Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Honda VT 1100 Shadow: čopr, který drží cenu

Jestliže čopry obecně nemají na trhu motocyklových ojetin nouzi o zájemce, platí to dvojnásob o Hondě Shadow a zvlášť o jejích velkoobjemových verzích. Láká design s kořeny v Americe třicátých a čtyřicátých let, pověstná je síla, kvalita a výdrž japonského výrobku. Ceny se proto u Hondy VT 1100 Shadow drží poměrně vysoko: nejstarší kusy z poloviny osmdesátých let stojí pořád ještě kolem 130 tisíc korun, tedy o poznání víc než nejedna konkurence. Zájemce o málo jetou, zhruba čtyři roky starou a velmi zachovalou hondu zmíněného modelu si musí připravit od 180 tisíc korun výš.

Poptávku po zmíněných ojetinách ovlivňuje také fakt, že nové stroje jsou poměrně drahé. V Česku se začaly prodávat až v roce 1995 a v nabídce tuzemského dovozce skončily vloni s cenou necelých 310 tisíc korun, když kupci preferovali mnohem levnější verze Shadow s motory 600, případně 750 cm 3. Například šestistovka byla ještě v minulém roce o více než sto tisíc korun lacinější. Není jisté, zda nejsilnější provedení Hondy VT 1100 Shadow bude v nabídce dovozce nových motocyklů značky v roce 2001. Honda VT 1100 Shadow se rozšířila na tuzemských silnicích jako ojetina původem ze zahraničí a často až z USA, z čehož plynou její rizika. Může být špatně opravená po haváriích nebo sestavená z problematických dílů, mohla se do země dostat jako vysloužilec. To vše nejspolehlivěji odhalí ve značkové dílně, kam je dobré stroj s nejasnostmi přivézt k posudku. Rovněž je lepší preferovat evropské verze, neboť provedení pro USA jsou komplikovanější hlavně v elektronice a ve složitější technice splňující přísnější americké ekologické limity. Jízda na Hondě VT 1100 Shadow je komfortnější a pohodlnější než na nejednom konkurenčním stroji, ovšem brzdy a rám zaostávají za výkonem motoru. Ortodoxní vyznavači "tvrdých" čoprů chlazených vzduchem stroji vytýkají systém kapalinového chlazení a také se jim zdá, že zrovna nehýří na motoru chromem. Zato mívá perfektní a v retro duchu vyvedený smaltovaný lak. K nevýhodám patří dražší náhradní díly a atypické akumulátory. Ty stojí kolem 3500 korun a nelze je - na rozdíl od mnoha jiných motocyklů - nahradit replikami třetinové ceny. K hlavním přednostem kromě kvality, nenáročnosti a spolehlivosti patří výborná ovladatelnost, ač k tomu už svou podstatou stroj není disponován. Výhodou je i bezúdržbový kardan a stoprocentní technické zázemí velké značky. Honda VT 1100 C Shadow měla premiéru v roce 1985, model VT 1100 C2 přinesl rok 1995, v roce 1998 vyjel typ VT 1100 C3 a letošek je ve znamení VT 1100 C2 Sabre.

Honda VT 1100 Shadow

motor: čtyřdobý dvouválec
objem: 1099 ccm
výkon: 42 kW (57 k)
chlazení: kapalinou
převodovka: pětistupňová
výška sedla: 730 mm
max. rychlost: 162 km/hod
hmotnost: 281 kg
nádrž: 15 (16) l
spotřeba: 6,5 l/100 km

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Hondu VT 1100 Shadow ročníku výroby 1996 ve výborném stavu lze koupit od 180 tisíc korun a největší konkurenci jí tvoří stejně staré Kawasaki VN 800 za 150 tisíc respektive Kawasaki VN 1500 za 180 tisíc, Yamaha XV 1100 Virago v ceně od 160 tisíc, Suzuki VS 1400 Intruder za 200 tisíc korun a z novějších strojů čerstvě ještě dražší Yamaha XVS 1100 Drag Star. "Pokud bych měl ve zmíněné nabídce preferovat ovladatelnost a kvalitu výrobního zpracování, asi bych se rozhodl pro hondu. Kdyby ale rozhodování měl řídit design, který je právě u čopra tolik důležitý, upřednostnil bych novější yamahu," říká Martin Kříž, prodejce nových i starších motocyklů v největším tuzemském zastoupení Yamahy se sídlem v Praze. Také Pavel Rys, který má kromě servisu a obchodu Yamaha v Přešticích na Plzeňsku motobazar všech značek, by z uvedených možností volil mezi yamahami a hondou. "Asi bych upřednostnil nejmodernější Drag Star před Viragem," upřesňuje Pavel Rys. Václav Jerling, jeden z nejznámějších tuzemských dealerů Hondy, který působí v Řevnicích, upozorňuje na bezkonkurenční servis značky Honda. "Ačkoliv se mi velmi líbí intruder, přesto bych kvůli kvalitě vsadil na hondu. Kvůli nižší kvalitě bych naopak z úvah nejdřív vyřadil kawasaki," říká Václav Jerling.

-
- vzhledem k výkonu motoru slabší brzdy
- vyšší cena na trhu ojetin
- riziko koupě špatně opraveného havarovaného či vysloužilého stroje
- málo motocyklů prodaných v tuzemsku jako nových
- dražší náhradní díly
- nemožnost nahradit levnější replikou drahý originální akumulátor
- komplikovanější verze pro USA

+
- spolehlivost, kvalita, dobré jméno
- nenáročnost v údržbě
- dobrý servis a technické zázemí
- zajímavý retro design
- bezúdržbový kardan
- výborné výrobní zpracování
- relativně solidní jízdní vlastnosti, dobrá ovladatelnost
- zájem na trhu ojetin, málo tratí na ceně

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...