Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Německo ukončí štědré dotace na elektroauta. Lidé už je prý koupí i tak

Německo od příštího roku sníží finanční podporu pro nákup elektromobilů. Vládní koalice se shodla na tom, že vzhledem rostoucí oblibě vozidel poháněnými elektřinou nejsou takové dotace nutné, oznámil ministr hospodářství Robert Habeck.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Německo myslím volí celkem dobrý kompromis. Jen bych řekl, že v nevhodný čas. Potřebuje se rychle zbavit závislosti na fosilních palivech, takže nevím, jestli zpomalení přechodu na elektromobilitu, ke kterému zřejmě dojde, je dobrá cesta.

0 0
možnosti
Foto

P67a67v67e47l 35F58ü91r41s28t

29. 7. 2022 11:47

Už vidím ty fronty :-) Sice už vypínáme veřejné LED osvětlení, ale 250 kW nabíječka pro každé jedno auti je v pohodě. Co se stalo, že za nás rozhodují naprosto nekompetentní imbecilové? :-)

8 2
možnosti

Proč u nás rozhodují imbecilové? To je přece jasné, ten kdo nic neumí, je lempl, tak kanduje na poslance a když bude nejhůř, tak se upíchne někde na státním úřadu.

4 1
možnosti

Až bude elektromobil jezdit jak Passat 1200km bez nabití ve 130km rychlosti,tak o tom začnu uvažovat. Nedokážu si představit,že jedu 300km do Práce na první jednání a mezitím budu stát hodinu na pumpě s elektrikou. Když mi dojde v průběhu schůzek, tak to klienta opravdu zajímat nebude,že jsem blb co si koupil elektroauto :D

7 3
možnosti

P69e71t41r 18S92u80s80k69e

28. 7. 2022 22:21

Správně, soudruzi. Jen si tak nějak ohlídat ceny elektŕiny. Zatím vás dotujeme. Ale jen dočasu...

8 0
možnosti

Upřímně ani ta dotace v Německu by mě na našem trhu asi dostatečně nenamotivovala. Když si vezmu za kolik se dá koupit nové eauto s alespoň 70kwh baterií. Stále by to bylo milion korun. Ale chápu že v Německu to může stačit.

1 0
možnosti

Nu tak to jsem zvědav. Podobně to bylo v Nizozemsku. Ukončili podporu myslím hybridům a prodeje okamžitě razantně spadly.

A pro zastánce EV: je nesmysl argumentovat přechodem od koní či uhlí. Najděte si laskavě, jak to bylo. Nikdo to nenařizoval a trvalo to dlouhé desítky let. A už vůbec není jisté, že EV jsou dobrou cestou. Jak že nyní vyrábí "eko" Němci elektřinu? Uhlím... Přičemž k uhlí se vrací značná část Evropy.

7 2
možnosti
Foto

J29a65n 35Č48e72r62m57á17k

28. 7. 2022 21:51

EU nic nenutí, kde jste k tomu přišel? Zdroj?

EU pouze snížila dovolené množství vypouštěného sajrajtu na ujetý km od určitého data. Čas ukáže, která technologie obstojí... ať už bateriové elektromobily, vodíkové elektromobily, nebo auta na syntetická paliva.

K dosažení uhlíkové neutrality jsou regulace potřeba. Nebo to chcete nechat na neviditelné ruce trhu stejně tak, jak to dopadlo s olovem v palivech, DDT, Azbestem...??

1 10
možnosti

Viděl bych to na další krok a to mega dotace solárů s ještě zázračnější účinností ;-D

1 1
možnosti

Úplně nevím, čemu říkáte zázračná účinnost. ale co tak čtu, tak jsou vyvíjené tandemové FV články na bázi křemíku a perovskitu, které dosahují účinnosti nad 30% při lehce zvýšené ceně oproti současným typům.

0 0
možnosti

"Šéfka Sdružení automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerová plánované omezení podpory kritizovala. V době rostoucích nákladů jde podle ní o nepochopitelné rozhodnutí. Nelíbí se jí ani, že na subvence nebudou mít nárok firmy kupující služební elektromobily. „Přechod na elektromobilitu je nutný ve všech typech vozového parku,“ řekla."

To není možný, ta Hilda musí něco brát. Buďto nějaké léky, nebo nějaké peníze...

5 1
možnosti

ježiš co si to ti Němci zvolili za mimoně, co to ten ministr plácá za nesmysly8-o. takže žádné "ukončení štědrých dotací" jak tvrdí on a titulek článku, ale naopak ta absurdita kdy chudší svými daněmi dotují těm bohatším nákup drahého auta bude vesele pokračovat dál

1 2
možnosti

aha, on je za zelené a vystudoval filozofii, už chápu. prostě kompetentní ministr hospodářství

4 0
možnosti
Foto

J39a86n 10Č13e12r71m57á50k

28. 7. 2022 12:14

Vážení milovníci čmoudících autíček. Vývoj ve světě naštěstí nezastavíte. Když si tu tak čtu ty pro petrolhead komentáře, je to zpátečnické a je to k pláči. Jen nevzdělanec může šířit mýty o elektromobilech, které byly již dávno vyvráceny odbornými studiemi a každodenním příkladem elektromobilistů, ale na vás stejně žádné argumenty neplatí.

V budoucnu se na vaše komentáře budou naši potomci dívat se stejným úsměvem, jako vy se dnes díváte na dřívější milovníky páry a koňských povozů. Ti měli také stovky pravdivých argumentů. Chybělo jim jediné. Dívat se na problém jako na celek a ne vyzobávat jen hodící se problémy s provozem aut. Ví třeba někdo z vás jakou cestou se dostává benzín do tankování pistole? Co stojí za energetickou náročností rafinace ropy, za přepravou tankery provozem benzínek a vůbec ty ropné havárie a války o ropu?

A jestliže vlády, organizace a výrobci z celého světa pracují na rozvoji elektromobility, tak já věřím víc jim, než vašim vyzobaným argumentům.

Elektromobil je ve svém celém cyklu od těžby, provoz až po recyklaci pouze třetinovou zátěží pro klima, než konvenční spalovací auto.

Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/studie-vyvraci-mytus-o-elektromobilech-opravdu-vyprodukuji-mene-emisi-170264

6 29
možnosti

Brát článek na Seznamu jako etalon pravdy, to chce opravdu fištróna.;-D

11 2
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...