Diskuze

Třetinu nehod zaviní silnice, říká expert, který sestavuje mapu smrti

Nejnebezpečnější silnicí v Česku zůstává úsek silnice I/11 mezi Žamberkem a Jablonným nad Orlicí a dále k Červené Vodě. Vyplývá to z rizikové mapy, kterou vytvořilo sdružení EuroRAP. Ta přepočítává závažné dopravní nehody na množství projíždějících vozidel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Aha,silnice se okénkem vplíží do jeoducího automobilu a sešlápne plynový pedál,páč tah pěkně vodspoda kámo...

0 0
možnosti

"Největšími nešvary jsou podle Jiřího Landy šířka komunikace neodpovídající silničnímu provozu, nedostatek příležitostí pro chodce a cyklisty, směrové a výškové závady, obzvláště ty, které řidiče neznalého místa překvapí, a potom jsou to nevyhovující křižovatky, rozhledy v křižovatkách, betonové překážky, propustky, hospodářské sjezdy a stromy. Tedy místa, kde v podstatě každá chyba řidiče, každé opuštění silnice vede k vážným následkům.

„Ideální silnice je podle mě taková, která má širokou krajnici. Protože na široké krajnici mohu zkorigovat, že se mi řízení z nějakého důvodu vymklo z ruky. Dokud se mohu vrátit na silnici, tak jsem vlastně zabránil dopravní nehodě. Pakliže mě ale okraj silnice odsoudí k havárii, tak je to naprosto špatně,“ vysvětluje Jiří Landa."

Takže popsal víceméně všechny silnice. Protože na každé se nechá najít něco z toho, co napsal. ;-D;-D

Chápu, že dle experta by za krajnicí bylo minimálně 50 m roviny bez překážek, ale tak velká a bohatá země, aby tomu tak bylo, naštěstí nejsme.

Expert by měl vědět, že na silnici je jezdí max. 90 km/h. Když je silnice užší, tak se holt musí zpomalit. Stejně jako v zimě na sněhu. Nebo by snad silnice měly být i vyhřívané, aby se nemuselo zpomalovat ?

1 1
možnosti

R24a36d13e30k 72H96o93d98a55ň

1. 12. 2017 18:23

Ano, navzdory démonizování "rychlosti", se zhruba 30-40 % nehod v ČR stane na pouhých 3 % silničních komunikací. Jeden z nejhorších faktorů v ČR je pak jednoznačně nepredikovatelnost dopravního značení - tam kde se dá jet bezpečně 90 se kvůli nehodě mladých opilců jedoucích 130 dá 70ka. A když se tam zabijí další pitomci v 150ti, tak se tam dá pro jistotu 60ka.

Jenže řidič není idiot, projede tam poprvé a podruhé 70 s nohou na brzdě, potřetí, popáté, podesáté 80kou, a pak už tam jezdí 90 s nohou na plynu - protože ví že není důvod brzdit. A důsledek je, že až pak přijde někde skutečně značka kde je 50 a je tam třeba jet 50, pojede 70. Jistě, můžete říct že "má dodržovat předpisy", jenže... ona tu hraje roli taky psychologie.

O to větší je pak šok přijet třeba do Švýcarska, kde když je před zatáčkou omezení rychlosti, v té první pochopíte že to tam není pro srandu králíkům - a pak už opravdu brzdíte před každou značkou. Ne kvůli "drakonickým pokutám" (ono ostatně ve většině EU jsou pokuty nižší než v ČR), ale prostě proto, že to značení má smysl. U nás se 20 let ví, že v křižovatce se má dávat přednost zprava, ale kvůli tomu jak blbě je křižovatka udělaná se stejně každý "pustí" bez ohledu na předpisy. Ale když dáte podnět ke změně, prostě vás pošlou do háje. A ještě vtipně s argumentem, že "to přece každý ví, že se tam nevejde, tak tam nikdo nejezdí".

0 0
možnosti

Největšími nešvary jsou podle Jiřího Landy šířka komunikace neodpovídající silničnímu provozu, nedostatek příležitostí pro chodce a cyklisty, směrové a výškové závady, obzvláště ty, které řidiče neznalého místa překvapí, a potom jsou to nevyhovující křižovatky, rozhledy v křižovatkách, betonové překážky, propustky, hospodářské sjezdy a stromy. Tedy místa, kde v podstatě každá chyba řidiče, každé opuštění silnice vede k vážným následkům.

Tak toto je přesně stav silnice 53 Pohořelice - Znojmo. A to mají naši úředníci tu drzost tu silnici označovat jako silnici první třídy. Beznadějně přetížená nudle, která se i po částečných opravách v opravených úsecích po roce zase rozpadá.

V každé normální zemi, by tam paralelně s ní bylo dávno komunikace dálničního typu, ale u nás se nad tím zatím myslím ani nepřemýšlí.

1 0
možnosti

Čím méně příležitostí k předjetí je, tím se zvyšuje riziko, protože pospíchající řidiči budou riskovat při první příležitosti k předjetí. Když by věděli, že ze pár kilometrů bude stoupací pruh, nebo přehledný úsek s přerušovanou čárou, někteří by počkali.

0 0
možnosti

Problém je, že předjížděcích pruhů je u nás jako šafránu a nejen těch, ale například i odbočovacích a připojovacích.

1 0
možnosti

Když vidím tu servilnost některých zdejších přispěvovatelů, tak si říkám, že oni by asi přizpůsobovali tak dlouho jízdu stavu vozovky, dokud by vozovka nebyla ve stavu, že by se po ní nedalo projet vůbec.

Já bych naopak byl rád, aby z mých daní a dalších peněz, které ze mě stát vysává, investoval do infrakstruktury, vylepšoval, napravoval...

0 1
možnosti

Všichni bychom rádi, aby silnice byly v dobrém stavu. Ale to nic nemění na faktu, že za nehodu vždy může řidič, ne silnice!

2 0
možnosti

Postavili silnici a udělali na ni zatacky, to svět neviděl... Spis za nehody muze špatný stav (a zhorsujici se) českých ridicu

1 0
možnosti

J86a64n 84D92l73o60u11h72ý

30. 11. 2017 8:52

Třetinu nehod zaviní silnice ..... a dvě třetiny nedodržování rychlosti. Proto jediná prevence je měření. ;-D

1 2
možnosti

J56i79ř22í 23F85o36g65e45l

30. 11. 2017 8:39

Když vidím E43 ze Svitav do Brna jako nízkorizikovou na ůrovni dálnic, tak si myslím, že celá jeho práce je na nic.

4 0
možnosti

Opravdu zajímavé, t a silnice je opravdu hrůza - úzká, klikatá, přetížená. Ale možná právě proto tam řidiči dávají velký pozor a počet smrťáků se drží na nízké hodnotě.

0 0
možnosti

Takze se uz tesim na dalsi navrh ministra dopravy o omezovani ridicu, pro zvyseni bezpecnosti.

2 0
možnosti