Pátek 4. prosince 2020, svátek má Barbora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 4. prosince 2020 Barbora

Hyundai chce pobít mercedesy nebo BMW. Grandiózní sedan přichází

Že se Hyundai nechce smířit jen s výrobou cenové výhodných modelů základních kategorií, je známo delší dobu. První generace velkého sedanu genesis se ale pro jistotu prodávala jen v USA a na asijských trzích. Ta druhá, právě představená, se však bude prodávat i v Evropě.

Hyundai Genesis | foto: Hyundai

S velkým sedanem se tak setkáme i na našich silnicích, minimálně v rukou jihokorejských manažerů, kterých v Česku působí hodně a top model jihokorejské značky si jistě rádi pořídí. Jinak to ale bude mít s odbytem na starém kontinentu Hyundai docela těžké, protože genesis budou pohánět jen silné benzinové motory a to je v Evropě komplikovaná motorizace.

Fotogalerie

Hyundai o problémech odbytu modelů, které se vymykají běžné produkci, ví své. Taktéž genesis ale ve verzi kupé je v prodeji již několik let. A velký hit to není, Hyundai vozy z evropských trhů nedávno stáhl.

Navíc se stačí podívat na inzertní servery třeba do Německa, kde mírně ojeté genesisy pořídíte již za 400 000 korun a zcela nová auta v doprodeji koupíte pod 540 000 korun s dvoulitrovým turbomotorem a jen o něco dráž s šestiválcem. Původně přitom základní verze auta stála přes 750 000 korun.

I z toho je zřejmé, že v segmentu sportovních a prémiových aut to mají mimoevropské značky těžké a o to víc, pokud v těchto segmentech v Evropě zatím nemají silnou pozici. Ale třeba za pár let a o několik generací dál může být situace jiná. Navíc Hyundai nemá na jiných kontinentech s odbytem v prémiovém segmentu problémy, takže prodeje v Evropě pro něj rozhodně neznamenají zastavení vývoje a omezení nabídky.

Ještě Hyundai nebo už jen Genesis?

Zatím je nový sedan představený jako Hyundai Genesis, kde je jméno Genesis použito jen jako modelové označení. Jenže na samotném autě už je všude jenom označení genesis a logo Hyundaie zde nenajdeme. Je tedy docela pravděpodobné, že se Hyundai pomalu pokouší vytvořit vlastní prémiovou značku po vzoru japonských automobilek (Infiniti, Lexus, Acura).

Hyundai Genesis v druhé generaci je pořádný kus auta. Do pětimetrové celkové délky mu chybí pouhý jeden centimetr a naopak třímetrový rozvor o jeden centimetr překonává. Solidní je i šířka 1,89 metru, prostě reprezentativní sedan, jak se patří. K tomu je potřeba přičíst velmi majestátní proporce v nové generaci fluidního designu.

Auto vypadá velmi moderně, výhrady nemůžeme mít ani k mohutné přední masce ani proti tvaru pontonu nebo ztvárnění zadních partií. Ty tam jsou bezpohlavní a i na svou dobu archaické partie dřívějších velkých sedanů Hyundaie, jakými byly modely Grandeur nebo XG350 v minulém desetiletí. Hyundai se na špičku dotáhl nejenom po stránce techniky, ale i designu. Jen prostě není snadno identifikovatelný jako prémiové modely německých značek. Na to bude jihokorejský výrobce ještě nějaký ten pátek potřebovat.

Hyundai Genesis

U novinky se navíc nesoustředil jen na vnější vychytávky, jako jsou bixenonové světlomety a zbylá světla v kompletně LED technologii. Samozřejmostí jsou i asistenti pro jízdu v pruzích nebo informující o autech v mrtvém úhlu zrcátek. Hyundai zapracoval i na novém řízení s proměnlivým účinkem a na trakční kontrole. V nabídce bude i samočinné parkování nebo dálkové otvírání dveří a startování.

Zcela nový je interiér, kde zákazníci najdou lepší materiály a lépe zorganizovaná ovládací tlačítka. Auto bude navíc vybaveno novým komunikačním systémem Blue Link s přímým propojením na mobilní telefony i nové typy přístrojů jako třeba chytré brýle Google Glass. Což je docela pikantní, protože v USA právě probíhá debata o legálnosti nošení těchto brýlí při řízení.

Hyundai Genesis

Pro evropské zákazníky bude ale asi nejpodstatnější informace o pohonných jednotkách, které se do auta zatím dostanou. Zatím však není jasné, jestli na všech trzích budou dostupné všechny uváděné motory. V každém případě všechny motory spalují benzin, tři mají šest válců a vrcholný pětilitrový motor má válců osm.

Equus je největší

Genesis není největším sedanem Hyundaie. Na vybraných trzích prodává ještě majestátnější sedan equus. Ten na délku měří 5,15 metru, rozvor má hodnotu 3,05 metru a jedinou pohonnou jednotkou je pětilitrový osmiválec. V USA stojí equus minimálně 60 000 dolarů, což jej řadí mezi superprémiová auta.  

Základní třílitrový šestiválce má výkon 189 kW, druhý v řadě s objemem 3,3 litru poskytuje 207 kW a nejsilnější šestiválec s objemem 3,8 litru má výkon 232 kW. Vrcholný model 5.0 V8 Tau poskytne svým majitelům 312 kW. Osmiválec bude mít poháněná jen zadní kola, u některých šestiválců bude k mání za příplatek pohon všech kol.

Všechny modely budou mít osmistupňové automatické převodovky a atypickou maximální rychlost. Vyjma základního modelu pojedou maximálně 240 kilometrů za hodinu. Špičkový osmiválec pak zrychlí na stovku za 5,4 sekundy, což je slušný kvapík.

V USA bude cena začínat pod sumou 40 000 dolarů (v přepočtu bez daně asi 800 000 korun). Novinka se v USA začne prodávat ještě na jaře jako modelový rok 2015. Do Evropy dojede Hyundai Genesis až po polovině roku a zatím není jasné, jestli na všechny trhy nebo jen na některé vybrané. Cena by pak měla začínat zhruba na hranici jednoho milionu korun.

Autor:
  • Nejčtenější

Vánoce ve Škodě Auto budou bohaté, odbory si vyjednaly bonusy i vyšší benefity

Tisíce zaměstnanců mladoboleslavské automobilky Škoda se mohou těšit na bohatou předvánoční výplatu. Škoda zaměstnance...

Autofotka týdne: Překročte kabel, nabíjím

Elektromobilita začíná, nepřímo ji automobilkám i jejich zákazníkům nařídily předpisy. Jako všechny začátky, je i...

Génius z Kopřivnice postavil slavnou tatru i brouka. Odměnou mu bylo vězení

Premium Měl české předky. Sám se považoval za Rakušana a česky mluvit nechtěl. Přesto vytvořil nejikoničtější české auto všech...

Nová platforma elektromobilů Hyundai a Kia za pět minut nabije na sto km

Superrychlé nabíjení, obrovský výkon, nadstandardní vnitřní prostor, pohon všech kol, dlouhý dojezd. S novou platformou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ve Wolfsburgu vědí, že Škoda vyřeší to, s čím si jiní neporadí, říká nový šéf

Premium Thomas Schäfer je od srpna novým šéfem značky Škoda. Do Mladé Boleslavi nastoupil v roce koronavirové paralýzy a...

Jaro jsme zpackali, řídila to parta ambiciózních analytiků, bilancuje Balík

Premium Česko jarní vlnu epidemie koronaviru nezvládlo, lockdown byl zbytečně tvrdý a jeho následky pocítí lidé teprve v...

Drsná svědectví z českých „callcentráků“: trestání baseballkou, celý den bez WC

Premium Ponižování, výsměch i fyzické tresty. To vše zažili lidé v některých call centrech. Jedni vzpomínají na minimální čas...

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

  • Další z rubriky

Bentley přelstí zácpy na hranicích po brexitu. Součástky dodá obřími letadly

Britský výrobce luxusních automobilů Bentley, který spadá pod koncern Volkswagen, si rezervoval pět nákladních letadel...

Česko plánuje vydat na podporu elektromobility až třicet miliard

Česko by v příštích letech mohlo vynaložit na podporu rozvoje ekologického automobilového sektoru, tedy tzv. čisté...

Nová platforma elektromobilů Hyundai a Kia za pět minut nabije na sto km

Superrychlé nabíjení, obrovský výkon, nadstandardní vnitřní prostor, pohon všech kol, dlouhý dojezd. S novou platformou...

Mezi 139 tisíci letos dovezenými ojetinami jsou octavie, rollsy i trabanty

Počet dovezených ojetých osobních aut poklesl za 11 měsíců meziročně o 16,3 procenta na 138 960 vozů. Jejich průměrné...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Jaká je smrtnost? Kde hrozí nákaza covidem? Nové důkazy vědců nepotěší

Jaké jsou vědecké důkazy o účinnosti roušek a respirátorů? V jaké situaci je největší riziko nákazy? Kolik procent...

Svůj nový vztah jsem radši šla ohlásit řediteli, říká zamilovaná Witowská

Premium Její život se letos pořádně otočil. Možná ještě víc, než když předloni bravurně zvládla prezidentskou debatu. Aby měla...

Bahamské úřady zveřejnily příčinu smrti Seana Conneryho

Bahamské úřady zveřejnily oficiální pitevní zprávu k úmrtí herce Seana Conneryho. První a nejdéle sloužící James Bond...

Fronty u kadeřníků, obchody počítají zákazníky. Velké rozvolnění začalo

Sledujeme online Po více než měsíci se ve čtvrtek opět otevřely obchody, restaurace a provozovny služeb. Obchodníci se na něj dlouhodobě...

Před 40 lety měla nehodu Marika Gombitová, papaláš ji nazval mrzákem

Noc z 30. listopadu na 1. prosince 1980 byla na jihu Moravy nevlídná. Foukal silný vítr a hustě sněžilo. Po posledním...