaval ty sra*ky co z toho lezou kdyz je to studeny..
martini
Re: a co na to vase plice..?
ja zimni problemy neresim....za prve mam solidni auto,ne jak 98%ctenaru idnes,kteri jezdeji skodovkama..apod.a za dalsi,vlastnim izolovanou garaz,takze namrazy nebo zasnezeny auto neresim.....a mimochodem ten clanek je naprosto pravdivy....nemyslite,ze panove z nemecka jsou chytrejsi nez vetsina z vas z?ruku na srdcejen si vazme kazde dobre rady,nic vic,nic min....
Georgik
Nastartovat a jet
no to je nářez!!! Jistěžě to motor vydrží, ale pokud to jen trochu jde, tak je podstatně lepší dvě tři minutky počkat, což ostatně je doba po kterou auto čistíte od sněhu a námrazy.
SB
spotřeba
Potřeboval bych prosím vysvětlit, jaktože spotřeba jedoucího auta hned po nastartování je nižší, než volnoběh motoru po nastartování. Nedává mi to smysl. Děkuji.
Fedajkin
Re: spotřeba
Na to je jednoducha odpoved ... spotreba se jak znamo uvadi u beznych aut v litrech spotrebovanych na 100km (u traktoru to trebas muze byt v litrech na hodinu, ale to je zase jina pisnicka). Pokud stojite, nejakou spotrebu v litrech (ci mozna mililitrech) auto ma, ale pocet ujetych kilometru je evidentne nula. Me ucili v ruznych skolach, ze delit nulou se neda, ale na vyssich urovnich me naucili, ze se to za urcitych predpokladu se to da a zrovna v tomto pripade vychazi tento druh spotreby nekonecne velky tzn. vyssi nez pri jakemkoliv byt sebepomalejsim pohybu. Takze pokud stojite a motor bezi, je spotreba auta vyjadrena v l/100km nekonecne vleka. Proto se take chytrejsi palubni pocitace prepinaji do rezimu l/hod.
SB
nasucho
Že při startu není motor mazán, je úplná hovadina, pravděpodobně by se okamžitě poškodil. Ve válcích ulpívá olej z předchozí jízdy, který zařídí alespoň nějakou ochranu, než doteče olej od čerpadla.
knedlík
Re: nasucho
ty si neslyšel u studeného motoru 10-20 vteřin klapat ventily? a to nemyslím starou škodovku ......
tonny.p2
mustang
ma mustang taky to vyhrivani preniho skla?
http://www.sportovnivozy.cz/index.php?auto=ford-mustang&idvyrb=2985&akce=detail
.
M
.
Aha, takže řidiči sanitek, hasiči maji čekat než zahřeji motor a až pak vyrazit?
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
DLOUHODOBÁ BRIGÁDNICKÁ VÝPOMOC – Zadávání farmakovigilančních dat
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha