Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Šéf koncernu VW žádá rychlý přechod k ekologické energii a podporu politiků

Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess žádá co nejrychlejší přechod na obnovitelné zdroje energie. Na úvod automobilové výstavy IAA Mobility v Mnichově prohlásil, že bez politické podpory ekologických zdrojů energie nebude možné dosáhnout uhlíkově neutrální dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LJ

Co to mele, on je sjetej? Auto na elektrinu z JE nebo planove elektrarny nejezdi? Ten jim to te zadele zalezl az po ramena.

0 0
možnosti
MK

Zajímalo by mě, jestli tomu alespoň on sám v rámci automotive věří. Podle mého naprosto ne.

0 0
možnosti
Foto

Dokázal by mi někdo vysvětlit tuhle větu z článku? 8-o8-o8-o

"Takzvané uhlíkové neutrality, kdy emise oxidu uhličitého budou v rovnováze s jejich produkcí, chce Německo dosáhnout nejpozději do roku 2045.“

0 0
možnosti
MB

Diss je taký Stephen Elop pre VW.

0 0
možnosti
SK

"uhlíkově neutrální doprava" je neskutečný nesmysl. VZhledem k faktu, že i výroba dopravních prostředků produkuje CO2 by dosažení neutrality znamenalo, že součástí výroby by byla i produkce kyslíku a uhlíku ze vzdušného CO2..

Mimo to současný stav je následující:

Máme energii z benzinu a nafty na přepravu, využíváme uhlí, plyn a mazut v elektrárnách a teplárnách, máme jadernou energetiku a pak tzv. obnovitelné zdroje - slunce, voda, vítr. Zelení fanatici chtějí odstranit uhlí, ropu a plyn + jsou zhusta proti jaderné energetice. Tudíž jediná alternativa je veškeré energetické požadavky pokryté "špinavými zdroji" nahradit těmi čistými - jak to chtějí zařídit v zimním období kdy vlivem inverze nebude foukat, sluneční svit bude výrazně redukován a tudíž jim zbudou jen vodní zdroje, to jsem nikde neslyšel. A to nemluvím o nutnosti a kompletní přestavbe přenosové sítě, neboť současná to prostě nepřenese ani náhodou...

1 2
možnosti
JV

J69a85n 96V24ě35r34n57ý

9. 9. 2021 13:49

Součástí uhlíkové neutrality skutečně obvykle je i nějaký plán zachycování CO2 zpět z atmosféry. Ať už se jedná o nějaký industriální proces nebo sázení stromů.

Solární panely fungují s nižším výkonem i za vyšší oblačnosti, a že by v zimně nefoukal vítr jsem si nevšiml. Každopádně je hezké že máte takový zájem o budoucnost energetiky, ale nechal bych to na lidech s technickým vzděláním. Oni místo proklínání pokroku, problémy řeší.

1 1
možnosti
RK

A pry je nuti politici aby davali do aut veci co nejvic EKOLOGICKE. A ono je to naopak...

0 0
možnosti
HT

H33o72n56z57a 75T74a60r

8. 9. 2021 20:18

--Volkswagen –- do roku 2035 pouze elektromobily ,

--Audi –- konec vývoje nových generací spalovacích motorů do roku 2026, od roku 2033 pouze elektromobily ,

--Alfa Romeo -– od roku 2027 pouze elektromobily

--Bentley – od roku 2030 pouze elektromobily

--DS -– od roku 2024 pouze elektromobily

--Fiat- – od roku 2030 pouze elektromobily

--Ford -– od roku 2026 buď elektromobil nebo plug-in hybrid v Evropě Genesis – od roku 2030 pouze elektromobily

--Honda -– od roku 2040 pouze elektromobily

--Hyundai -– od roku 2035 bude v EU prodávat pouze elektromobily

-- Jaguar -– elektrifikované portfolio od roku 2025

--Lincoln -– od roku 2030 pouze elektromobily

0 0
možnosti
JA

Uvdíme, nic se nejí tak horký, jak se uvaří a nemá cenu stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Klesnou prodeje a akcionáři začnou dělat zle. A politici taky potrebujou být znovu zvolení

0 0
možnosti
JA

To je zase jen taková sranda. doporucuju aplikaci Elictricitymap volně stazitelnou. Němci vyrábí stabilně 20 GW z uhlí. Vítr skoro nic a soláry jen špičkově. Tak čím to honem nahradit? Pan šéf by měl na rovinu říct, že vsadili dlouhodobě jen na baterkový auta, na palici 50 mld eur do vývoje a teď potrebuji píchnout od politiků , aby to lidem vnutili. Páč vývoj dalších technologií se mu platit nechce.

1 0
možnosti
MK
JT

J19a44n 76T86a88r44a12b24a

8. 9. 2021 19:12

Šéf koncernu VW ať si nejdřív udělá pořádek ve svých nabíjecích službách. Ionity, e-tron charging service, VW We charge, Škoda Powerpass, v cenách mají takový binec, že se v tom jednak nikdo nevyzná a druhak vás třeba pomalé AC nabíjení v Rakousku vyjde na šílených 22Kč/KWh, v Česku na 2,79Kč/kWh (ale jen někde, jinde platíte totéž za minutu, tj více než 15Kč/kWh (při 11kW OBC), v Německu sice 8,20/kWh, ale od někdy (netušíte odkdy) vám ještě přiúčtují poplatek 0,06€/minutu a hlavně, na místě NIKDY nezjistíte, kolik vás ve skutečnosti za kWh či minutu zkasírují. O tom, že i registrovaným plátcům DPH účtují za zahraniční nabíjení tamní DPH, což je z pohledu legislativy samozřejmě špatně, raději ani nemluvit.

1 0
možnosti
JP

J65i34r70i 25P65r36a89j95z

8. 9. 2021 19:08

Mě nejvíce vadí, že musím být v tomto spolku bláznů a nemohu pryč.

2 1
možnosti
VO

V89í22t 21O88ž73a93n40a

8. 9. 2021 21:15

Máte možnost se odstěhovat kamkoli v rámci celého světa.

2 2
možnosti
  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

Třicetiminutový balet kolem Abarthu. Podívejte se, jak se servisuje rally speciál

17. června 2024

Exkluzivně Jak se servisuje rally speciál přímo během závodního víkendu Agrotec Petronas Rally v Hustopečích?...

Malé auto, velká cenová bomba. První jízda obnoveným Renaultem Captur

17. června 2024

Renault Captur, spolu s Cliem stěžejní model francouzské automobilky, dostal decentní facelift...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

Tříválcová jistota od Yamahy. Ojetou motorku dobře prozkoumejte

17. června 2024

Premium Střední objemová kategorie motocyklů Yamaha opustila dva čtyřválce o objemu 600 a 800 ccm a dostala...

Agáta Hanychová: Nikdy jsem na nikoho nespoléhala. Sebe i svoje děti uživím sama
Agáta Hanychová: Nikdy jsem na nikoho nespoléhala. Sebe i svoje děti uživím sama

Zdá se, že se Agáta s ničím nemaže. Na první pohled ji nerozhodí žádný hejt, ani bývalí partneři, se kterými se dlouho soudila o rozložení péče o...