Diskuze
Haldex je hodně chytrý pohon všech kol. Má ho octavia i Bugatti Veyron
Děkujeme za pochopení.
přezdívky_došly
Haldex je hodně chytrý systém...
hlavně v první generatci Audi TT, kde se díky Haldexu zabilo spousta lidí. Připojila se jim totiž uprostřed zatáčky zadní náprava, když se jim protočilo vnitřní přední kolo... ;-)
certik_bertik
já
myslel že se to dělá v Polsku, tam má Haldex obrovskou fabriku v Siemanowicích
mio121957
Jen se zeptám
Když v hlubokým sněhu vepředu zabírají kola a zezadu tlačí ochotní kolemjdoucí + manželka, je to taky 4x4?
Homer _7
Re: Jen se zeptám
Ne.
To je tzv. 2+1+X kde X=počet těch kolemjdoucích...
Franta Prudil
Achjo takové mystifikace.. jak od obchodního zástupce
Že důvodem k haldexu byla úspora paliva. Že rozepnutý haldex žere míň.. Achjo.. Kdyby se nad tím odborník aspoň zamyslel.. Podle mě si ho spíš zvolili, že to je možná konstrukčně jednodušší než differenciál a teoreticky vyjede víc, protože to sprostě sepne.
Swoby
kdo z vás má aspoň 4x4
Je tu spousta příspěvků, jak je haldex k ničemu atd...
kolik z Vás má tedy Audi s torsenem nebo Subaru?
když to tady tak haníte... Mám Octu s haldexem a nedám na to dopustit... Jel jsem i s tvrdýma 4x4 a srovnávat se to asi nedá, no ale co... mokrá tráva, v zimě sníh atd... ta průjezdnost je neuvěřitelná. Co se s tím dá vyjet a předokolka by už byla v koncích...
Kolik z vás by využilo jet driftem ve 100km rychlosti bokem dveřma? asi moc ne:-D Nebo to vůbez zkusili, když je kuli tomu haldex špatnej:-)
A na projetí driftem v zimě kruháč 3x kolem dokola to stačí:-D
dracekv1
Re: kdo z vás má aspoň 4x4
Kámoš má dvojkovou oktávku 4x4 já mám subaru a žádný velký rozdíl v blátě tam není.
A ano, psal jem to už někde níže. Vesmes je jedno, jaký má auto pohon. 4x4 projede oproti předohrabu o hodně více. Třeba ve sněhu to jede do té doby, než to lehne na břicho :)
Ale problém tu je. Čím dále dojedu, tím dále je to potom pro traktor
dracekv1
symetrický pohon
Pane redaktor, než tu začnete plácat kraviny že symetrický pohon je jen něco jako quattro u Audi tak si o tom něco zjistěte. Název Quattro je u subaru ekvivalent označení AWD jímž Subaru oznamuje že auto má náhon všech kol.
Symetrický pohon znamená provedení pohonu 4x4. Je to vlastně to, že vše leží v jedné rovině. Převodovka a hnací hřídel a zadní diferenciál. Díky tomu je tam minimum součástí a pohon 4x4 od subaru spolehlivě funguje i po mnoha letech, což se nedá říct u jiných značek aut. (jedině u těch, co jsou přímo řaditelné)
Dále pak je pravdka že pohon u AT/MT není stejný, ale srovnávat to s haldexem je výsměch
infinity_
quattro
tady mate ty svoje mestske kramy v praxi
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE&feature=related
A v subaru neni v zadnem pripade haldex. Mozna v tech novych a to pouze s AT, ono se haldex dava jenom kvuli emisim, pruchodnost neni o moc lepsi nez predokolka na dobrych pneu...spise frajerina pro pozery
dracekv1
Re: quattro
To není zase až tak pravda. Předohrabu stačí na louce trošku bahna a už stojí. Auto co má 4x4 dojede mnohem dál. O to dál je to ale bohužel zase pro traktor
Undik
... Proboha ...
Nesrovnávejte ubohý haldex v Octávii s upraveným haldexem v Bugatti. To jsou jabka a hrušky ...
loma123
Re: ... Proboha ...
je snad v té bugatce něco jiného než mezinápravová viskózní spojka s nějakými elektronickými cingrlátky navrch? není pokud vím. Takže může mít možná jinak nastavené parametry elektronické řídící jednotky ale funkce i princip jsou stejné.
To samé k těm subárkům - že jsou některé modely, které také nemají diferenciál mezi nápravami a vystačí s viskózní spojkou (a dobře nutno říct) je prostě fakt. Až tu někdo bude vypravovat jak je subaru viskózní spojka lepší než ta ve VW třeba, tak ať prosím kromě svého pocuchaného ega přidá i nějaké věcné argumenty a data.
kajak v zakoně
takovou divnou věc bych v autě nesnesl...
vypadá to, že se to může porouchat zhruba na dvěstěsedmdesáti místech...
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén
V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...
Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií
Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...
Inspektor/ka Oddělení dohledu nad zpracováním biologických materiálů
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha