Diskuse k článku

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči. Velká slova, kterými popisoval budoucnost bez spalovacích motorů, byla až nakažlivá. Elektromobilitu slibuje i dnes, na pozici šéfa koncernu VW. Jenže zjistil, že mu nepasuje do účetnictví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86a66v98e57l 78K44r43a64u42s 2690495679432

Budoucnost (a snad né nedaleká) je stejně plug-in hybrid ale s vodíkem a né benzínem či naftou... Čistě elektrická auta jsou holý nesmysl, přechodová fáze a výstřelek pro bohaté. Bohužel Toyota toyota mirai je zatím asi jediná a tak drahá, že ji ani nenabízejí k prodeji :D Konkurence tenhle segment postaví na nohy, sníží ceny, ale to bude asi až pro naše děti standard.

0/0
13.10.2018 1:07

J86a67r88o66m40í15r 24K90r95á14l 4970799174669

On to takový nesmysl není. Elektropohon má velké výhody. Problém je se získáním té elektřiny.

0/0
13.10.2018 6:54

P25e29t22r 70H13a61r39i83p97r88a94s94a61d 68H80a17j50i50č 5681206223330

A Jára Cimrman k tomu dodává: "Piš barde, střádej, a až budeš mít dvacet milionů, přijď, zúčtujem spolu." ;-)

0/0
26.9.2018 16:05

P29a37v35e51l 88K24u80t51i18l 9600746463639

Vestec 8 ks Humpolec 6ks Olomouc 8 ks

0/0
23.9.2018 16:23

P56e74t53r 30M54i71c83h16a59l 2820414251292

EV jsou se současnou technologií uchovávání energie jen předraženou hračkou.

+1/0
22.9.2018 12:50

M94a43r45t27i72n 66K26o55u19š10a 6475824334

No io výroba, a co teprve ten provoz - bez dotací ?!

0/0
21.9.2018 21:53

Z13d41e19n74ě23k 53M53o17r16á70v86e93k 5937658918783

Já myslím, že ta prezentace elektromobilu Audi Muskovi pod nosem byla pěkná kravina. To jako pozvaní hosté vylezli z předváděčky něčeho co bude a mohli vidět jak se po ulicích prohánějí reálné elektromobily od konkurence. ;-D

To bych se pak jako zaměstnanec Audi musel stydět.

Být Muskem, tak dám zaměstnancům úkol sednout do elektromobilů a jezdit kolem té předváděčky, aby jim to došlo.

+2/−1
20.9.2018 18:20

P56e53t29r 91H15a81r65i31p22r27a38s28a90d 88H58a96j20i53č 5341106813550

Jen po Kalifornii jezdí už něco kolem půl milionu BEV & PHEV.

+1/0
20.9.2018 18:36

P51e31t49r 16H51a89r38i21p11r79a31s61a53d 18H67a36j78i82č 5491146913560

To je pořád MEB, a kde nic tu nic. Vlastně jsem se dočetl, že se ten políček Muskovi bude vyrábět v tak malých sériích, že je to spíše zase jen planý poplach. A VW? Ten bude ještě do roku 22 v klidu spát.

Přesto myslím, že konkurence už je. Tohle auto má opravdu dobré parametry. http://www.hybrid.cz/autosalon-pariz-2018-elektromobil-kia-e-niro-s-dojezdem-485-km-na-trhu-jeste-letos

+2/−1
20.9.2018 18:10

M31a40r89c76e51l 95S14u44p 6679805348310

Tohle vypadá opravdu zajímavě ! Jsem zvědavej za půl roku na testy. S tou sedmiletou zárukou to už dává smysl.

0/0
20.9.2018 20:25

M53a46r45t63i60n 26K25a70r36á10s17e88k 9198363458668

Proc zrovna by to davalo smysl az s tou sedmiletou zarukou?

0/0
21.9.2018 12:46

P45e66t72r 12H72a12r27i57p58r29a58s47a43d 59H83a27j27i84č 5371426153350

Chca nechca, baterie jsou u BEV největší strašák. A zřejmě právem. Bez záruky na tak drahou a kritickou komponentu by se to prodávalo mnohem hůř.

0/0
21.9.2018 21:04

M45a13r50t41i40n 16K68a62r75á43s17e93k 9178323248888

Tak většina konkurence má už léta na baterku záruku 8 let (včetně sesterské Hyundai).....

0/0
21.9.2018 21:31

J64o79z43e72f 60K43o67s65t50e77l61a72n38s35k19ý 8275802189336

Trochu nafúknutý článok. Pochybujem, že si vedenie Volkswagenu nevedelo spočítať, že vývoj platformy, na ktorej sa (minimálne na začiatku) nebude vyrábať tak veľa áut ako na platformách so spaľovacím motorom, bude logicky drahší.

Na druhej strane je to ale jediný možný postup - tak ako pri KAŽDEJ novej technológii. V ekonomickej hantýrke sa tomu hovori "úspory z rozsahu". To jest, čím viac sa niečoho vyrába, tým je nižšia jednotková cena. Je to jednoduché: všetky konštantné náklady (na vývoj, administratívu, budovy atď.) sa rozpočítajú na viac kusov, a preto sú jednotkové konštantné náklady nižšie. Ale nižšie sú samozrejme aj jednotkové variabilné náklady: čím viac výrobca vyrába, tým väčšie množstvo materiálov nakupuje, a logicky za to požaduje množstevné zľavy. Presne ako pri predaji áut: inú cenu dostane zákazník, čo kúpi jedno auto, a úplne inú zákazník, čo ich kúpi 10.

Volkswagen a ostatní výrobcovia to majú ale podstatne ľahšie ako taká Tesla. Tesla totiž vyrába len elektromobily. Iní veľkí výrobcovia si môžu dočasne dovoliť vyrábať elektromobily aj len s minimálnym ziskom, či dokonca bez neho. Ale hlavne - majú od koho "opisovať", majú kde čerpať inšpiráciu a vylepšovať niečo, čo už niekto iný tvrdou metódou pokusov a omylov realizoval - to jest Tesla.

Lenže Tesla, resp. E.Musk nikdy neplače nad tým, aké je to zložité. To si môžu dovoliť len veľké firmy a hlavne najatí manažéri. Tí pracujú kvôli platu, a keď sa im nebude zamestnanie páčiť, jednoducho prejdú do inej firmy. E.Musk je v úplne inom postavení.

+5/−2
20.9.2018 14:54

T67o76m36á97š 75K26u27c23h88a84ř 3667261768321

Musk to dotuje ze svých jiných aktivit + dotace státu, v tom snad není velký rozdíl. Naopak výhoda, protože pro něj prodané elektroauto jaxi neznamená neprodané benzínové auto, tak co by plakal.

+1/−1
20.9.2018 15:43

Z19d62e22n53ě49k 55M11o40r88á97v71e49k 5287848248693

Tesla jako výrobce nijak zvlášť od státu dotovaná není. Dotaci dostává případně kupec, který si může koupit i elektromobil jiného výrobce, v USA třeba Chevrolet Bolt nebo elektro Ford Focus.

+1/−1
20.9.2018 16:33

T77o68m96á14š 43K80u41c22h66a45ř 3617661518471

To je přece totéž.

+1/−2
20.9.2018 16:49

Z37d87e76n15ě21k 58M86o17r27á94v79e27k 5307348678863

Čemu jste nerozuměl na slovech "si může koupit i elektromobil jiného výrobce"?

+1/−1
20.9.2018 16:53

P28a54v72e70l 10K52u55t97i63l 9220576783719

Jak je dotovana tesla pokud si koupi uzivatel forda a dostane na nej dotaci?

+1/−1
20.9.2018 22:44

J18i42ř44í 93S36e40h30n11a89l 6965468632666

jj. Nebo golfovej vozejk, na ty to davali taky :-)

0/0
20.9.2018 17:43

Z19d20e96n25ě85k 61M93o45r21á93v78e33k 5917638268763

Tak záleží na tom, jak je dotace definovaná. Třeba jsem nepochopil celý ten humbuk v Německu ohledně ceny Tesly. Cena elektromobilu pro dotaci byla nastavená tak, aby Tesla Model S byla moc drahá. Jakože dražší elektromobil nešetří životní prostředí podobně jako ten levnější?

+1/−1
20.9.2018 17:47

B61l65a60h33o94m68í25r 17S18k87o89u72p59ý 8867340708801

Jejda, to je mi ale článek?? Tak ono to nakonec není takové terno???

Ježíši Nazaretský = dotace na pořízení elektroauta, dotace na silniční daň, dotace na stavbu dobíjecích stanic, dotace na rozšíření infrastruktury distribuce energie....... .....dotace na co ještě??

Dotace na úhradu ekologické likvidace starých baterií? Dotace na stavbu recyklačních továren na použité baterie??

Dotace hasičům na nové vybavení při zásazích u nehod elektroaut?

Ekologická kalkulace = je ekologičtější výroba, provoz a likvidace elektroauta nebo výroba, provoz a likvidace auta se spalovacím motorem?

Kam se jen schoval ten... no... zdravý rozum???

+13/−4
20.9.2018 13:37

M13a15r90c41e53l 12S60u63p 6849565488970

Přidejte ještě pokuty za prodej aut, které tyto limity nebudou úplně splňovat, ale za výpalné se budou moci prodávat (taková skrytá daň) a jejihž cenu bude samozřejmě hradit koncový zákazník. Pak přidejte příjem peněz z emisních povolenek a peníze z pokut za překročení limitů u elektráren. V neposlední řadě peníze pro vědce na vývoj a na propagaci !

Na konci tothoto řetězce máte pár vyvolených úředníků v EU, kteří tuto ohromnou sumu musí správně a moudře přerozdělit - no a o to tady celou tu dobu jde v první řadě.;-D

+2/0
20.9.2018 14:30

M82a41r60t95i18n 35K79a69r12á10s58e85k 9118553708538

Opravdu verite tomu, ze o rozpoctu EU (tj rozdleneni penez) rozhoduje "par uderniku"?

+1/0
20.9.2018 14:50

M84a57r30c31e29l 46S67u92p 6459725568730

Tak si zjistěte komu jdou do kapsy peníze z emisních povolenek a "pokuty" pro prodej automobilů, které tyto velmi přísné limity nesplňují ;-D.

EU už není co dříve ! Skutečným pilířem se stává mohutné přerozdělování peněz a znepřehlednění jejich toků. Je potřeba všechno pořádně zamotat a promíchat, aby se v tom neměl šanci nikdo pořádně vyznat. Pak se to ještě prožene bankama přes úvěry a přimíchají se nově natištěná eura - a chutný gulášek je hotový.

0/0
20.9.2018 15:08

M29a78r92t18i60n 31K61a48r91á89s27e35k 9388623548328

Komu, rekl bych ze unijnimu rozpoctu, nebo mate jine informace? Nejaka konsiporace, ze to automobilky posilaje rovnou nejakym zahadnym urednikum na jejich konta ve svycarsku?

+1/0
20.9.2018 15:15

M45a88r40c94e25l 59S17u24p 6139625498610

Ne, podle mě to bude nějaký specielní EU účet u banky, která tyto peníze přime jako vklad pro svoje podnikání. Jelikož může naproti tomuto vkladu poskytnout komerční úvěry v desetinásobné hodnotě, tak se objem z těchto peněz zmnohonásobí (za cenu zadlužení do budoucna). Projekty na propagaci a někdy i výzkum , které dokáží efektivně využívat tyto většinou dlouhodobé úvěry jsou většinou navázány na politiky, kteří na těchto penězech sedí.

0/0
20.9.2018 15:28

M20a41r59t50i42n 44K95a54r36á38s16e18k 9478193318338

Achjo, a pro zmenu tu mame zase bankovni konspiraci :-D

0/0
20.9.2018 15:30

M19a38r40c11e21l 38S39u89p 6509205838880

Ne - to je naprosto běžný způsob fungování každé banky a říká se tomu "systém částečných bankovních rezerv".

0/0
20.9.2018 16:17

M83a76r58t52i17n 58K85a51r37á16s92e78k 9218213868488

To co popisujete je ale totální blud, a nepochopení systému částečných rezerv

+1/0
20.9.2018 16:32

M43a13r65c18e50l 69S15u80p 6399405328780

Za tímto účelem je již založena jedna banka v Kalifornii a druhá pro EU v Anglii. V principu to co popisuji opravdu funguje.

Samozřejmě, že se zakládají i další banky za jinými účely, které využívají podobný princip. Jestli si myslíte, že EU hospodaření je takové přehledné má dáti - dal , tak se omlouvám,že Vám kazím iluze !

https://read.oecd-ilibrary.org/environment/green-investment-banks_e3c2526c-en#page1

0/0
20.9.2018 19:53

Z39d47e21n12ě54k 55M44o51r49á32v40e88k 5657248738323

Ta jako že propagaci spalovacích aut v reklamách neplatíte v ceně auta? A vědce za vývoj stále čistších spalovacích motorů taky ne?

+1/0
20.9.2018 16:36

Z86d13e93n27ě59k 28M77o63r71á50v84e27k 5687178828113

Staré baterie se nelikvidují ale recyklují, dělá to i Tesla ve své Gigafactory.

+2/0
20.9.2018 16:34

J76a55k21u15b 37S62e40k98e18r42a 6916980616265

WV zase pláče do médií a zbytek automobilek maká :-)

+4/−2
20.9.2018 13:13

B85l20a80h49o66m64í17r 45S75k45o30u61p83ý 8757900718111

máš na mysli VW??

0/0
20.9.2018 13:38

J63a15k71u81b 81S22e96k76e74r96a 6666630296285

Děkuji za opravu, v tom změti čárek, které mají ve znaku, to svádí k dvojitému w jako primárnímu písmenu...

0/0
20.9.2018 16:02

Š69i31m79o50n 33M10a81r95t11y61n19e90k 7133685603276

Můj zaměstnavatel má elektřinu v podstatě zadarmo (vyrábí si jí) a tedy teroreticky by mohl výhodně využívat elktroauta ve své flotile služebních aut (alespoň částečně).

Elektromobil je v celé flotile jediný (Vw golf) a ostatní auta (cca 80 ks) jsou výhradně s naftový mmotorem - proč asi?

+11/0
20.9.2018 11:59

M20a47r34t65i10n 37K59a61r80á48s98e66k 9548663408698

Protoze elektroauta s potencialnem vetsich prodeju a i financne vyhodne budou na trhu az nekdy kolem roku 2020? Toby to docela dobre vysvetlovalo...

+2/−1
20.9.2018 12:05

Š77i77m65o42n 65M16a69r91t60y40n14e88k 7843795593866

Co se udá do roku a půl za tak drastickou změnu, že pak budou elekromobily tak výhodné?

+6/0
20.9.2018 12:09

M84a71r37t16i46n 18K79a44r64á78s22e72k 9488113578128

Treba to, ze je VW zacne vyrabet ve vetsim? A dost dalsich vyrobcu planuje uvedeni masovejsich modelu do 2-3 let? Z toho co je dneska na trhu za me dava smysl mozna tak tesla, pokud clovek uvazuje v jejich cenovych relacich, ostatni jsou spis auta jako zajimavost, za nemsyslne ceny (coz vyrobci veci a proto se i delaji v minimalknich seriich).

Dalsi duvod je treba ten, ze neco jako elektroauta je tu asi 10 let, pricemz plany na to ze by se vyrabely ve vetsim asi 5 let, a vybudovani dodavatelskych retezcu neni neco co by se dalo udelat pres noc...

+2/−2
20.9.2018 12:13

Š94i64m33o72n 98M81a49r53t15y67n59e40k 7453985303766

Co si představujete pod pojmem masově?

+1/0
20.9.2018 12:40

M59a23r85t93i79n 54K97a50r71á29s33e84k 9708153228478

VW predpoklada rocni prodeje v radech milionu - to je za me masove. Dneska je vetsina aut v serii nanejvys nizsich desitek tisic kusu...

+2/0
20.9.2018 12:42

Š66i64m86o37n 77M64a32r60t97y38n33e96k 7643745763146

Aha, takže někdo mávne kouzelným proutkem, výrobní ceny baterií prudce klesnou a místo pár tisícovek za rok elektroaut co se prodají v evropě nyní se za dva roky prodá několik milionů.

+2/0
20.9.2018 12:47

M47a76r73t27i34n 96K88a18r69á53s27e10k 9418763348808

Proc mavnout kouzelnym proutkem? Ve VW na tom delaji tisice lidi a vali do toho miliardy EUR, diky tomu by ty prodeje mit mohli, ne diky mavanim kouzelnym proutkem...

+2/−1
20.9.2018 13:19

Š82i88m35o32n 61M63a21r71t84y18n39e56k 7923985213476

Nějak ti ta teorie hapruje (viz. nový článek tady na iDnes)........;-D

0/0
20.9.2018 16:34

M32a68r20t93i10n 74K69a92r46á61s40e87k 9558613178808

Dohledej si taky, ze vsude konzistentne pisu, ze ty vysledky od VW maji byt od roku 2020 (taky VW uz nekolik let mluvi o tom, ze nove "masove" modely bude mit 2020. Tzn v roce 2020 maji prijit prvni modely, u kterych se da mluvit o velkoseriove vyrobe, a postupne maji predstavovat dalsi a dalsi modely (tzn ne pravdepodobne neproda hned v roce 2020 milion elektromobilu, a urcite ne jen v nemecku....)...

+1/0
20.9.2018 17:12

P37e91t29r 39H92a93r25i22p53r22a63s23a35d 14H10a40j96i33č 5111306383120

Máte na mysli týdně? To by šlo.

0/0
20.9.2018 18:40
Foto

I22v71a93n 35K57o90p69t73a 5207542291827

Elektro auta tu jsou už asi 200 let, jejich historie začala dlouho před auty se spalovacím motorem.

A zatím pokud by je neprotlačovaly vlády konkurenceschopná nejsou.

+3/−4
20.9.2018 12:59

M93a85r27t82i55n 12K38a26r10á83s61e25k 9808823488158

No pred 10 lety nidko zadne elektroauta nevyrabel ani nevyvijel, az na teslu co v garaze prestavovala par loutusu na tesla roadster, to ze pred 200 lety jezdily "kocary s baterkou" je pro dnesni elektromobilitu naprosto irelevnantni informace...

Ano dnes elektroauta nejsou konkurenceschopna, i kdyz treba tesle se prodejne dari, takze bych to nevidel az tak jednoznacne...

+3/0
20.9.2018 13:14

L83i55b31o20r 57M36o70u89č37k79a 1318317865952

k tomu dareni se https://www.kurzy.cz/zpravy/467246-lutz-ex-gm-tesla-miri-do-hrobu-ma-jeste-tak-rok-nebo-dva-musk-nevi-nic-o-rizeni-velke/

0/0
20.9.2018 14:16

Najdete na iDNES.cz