Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ford končí v Japonsku a Indonésii, oznámil to e-mailem

  17:56aktualizováno  18:51
Americká automobilka Ford oznámila, že tento rok ukončí činnost v Japonsku a Indonésii. Důvody jsou čistě ekonomické, firma na těchto trzích nevidí potenciál výdělku.

Ford Mustang | foto: Ford

Ford úplně opustí trh: zavře dealerství (v Japonsku jich má 52) a přestane nabízet auta značek Ford a Lincoln. Zaměstnance o tom podle informací agentury Reuters informoval e-mailem prezident asijsko-tichomořské divize Fordu Dave Schoch.

Ford zaměstnance a prodejce o chystaném kroku již informoval. Majitele vozů hodlá seznámit s tím, jak bude dál zajišťovat servis, prodej náhradních dílů a opravy v záruční době.

Americká automobilka, která patří k nejstarším na světě a na japonském trhu je od roku 1974, také přestěhuje své vývojové centrum, které v Japonsku má.

V Japonsku má Ford 292 zaměstnanců a v loňském roce tam prodal kolem pěti tisíc aut, což znamená 1,5procentní podíl na trhu. Na japonském trhu značka nabízí malou Fiestu, svalnatý sportovní Mustang a SUV Explorer. Japonskému trhu dnes dominují Toyota, Honda a Nissan. Podle Reuters se poptávka po autech v Japonsku snižuje. Podle analytiků je na vině stárnoucí populace, ale také klesající zájem o auta mezi mladšími lidmi ve městech.

„Japonsko je nejvíce uzavřeným vyspělým automobilovým trhem na světě. Všechny zahraniční značky představují méně než šest procent japonského trhu s novými automobily,“ uvedl mluvčí automobilky Neal McCarthy.

Ford zmiňuje rozsáhlý obchodní pakt známý pod zkratkou TPP, který upravuje obchodní vztahy mezi Spojenými státy, Japonskem a další desítkou zemí kolem Tichého oceánu. Tento pakt prý ve své současné podobě firmě nedovolí, aby se její situace na japonském trhu zlepšila.

V Indonésii nabízí značka auta od roku 2002, má tam 35 zaměstnanců a nasmlouvaných 44 dealerů. V loňském roce se v Indonésii prodalo asi šest tisíc fordů. To v zemi, která prožívá ekonomický pokles, znamená tržní podíl 0,6 procenta. „V Indonésii je nemožné uspět bez lokální výroby a my zde nevyrábíme,“ vysvětlil jeden ze zástupců automobilky.

Ford patří do velké trojky amerických automobilek, jeho konkurent General Motors se už loni rozhodl pro ukončení výroby v Indonésii z důvodu ostré konkurence asijských výrobců.

V globalizovaném automobilovém světě to není poprvé, kdy značka opouští důležitý trh. V roce 2013 opustilo japonské Suzuki po krachu svého automobilového zastoupení v USA severoamerický trh. Pátá nejúspěšnější japonská značka Daihatsu (vlastněná Toyotou) opustila s rokem 2013 Evropu. Už v roce 1992 se stáhla ze Severní Ameriky a v roce 2006 z Austrálie.

Evropa, která je pro světové automobilky stále méně zajímavým trhem, jen čeká, která z mimoevropských automobilek starý kontinent opustí. Očekává se to především od japonských výrobců.

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...