- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dost často se píše o tom, že elektroauta jsou hračky pro bohaté. Tento měsíc jsem byl na servisu v AUDI. Zajímal jsem se co mají v prodejně. Hlavně nafťáky, prohlížel jsem si Q7 už i tam aby se vlk nažral tak tam cpou přídavný elektromotor. Čistě elektrické auto prodali jedno.
já se o to nezajímal, v prodejně jsem nebyl, jsem spíš na nové mercedesy, ale potkávám dost často audiny Q 5 e-tron 4x4, tak je vidět, že se to rozjíždí pěkně a článek nám nelže
Já osobně bych vzhledem k mým potřebám do eauta šel, ale až to bude ekonomicky alespoň srovnatelné třeba s klasickou Fábií nebo jiným podobným autíčkem pro dva bez dětí, ale Citigo je jednak malé a jednak o dost dražší a další zástupci na trhu jsou ještě dražší a při mém nájezdu do 5 000 km ročně je tím pádem pro mne takové auto nesmysl.
časem to tak určitě bude, ale kdo si myslí, že to bude už třeba příští rok, tak se plete a brzy to pozná, tohle bude trvat tak 5-6 let, takže když počkáte, tak se dočkáte, zatím si ještě kupte něco na benzín, protože tak rychle, jak si někdo myslí to jistě nepůjde
Až bude po Evropě jezdit 20 milionů el. aut, kdo bude pro ně vyrábět elektřinu? Bude na příděl, nebo nakoupíme více plynu a postavíme další plynové a atomové elektrárny? Slunce a vítr jsou jen doplňkové kapacity. A kolik pak taková elektřina bude stát? A kdo tenhle průšvih zaplatí? No přece všichni lidé v EU, protože elektřina pro průmysl i domácnosti velmi zdraží a pravděpodobně se stane nedostatkovým zbožím.
Jó milej pane, kdo má na baráku soláry a baterku ve sklepě, tak bude v klidu. Alespoň v létě. A neopakujte pořád, že slunce a vítr jsou doplňkové kapacity. To je nesmysl, kterým atomová lobby vymývá mozky a vzbuzuje v lidech odpor k OZE. Za poslední 3 měsíce v Německu daly OZE 48% veškeré výroby elekřiny. Doplněk je to u nás, ale to je dáno státní politikou, nikoli možnostmi, tam jsme hluboko pod.
Propagandistický článek. Když redaktor tak vychvaluje rychlý růst elektro aut, tak by měl také uvést procenta prodaných el. aut z celkového počtu prodaných aut. Myslím si ,že by to bylo za desetinou čárkou.
Nebylo. Celkové prodeje za rok 2019 budou v Evropě někde kolem 12-14 miliónů. Bude to někde mezi 4-5%
Loni jsem koupil novy benzinak. Spotreba 5 L na 100. Dojezd 900km. Uvnitr tizsi nez oktavka, mista habadej,, 0-100 pod 10s a cena do 400 tisic bez dotaci. Ty vase predrazene elektro hnusy si strcte za klobouk. Bydlim v centru mesta a nehodlam jezdit extra s autem na nabijecku...
já koupil nový benziňák předloni, SUV, má pohon na všechna kola a jezdí pěkně, spotřeba 6-8 litrů, dojezd tak 700, 0-100 za 8,7s, cena 820 tisíc, nebydlím v centru města, ale na okraji, o elektru vážně uvažuju, asi ho během 3 let i koupím, SUV si ale nechám, taky jsem na něj žádné dotace nedostal, pokud by se na elektro něco dostávalo, tak bych to samozřejmě uvítal
Krásná logistická křivka. Derivace už je někde kolem 0.5, takže v roce 2020 to bude asi milion? No, možná, že začal boom.
spalováky se elektry vyrovnají nejspíš někdy kolem roku 2026, možná o rok dřív
Již to tady bylo napsáno, ale veškeré raketové prodeje jsou pouze díky dotacím. Kdyby dotace skončily, trh s elektromobily by se raketově propadl k nule.
Buďte si jistý, že k nule ne. Naštěstí má EU správné vedení, které se snaží omezit nadměrné exhalace. To něco stojí.
Když čtu diskuzi pripadam si jak pred 140 lety,když Edison rozsvitil zarovku,a vetsina lidi,řikala ze je to nesmysl a ze se neujme.
Nastestí až trh a zájem lidí ukaže kde je pravda.
Fandím všem vynalezavým lidím a firmám.
Je tu jeden drobný rozdíl, Edison si kvůli prosazení žárovky nemusel vynutit nesplnitelné emisní limity pro čadivost svíček a petrolejek.