Ferrari plánuje síť obchodů pro fandy

  17:13aktualizováno  17:13
Vztah zákazníků a výrobců automobilů bývá obvykle předurčen cenou vozu, jeho kvalitou, servisem či dalšími znaky obdobně "technického" rázu. Některé automobilky však míří výše, chtějí vnést do vzájemného soužití emoce. Firma, které se to bezesporu především díky sportovním úspěchům velice daří, sídlí v severoitalském Maranelu. Ano jde o Ferrari. Nyní se jeho vedení rozhodlo rozvířit city zákazníků i fanoušků firemními obchodně-zábavními centry.
Obchod Ferrari

Obchod Ferrari - Fanoušci značky se cítí v interiéru reprezentativního obchodu jako v opravdovém ráji.

První centrum bylo otevřeno ve středu hned naproti historickému vjezdu do továren legendárního výrobce. Návštěvníci zde budou moci koupit nejen opravdová auta, ale hlavně další suvenýry a příslušenství. Od modelů a hraček počínaje až po knihy, značkové hodinky a oblečení.

Cílem není ale jen na návštěvnících vydělat. Zájem mají tvůrci centra i na zábavě a dobrém pocitu fanoušků. Proto vytvořili jakýsi virtuální prostor, kde se návštěvník cítí jako na Velké ceně či v boxech Formule 1. Celé centrum se ostatně nese v duchu těchto prestižních závodů. Maranelská vlaštovka je první v řadě, v případě úspěchu by měly následovat další. Ještě ale zbývá projekt posvětit významnými osobnostmi. V průběhu Velké ceny San Marina středisko navštíví Michael Schumacher i jeho stájový kolega Rubens Barrichello.

Tento krok je ale pouhou předzvěstí rozsáhlých marketingových aktivit. Šéfové italské firmy nyní hodnotí nabídku amerických finančníků, kteří jsou ochotni zainvestovat do sítě hotelů v USA. Ty by nesly právě značku Ferrari. První takový hotel by v případě společné dohody vyrostl v centru amerického hazardu v Las Vegas. V hlavách Italů se ale jistě honí více nápadů, jak proslulou značku sportovního luxusu lidem přiblížit.

Vše ale naráží na finanční omezení. Pokud není možné rafinovaně využít externích zdrojů je nutné sáhnout do vlastních kapes, které však nejsou bezedné. Řešením by se mohla stát emise akcií na burze, čímž by Ferrari chtělo získat prostředky především na znovuobnovení slávy sesterského Maserati.

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Najdete na iDNES.cz