Diskuse k článku

ANALÝZA: Volkswagen zdraží auta, podpoří tím prodej a vývoj elektromobilů

Směřování k elektromobilitě je jasně nalinkované a nezvratné. I proto investuje Volkswagen do této technologie miliardy. Kromě toho citelně podraží vozy se spalovacími motory. Cena aut splňujících normu Euro 7 platnou od roku 2020 vzroste až o 2 500 eur, to je 65 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a97r74e80k 37J73a82n67e51č78k13a 1267806513611

Jenom 65 000kč? Proč troškařit, pokud to s tou ekologií myslí koncern vážně, ať zdraží aspoň o 200 000kč, nač troškařit :-P Pak se možná konečně otevřou oči i zaslepencům a objeví i jiné značky automobilů ;-)

0/0
28.3.2019 23:03

V85a38š74e51k 39Ř88í26h63a 2563113488842

Takže již teď předražená škodovka bude ještě dražší.;-D

+1/0
28.3.2019 18:58

A41n22t61o21n19í79n 93S29e55b54e46r73a 7653108820939

To jsem přesně čekal.

Proto jsem si rok a půl zpět koupil nový benzín v plné výbavě, ještě bez DFP a ve slevách. I když jsem chtěl původně koupit auto později. Ale jak jsem viděl co se chystá, DFP do benálu a další. Hned jsem bežel do salonu.

Ekoteroristi se můžou jít zahrabat. Já jsem na špek neskočil a včas chytře a levně koupil. R^

+2/0
28.3.2019 12:43

M69a97r65e54k 71P86o39s74p17í94š73i23l 2785445271

Potřebujeme vůbec elektomobily? Myslím že ne. Nosič energie v autě je Nafta,benzín,Plyn Propan-Butan,H2,Metan....A baterky. Tesla v hodnotě 3.5mil má garantovanou životnost baterek 8 let. Pak výměna. Cena 1,47mil kč. Pokud na to nebudete mít,nejedete. A ty baterky sifce zlevní,ale určitě ne na 2-3tis. Další příklad ojetá Toyota Prius. Baterky nefunkční. Cena novejch baterií do hybridu 115tis kč. Hodnota auta při koupi byla 75tis kc v DE s tím,že baterky ještě fungovali jakž takž..nyní je to zbytečnej 75kg balast.

+2/−2
28.3.2019 6:24

R78e88n87é 50H54a88l67l93a 8451868316156

Cena velké (hybridní, druhá je klasická) baterie do Priusu je nyní 37 tis bez DPH. To je cena opravy některé z klíčových součástek moderního dieselu.

0/0
28.3.2019 7:27

P41e91t10r 84B39l15á32h93a 6580457939223

No hezky jste se rozepsal, tak teď návrat do reality: nejdražší Tesly stojí 75.000 - 95.000 dolarů = 1.725.000 - 2.200.000,-Kč, 3,5 mil. je blbost, baterie v těchto vozech 100 kWh = cena na konci roku 2018 - 12.000 dolarů = cca 300.000 Kč

+1/0
28.3.2019 10:16

M53a81r86e13k 24J15a79n50e21č36k66a 1847776583381

Ale i tak, za 300tkč máte dneska nový vůz segmentu B se spalovákem ;-)Mám ale dojem, že u hybridních Japonců se dají měnit i jednotlivé články a ne pouze celek, což by bylo podstatně levnější.

0/0
28.3.2019 23:10

M15i11l14a29n 66V50o81l97e82k 5179203446189

Když se před třiceti lety pořádaly soutěže o co nejmenší spotřebu vozidel, tak všichni měli tenké gumy a co nejmenší hmotnost. Dnes mají auta i dvakrát širší pneu a hmotnost třeba i pětkrát. Proto se jejich spotřeba drží už čtvrt století na stejných číslech a proto emise celkově neklesají. Elektromobily tedy nejsou objektivní nutnost, jsou ústupkem snobského trhu, který si nenechá sáhnout na mohutné vozy.

+4/0
27.3.2019 21:46

J56a50n 68M43a94c74e95k 9714125642798

Dokud nebude dokonalá přenosová soustava a vymakaná výroba energie, tak do té doby jsou nejlepší jen hybridy. Klidně plyn-elektrika, benzín-elektrika, ...

+3/0
27.3.2019 20:37

M39a16r80e93k 14K34l25u16f79a 3768264914546

Dobrý signál pro ostatní výrobce, že by mohli trošku slevit a ukousnout si větší kus koláče. Podíl na trhu také není zanedbatelná věc, nehledě na to, že zvýšením obratu lze lehce vykompenzovat nižší jednotkovou cenu. ;-)

+5/0
27.3.2019 14:07

R26a36d71e71k 82N13e95u14m70a71n92n 5692672338885

??

0/0
27.3.2019 18:19

V13á61c65l12a46v 33Z88e59l68i86n93k57a 2912130643402

Co k tomu dodat? Říci tohle někdo před 20 lety, tak mu řeknu, ať se jde léčit. V podstatě jsme svědky pokládání náloží pod jeden z pilířů evropské ekonomiky, kterým je automobilový průmysl. A nejhorší na tom je, kolik naivků nad tím i tady v diskusi jásá, obhajuje to a označuje za pokrok. Jaké budou dopady tohoto "pokroku" si je lépe raději nepředstavovat. Kormě studia technických a přírodních věd by možná neškodil malý exkurz do historie. Podívat se z čeho vytěžila před více jak osmi desetiletími popularitu jistá Arbeitepartei.

+6/0
27.3.2019 14:07

P39e58t24r 26B68l12á33h88a 6970677759683

musíte pochopit jednu věc, přechod na EV je realita, spalovák je zastaralá technologie, je to stejné jako s chytrými telefony, když s nimi vylezl Apple, Nokia ovládala 50% trhu, ale nevěřila, že se prosadí, přitom měla připravený koncept, který byl skvělý, ale nedala ho do výroby, jak to dopadlo všichni víme

0/−5
27.3.2019 15:09

P44e86t33r 46M10i35c13h27a21l 2240544301362

První auta byla poháněna elektromotorem, ty zastaralá technologie.

+3/0
27.3.2019 15:17

P75e12t84r 88B55l13á10h15a 6400637219523

to je zase argument, vrtulník navrhl Lonardo da Vinci už v 15. století..., ale v té době to bylo nepoužitelné, dnes technologický pokrok umožnil nový start EV v roce cca 2012 a už to jede, Tesla Model 3 prodeje v Norsku březen 2019 zatím 4200 ks, měsíční průměrné prodeje všech aut v Norsku 13.000 ks, ale asi to bude auto k ničemu, sice spousta řidičů s tímto autem najede 80% autonomně, zrychlení a jízdní vlastnosti jako Ferrari, několikrát do roka vám pošlou z Tesly vylepšení, které zlepšuje vlastnosti vašeho aut, ale jinak je to zastaralá technologie

0/−4
27.3.2019 15:30

P16e30t10r 38M75i13c77h57a30l 2250814621562

Co to plácáš? Psal jsi o zastaralé technologii spalovacího motoru, ne o moderních technologiích, které se dají aplikovat i do auta se spalovacím motorem a které se tam také používají.

Na čísla prodejů ti kálí Bílej Tesák, z téměř nuly se vždycky roste rychle. Zvlášť, když se to dotuje a konkurence znevýhodní.

Zrychlení a jízdní vlastnosti Ferrari běžný řidič nepotřebuje (mimochodem ty jízdní vlastnosti Tesla nemá ani omylem). A pokud bude to zrychlení využívat v každé křižovatce, tak ani nepřejede bez dobíjení přes město.

Dojezd za hypotetických podmínek kolem 500 km, prakticky je kratší a v zimě tuplem.

Takže si tu propagandu nacpi do špic.

+6/0
27.3.2019 16:44

P57e65t98r 47B29l25á13h92a 6890927989483

nervy tečou, jde vidět, že jsi z toho zoufalý, je mi tě líto, bude toho mnohem víc, nakoupil bych si prášky na nervy.

A to už burzy vyjdou články o super prodejích Tesla Model 3 v Evropě.

Ještě poznámka, doporučuji dostudovat matematiky, téměř nula = 2.018.000 ks, odhady pro letošek 3.500.000 ks, tzn. ta tvoje téměř nula se ti nějak mění :-)

0/0
28.3.2019 10:39

P98e52t64r 74M63i13c33h21a92l 2920154131882

A co takhle zkusit napsat něco k věci? To se na základní škole nepřibírá?

0/0
28.3.2019 12:09

P20e75t71r 15B59l30á31h41a 6960467119673

rád bych, ale nevím, co je za vámi udávaný termín nepřibírá?

0/0
28.3.2019 13:52
Foto

P21a47v17e59l 25V37a10n88í76č60e23k 3823662210580

Prodeje EV v Norsku jsou dány hlavě - pro nás - neuvěřitelným zdaněním vozů se spalovacími motory.

0/0
28.3.2019 17:23

V51á63c63l60a94v 57Z83e15l37i31n83k42a 2782270663542

A vy zase pochopte, že je rozdíl mezi vlhkými sny zelených eurohujerů a bruselských byrokratů na straně jedné a mezi technickou a ekonomickou realitou na straně druhé. Při současné technologické úrovni je masivní elektromobilita nereálná. A průzkum téhle slepé uličky bude hodně drahý. Problémů je s tím spojených více než dost. A nejde jen o výrobu a přenos dostatečného množství elektřiny i když i to je zásadní věc. Je úsměvné, když se někde rokuje o elektromobilech, jako nedávno v Německu, jsou tam "experti" z Energiewende a další podobní, ale odborníky na distribuci elektřiny tam nenajdete. A elektřina není jediný problém. V důsledku elektromobilního šílenství začínají rychle růst ceny důležitých kovů. A nejde jen o lithium. Problémem mohou být i měď, kobalt a další. Pokud ceny při jejich nedostatku vyletí do astronomických výšin, tak s sebou vezmou nejen elektromobily, ale i celou škálu dalších výrobků.

+7/0
27.3.2019 17:07

P27e72t94r 91M84i13c43h76a76l 2130984671592

Bláha tu vytrvale prezentuje vlhké sny elektrohujerů.

+1/0
27.3.2019 18:05

R61a88d48e48k 71N79e77u43m85a15n19n 5362422798375

Když přišel Apple, tak stát nezakazoval tlačítkové telefony a nedával dotace na jabka

+5/0
27.3.2019 18:21

L41a94d30i71s19l15a95v 19K70a29l72o47u29s 7855826911570

VW si asi myslí, že je jedniná firma , co vyrábí auta na této planetě.

+2/−1
27.3.2019 12:59

L26a54d75i42s44l92a17v 47K88a21l41o67u84s 7645516331150

P. R.Neumanne , asi mě moc rád nemáte, ale ty vaše záporné hodnocení si už strčte někam.

0/0
28.3.2019 7:52

J45a81n 81M37a57c53h64á78č 3777296973422

Koukám,že elektromobilita je opravdu přínos.

A ty pohádky,jak je EV ježdění super,bezva a laciné,ty skončí se zavedením vyšší spotřební daně na nabíjenou elektřinu hned poté,co nebudeme mít kam ukročit stranou,z toho EV šílenství.....

+5/0
27.3.2019 11:28

V58l57a12d23i60s20l86a13v 94B95u11r23y34š30e93k 1649512847634

a to nás dorazí, to bude posledí rána co dostaneme a pak bude s námi konec

0/0
27.3.2019 12:10
Foto

P31r23e23m49y11s20l 30K67y11s20e63l66a73k 5195143404629

Tak nebude prodávat nic. To je toho. A ať mi nikdo netvrdí, že nejde na auto namontovat nějaký filtr na CO2 nebo jiné škodliviny. Minimálně, jako přechodné řešení by se to dalo akceptovat i za cenu drobné ztráty výkonu (ruku na srdce pistolníci, kdo z vás potřebuje auto se 150 kW výkonu?). a dosáhlo by se tak snížení emisí. A propos všiml jsem si, že se tady pořád mluví o osobní dopravě, ale co náklaďáky? Těch se to netýká? Lodě, letadla... Nic nezasmradí město, jak stará Tatrovka.

0/−5
27.3.2019 10:38

J38i53n33d54r63i30c20h 49K79u68c13h37a59r 1107364917649

A co s tim zachycenym co2 budete delat?

+1/0
27.3.2019 10:51

V75l28a44d17i10s13l40a51v 85B92u41r38y36š13e29k 1889402357964

můžeme s ním třeba sytit limonády

+3/0
27.3.2019 10:59

J60i19n66d92r13i10c30h 50K26u40c50h20a36r 1747194427859

tak to ho uz rovnou muzu vypoustet do atmosfery

0/0
27.3.2019 11:06

I94v55a37n 50V92l13a76c36h 8776209520647

chytré hlavy by měly vymyslet jak to efektivně přeměnit třeba:

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/418308-nahodny-objev-muze-zpusobit-ekologicky-obrat-vedci-umi-menit-co2-na-etanol.html

0/0
27.3.2019 11:06

P83e47t29r 73M38i40c54h18a35l 2400174791612

To se lidstvo uchlastá. :-D

0/0
27.3.2019 13:14

L23a20d45i82s15l63a27v 69K43a92l84o96u55s 7675166881650

Máte pravdu. Brussel usiluje o zvýšenou spotřebu CO2 , co je v limonádách a sodovkách, protože všichni spíš chlastaj pívo,víno, vodku,gin, ...Přitom CO2 je potřeba, protože bez něho by nedocházelo k fotofyntéze. A já furt , že mi špatně rostou stromy a kytky a on za to zase může Brussel.

+1/0
27.3.2019 13:29

P34e88t76r 84M42i91c31h45a96l 2430644331592

:-)

0/0
27.3.2019 15:17

R64a47d57o88m78í91r 41A53l72b55e35r94t 1506531432759

To je fakt. Taková Tatrovka, tahač s návěsem či bagr na baterky. Jo a nebavím se o těch z IGLA. Já mám hodně velkou představivost, ale s tím si nevím rady.

0/0
27.3.2019 11:08

P82e72t47r 29B68l15á27h13a 6760807279233

nákladní doprava již projde stejnou přeměnou jako osobní, do konce roku minimálně dvě firmy dodají první elektro náklaďáky, Tesla, Nikola :)

viz odkazy níže,

https://www.tesla.com/semi

https://nikolamotor.com/

a první elektrické lodě už také jezdí

0/0
27.3.2019 13:28

P46e17t30r 62M45i82c38h46a49l 2660874241572

Kolik tun baterií to bude muset vozit, aby to ujelo 800 km s plnou tonáží?

0/0
27.3.2019 15:20

P22e61t42r 50B89l90á48h86a 6680247699263

plánovaná baterie 1 MWh = cca 6 tun, tahač uveze až 36 tun, zrychlení bez nákladu 0-100 km/h = 5 s:-), spalovák cca 15 s, kdo to v autě má, že, s plným nákladem 20 s (spalovák cca 40 s), ujede 800 km

posílám video zrychlení, je to až neuvěřitelné

https://www.youtube.com/watch?v=lmWRN-qWnKI

0/0
27.3.2019 16:15

P14e89t58r 30M54i22c97h73a28l 2160654351722

Takže 6 tun mrtvé váhy místo užitečného zatížení. To je v průměru pětinásobek váhy plných nádrží kamionu. U nás je maximální povolená hmotnost soupravy 48 tun, takže maximální užitečná hmotnost půjde o 5 dolů.

No a argumentovat u kamionu zrychlením ... bylo ti už 15 let? :-D

+4/0
27.3.2019 16:52

P66e24t96r 36B25l83á33h70a 6560537839613

no mě to neříkej, já si kamion kupovat nechci, musíš zavolat PepsiCO, Walmartu, atd. ty už si objednali tisíce těchto kamionů, můžeš jim říci, že dělají hroznou kravinu, že Petr Michal super odborník ví na 100%, že to je k ničemu, můžeš prosím pak zobrazit jejich odpověď, protože smíchu není nikdy dost :-)

0/0
28.3.2019 10:46

P85e88t78r 35M77i91c59h46a41l 2910794251932

Ty tady akorát meleš kraviny.

0/0
28.3.2019 12:10

P54e89t49r 39B15l94á17h77a 6410347339883

co je na mém příspěvku, kravina, že PepsiCO, Walmart, a další firmy už objednali tisíce elektrických tahačů Tesla Semi, máš naprostou pravdu jedinou kravinu co jsem napsal je, že jsi odborník:-)

A s tím článkem o super prodejích Tesla Modelu 3 jsem se přepočítal už vyšel dnes viz níže, a to jsou prodeje za únor jen 3577 ks, i tak porazila Tesla Mercedes-Benz C, Audi A4 nebo BMW 3, v březnu jen v Norsku je zatím prodáno 4447 ks, to za celou Evropu bude raketa.

https://www.novinky.cz/auto/501007-tesla-model-3-je-novym-nejprodavanejsim-elektromobilem-evropy.html

0/0
28.3.2019 13:49

J42i97n85d91r42i42c14h 45K92u35c18h93a91r 1387724747369

Tihle spasitele sveta jsou opravdu nebezpecni, uz aby sli od valu

+3/0
27.3.2019 10:30

T27o74m44a80s 41N70o93v83a41c51e57k 7761822546642

Kdyby to byl vývoj trhu a ne diktát neschopnych politiku, prosím, sem s elekroauty. Ale není, je to nesmyslný byznys s dotacemi, kriveni trhu restrikce mi a hlavně prosazování horšího produktu než máme dnes

+7/−2
27.3.2019 9:47

V55l45a44d92i73s53l97a59v 74B79u11r28y80š54e46k 1759322417514

tak se na ně vykašli a jezdi tím produktem co máš, když je lepší, to se zdá jako dobrý řešení, prostě ten horší produkt nekoupíš a basta, budeš pak furt jezdit tím lepším produktem

+1/0
27.3.2019 10:14

J23i58n87d18r10i37c90h 18K11u90c55h67a19r 1797534487559

Pokud to s omezenimi pujde dal, tak s tim lepsim produktem budeme brzo moci jezdit maximalne mezi benzinkama na dalnici

0/0
27.3.2019 10:17

V92l78a11d81i29s24l69a11v 39B52u23r38y93š74e35k 1459412407154

mně to zas tak nevadí, že budu jezdit horším produktem, na světě jsou i jiné věci než ježdění produktem

0/0
27.3.2019 11:00

V67á37c44l65a81v 45K96o67v29á21ř 1912471367164

Vadit ti to časem začne, neboj https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni.A190317_222210_automoto_fdv

0/0
27.3.2019 21:49

I90v82a52n 39V68l93a44c28h 8166699840777

asi jako žárovky? tam také trh fungoval? ...ne ...dodnes bychom svítili 100W místo 6w led

0/−6
27.3.2019 11:08

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

Najdete na iDNES.cz