Greenpeace nelegálně omezuje rychlost na německých dálnicích

  11:35aktualizováno  11:35
Mezinárodní ekologická organizace Greenpeace nelegálně brzdí provoz na německých dálnicích, kde jako v jediné evropské zemi není omezená rychlost. Na vlastní pěst staví u některých silnic značky regulující rychlost na 120 kilometrů v hodině a své akce odůvodňuje ochranou ovzduší. Německé úřady se značky snaží odstraňovat a varují před populismem.

Dopravní značka, 120 | foto: iDNES.cz

Naposledy ve čtvrtek se několik dálničních "stodvacítek" objevilo zhruba na půli cesty mezi Berlínem a Hamburkem.

Silniční správa značky během několika hodin odstranila a podala trestní oznámení na neznámého pachatele. Podobně se v minulých dnech omezení protiprávně objevila také ve středním Německu na dálnici A7.

Vzhledem ke změnám klimatu je odmítání regulace rychlosti cynické a anachronistické, kritizuje Greenpeace situaci v Německu. V zemi je hustá síť 12 tisíc kilometrů dálnic.

Obecně není rychlost omezená, je pouze doporučená na 130 kilometrů v hodině. Zhruba na třetině úseků je však z různých dopravních a bezpečnostních důvodů rychlost omezena klasickým dopravním značením, a proto automobilisté těžko postřehnou, že některé značky protiprávně postaví ekologové.

Ačkoli se Německo v Evropě prezentuje jako průkopník ochrany životního prostředí, letité debaty o regulaci rychlosti na dálnicích, a tím o snížení spotřeby pohonných hmot a emisí oxidu uhličitého (CO2), dosud k ničemu nevedly. Omezení odmítá jak vláda, tak i automobilový průmysl a autokluby.

Na obranu závodivých řidičů se začátkem letošního roku postavil i německý list Financial Times Deutschland. Napsal, že neomezená dálniční rychlost je pro Němce to samé jako bageta pro Francouze. "Nikdo ve Francii by si neodvolil je o kulturní charakteristiky země připravit." - ČTĚTE VÍCE

"Je to pěkná nepřístojnost," reaguje na akce ekologů mluvčí ministerstva dopravy Alexandra Dittmannová. Podle ní zcela míjejí svůj cíl. Greenpeace ale signalizuje, že bude ve stavění značek pokračovat.

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Najdete na iDNES.cz