Ford Fiesta | foto: Ford

Fiesta z bazaru umí potrápit. Dejte si pozor na kousky z poslední generace

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Poslední generace Fordu Fiesta, jednoho z nejoblíbenějších malých hatchbacků, v roce 2023 podle všeho skončí. Přímý nástupce nebude, rozhodně ne se spalovacím motorem.

Tlak na emise donutil Ford přejít na elektromobilitu, a pokud nějaké auto velikosti fiesty bude, tak větší crossover a s elektrickým pohonem. Levné svobodné mobilitě tak můžeme dát u Fordu sbohem, alespoň tedy pokud jde o nová auta.

Ale to můžeme i s poslední fiestou sedmé generace, která umí v servisu majitele pořádně potrápit. Aktuálně nejlevnější fiesty koupíte od 200 tisíc korun, což je na malý hatchback s tříválcem docela dost, zejména pokud je to auto z roku 2017, tedy už pět let staré. Hezky vybavené exempláře s nájezdem 100 tisíc km běžně stojí od 250 tisíc nahoru, málo jeté základní atmosférické tříválce přijdou klidně pořád na tři sta tisíc.

Výsledek? Zdegradovaný olej je naředěný benzinem a ten pak rozvodový řemen naleptává. Řemen se postupně rozpadá a jeho kousky kolují motorem, dokud se někde neusadí.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se